uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2200/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(1), w szczególności jego art. 30 ust. 7 i art. 57,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Komisji (WE) nr 659/97(2) ustanawia, że dla produktów wycofanych z rynku nie stosuje się norm dotyczących opakowań zbiorczych i opakowań jednostkowych;
artykuł 2 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3587/86 z dnia 20 listopada 1986 r. ustalający współczynniki przeliczeniowe, które mają być stosowane do cen skupu owoców i warzyw(3), uchylonego rozporządzeniem (WE) nr 659/97, ustanowił, że kwota równa wzrostowi ceny skupu wynikająca ze stosowania różnych współczynników przeliczeniowych dla ceny powinna być dodana do tej ceny i do ceny wycofania dla produktów zebranych w nowych opakowaniach bezzwrotnych, gdy takie produkty były przeznaczone do swobodnej dystrybucji w celu ułatwienia użycia takich produktów w tym celu;
artykuł 30 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 ustanawia, że produkty wycofane z rynku na mocy art. 23 ust. 1, które pozostają niesprzedane, mogą być wykorzystane do swobodnej dystrybucji;
artykuł 11 et seq. rozporządzenia (WE) nr 659/97 ustanawiają, że organizacje producentów mogą wycofać produkty z rynku w czasie danego roku gospodarczego, które są dostępne dla organizacji charytatywnych zatwierdzonych przez Państwa Członkowskie do swobodnej dystrybucji; wycofane produkty luzem powinny być opakowane jednostkowo, zanim staną się dostępne; dlatego dla organizacji producentów powinna być dostępna kwota stawki jako wkład do kosztów opakowania jednostkowego produktów wycofanych z rynku w celu zezwolenia na swobodną dystrybucję takich produktów; w sytuacji braku takiej kwoty organizacje producentów mogą nie udostępnić takich produktów do swobodnej dystrybucji;
artykuł 57 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 ustanawia środki do ułatwienia zmiany poprzednich ustaleń na te ustanowione niniejszym rozporządzeniem; środki przejściowe podobne do tych ustanowionych rozporządzeniem 3587/86 powinny być ustanowione w celu zezwolenia na łatwe zastosowanie tych przepisów w swobodnej dystrybucji w czasie roku gospodarczego 1997/98;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1805/78(4), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1200/93(5) i którego przepisy stały się nieaktualne, powinno być uchylone;
Komitet Zarządzający ds. Świeżych Owoców i Warzyw nie wydał opinii w czasie ustalonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 6 października 1997 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 100 z 16.4.1997, str. 22.
(3) Dz.U. L 334 z 27.11.1986, str. 1.
(4) Dz.U. L 205 z 29.7.1978, str. 64.
(5) Dz.U. L 122 z 18.5.1993, str. 28.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1997.274.4 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1946/97 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 659/97 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2200/96 w zakresie ustaleń interwencyjnych w sektorze owoców i warzyw |
Data aktu: | 06/10/1997 |
Data ogłoszenia: | 07/10/1997 |
Data wejścia w życie: | 10/10/1997, 01/05/2004 |