(Dz.U.UE C z dnia 10 marca 2025 r.)
Komunikat w sprawie T-575/24, Digipolis, winien brzmieć:
"Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Hof van beroep te Antwerpen (Belgia) w dniu 22 października 2024 r. - Belgische Staat/Federale Overheidsdienst Financien tegen Digipolis Antwerpen AG en District09 AG
(Sprawa T-575/24)
(C/2025/397)
Język postępowania: niderlandzki
Sąd odsyłający
Hof van beroep te Antwerpen
Strony w postępowaniu głównym
Strona inicjująca postępowanie przed sądem odsyłającym: Belgische Staat / Federate Overheidsdienst Financien
Druga strona postępowania: Digipolis Antwerpen AG en District09 AG
Pytania prejudycjalne
Czy dochodzi do naruszenia art. 2, 9 i 13 dyrektywy Rady 2006/112/WE 1 z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz zasady neutralności, jeżeli przepisy te interpretuje się w ten sposób, że podatek od wartości dodanej nie jest należny od tych członków stowarzyszenia powołanego w celu realizacji zadań, którzy przystępując do niego, dokonali przeniesienia uprawnień w zakresie zarządzania, w sytuacji gdy członkowie ci powołują się na usługi świadczone przez stowarzyszenie powołane w celu realizacji zadań z tego względu, że w ramach przeniesienia uprawnień w zakresie zarządzania uznaje się, że stowarzyszenie takie wstępuje w miejsce swoich członków, wobec czego świadczenia realizowane przez stowarzyszenie powołane w celu realizacji zadań na rzecz takich członków uznaje się za świadczenia na rzecz samego siebie, a co za tym idzie, nie zachodzi udział w obrocie gospodarczym lub transakcja podlegające opodatkowaniu? Czy w świetle tych przepisów należy w tym względzie dokonać rozróżnienia na członków stowarzyszenia powołanego w celu realizacji zadań w rozumieniu art. 13 dyrektywy i członków w rozumieniu art. 9 i 132 dyrektywy Rady 2006/112/WE?
Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.90020 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie w sprawie C-575/24 (Dz.U. C, C/2025/397, 27.1.2025) |
| Data aktu: | 10/03/2025 |
| Data ogłoszenia: | 10/03/2025 |
| Data wejścia w życie: | 27/01/2025 |