(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 18 maja 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych i leśnych(1), ostatnio zmieniona dyrektywą 97/54/WE(2) Parlamentu Europejskiego i Rady, w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 79/622/EWG z dnia 25 czerwca 1979 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych(3), ostatnio zmieniona dyrektywą 88/413/EWG(4), w szczególności jej art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu poprawy poziomu bezpieczeństwa, konieczne jest obecnie wyjaśnienie ustaleń dla badań konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu z uwzględnieniem szerokiego zakresu używanych urządzeń.
(2) Ustalenia dla badań takich konstrukcji powinny być zharmonizowane z ustaleniami określonymi w Normie 4 Organizacji Współpracy i Rozwoju Gospodarczego (OECD) dotyczącej urzędowego badania konstrukcji zabezpieczających ciągników rolniczych (badania statyczne).
(3) Przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego przez art. 12 dyrektywy 74/150/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 6 maja 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U L 277 z 10.10.1997, str. 24.
(3) Dz.U L 179 z 17.7.1979, str. 1.
(4) Dz.U L 200 z 26.7.1988, str. 32.