uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady nr 136/66/EWG z dnia 22 września 1966 r. w sprawie ustanowienia wspólnej organizacji rynku olejów i tłuszczów(1), ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji oraz rozporządzeniem (WE) nr 3290/94(2), w szczególności jego art. 2 i 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie nr 136/66/EWG przewiduje, że od dnia 1 lipca 1995 r. cały wywóz, w odniesieniu do którego złożono wnioski o refundacje wywozowe, będzie podlegał obowiązkowi przedstawienia pozwolenia na wywóz z wcześniej wyznaczoną refundacją; dlatego też należy ustanowić szczegółowe przepisy wykonawcze dla sektora oliwy z oliwek, które powinny w szczególności uwzględniać przepisy dotyczące składania wniosków oraz informacji, które należy podać we wniosku i pozwoleniu niezależnie od informacji określonych w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3719/88 z dnia 16 listopada 1988 r. ustanawiającym wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń ma przywóz i wywóz oraz świadectw o wcześniejszym wyznaczaniu refundacji dla produktów rolnych(3), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2137/95(4);
w celu zapewnienia właściwego administrowania systemem powinny być ustalone wysokość zabezpieczenia oraz termin ważności pozwoleń na wywóz zgodnie ze wspomnianym systemem;
artykuł 3 ust. 9 rozporządzenia nr 136/66/EWG przewiduje, że zgodność ze zobowiązaniami wynikającymi z umów zawartych w ramach wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej dotyczących wielkości wywozu jest zapewniana na podstawie pozwoleń na wywóz; dlatego należy ustanowić szczegółowy harmonogram składania wniosków i wydawania pozwoleń;
ponadto o decyzji dotyczącej wniosków o pozwolenia na wywóz należy powiadamiać dopiero po upływie okresu rozpatrywania; okres ten pozwoliłby Komisji na oszacowanie ilości, o które wnioskowano, jak i wiążących się z tym wydatków oraz, w razie potrzeby, na podjęcie szczególnych środków stosowanych w szczególności do rozpatrywanych wniosków; w interesie podmiotów gospodarczych jest zezwolenie na wycofywanie wniosku o pozwolenie po ustaleniu wskaźnika akceptacji;
w celu zapewnienia dokładnego przestrzegania ilości, które mają być wywożone, należy ustanowić odstępstwa od reguł dotyczących tolerancji ustanowionych w rozporządzeniu (EWG) nr 3719/88;
aby zarządzać systemem, Komisja musi dysponować dokładnymi informacjami dotyczącymi wniosków o pozwolenie i wykorzystania wydanych pozwoleń; w interesie efektywnego zarządzania, powiadomienia Państw Członkowskich dla Komisji powinny być przygotowywane według jednolitego wzoru;
przepisy rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2041/75 z dnia 25 lipca 1975 r. w sprawie szczegółowych zasad stosowania systemu pozwoleń na wywóz i przywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustalaniu refundacji dla olejów i tłuszczów(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 557/91(6), zastępuje się przepisami niniejszego rozporządzenia i dlatego rozporządzenie Komisji (WE) nr 1476/95(7) powinno zostać uchylone;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Olejów i Tłuszczów,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 października 1995 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 172 z 30.9.1966, str. 3025/66.
(2) Dz.U. L 349 z 31.12.1994, str. 105.
(3) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.
(4) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 21.
(5) Dz.U. L 213 z 11.8.1975, str. 1.
(6) Dz.U. L 62 z 8.3.1991, str. 23.
(7) Dz.U. L 145 z 29.6.1995, str. 35.
(8) Dz.U. L 351 z 14.12.1987, str. 1.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2126/96 z dnia 5 listopada 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.284.15) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 listopada 1996 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 3 ppkt 2 rozporządzenia nr 726/98 z dnia 31 marca 1998 r. (Dz.U.UE.L.98.100.46) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 kwietnia 1998 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 2126/96 z dnia 5 listopada 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.284.15) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 listopada 1996 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 4 ppkt 7 rozporządzenia nr 726/98 z dnia 31 marca 1998 r. (Dz.U.UE.L.98.100.46) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 kwietnia 1998 r.
-zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 2126/96 z dnia 5 listopada 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.284.15) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 listopada 1996 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
- zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 726/98 z dnia 31 marca 1998 r. (Dz.U.UE.L.98.100.46) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 kwietnia 1998 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1995.260.33 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2543/95 ustanawiające specjalne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz oliwy z oliwek |
Data aktu: | 30/10/1995 |
Data ogłoszenia: | 31/10/1995 |
Data wejścia w życie: | 31/10/1995, 01/05/2004, 01/11/1995 |