Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 27 stycznia 2025 r.)
Sąd odsyłający
Verwaltungsgerichtshof
Strony w postępowaniu głównym
Strona inicjująca postępowanie przed sądem odsyłającym: CIT Coin Invest AG
Druga strona postępowania: Zollamt Österreich
Pytania prejudycjalne
1) Czy artykuły 345 i 346 dyrektywy Rady 2006/112/WE 1 należy interpretować w ten sposób, że złote monety wymienione w wykazie publikowanym corocznie przez Komisję w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej należy w każdym przypadku uznać za monety spełniające kryteria określone w art. 344 dyrektywy 2006/112/WE, tak że są one objęte zwolnieniem przewidzianym w art. 346 dyrektywy 2006/112/WE, nawet jeżeli te złote monety nie spełniały kryteriów określonych w art. 344 dyrektywy 2006/112/WE w momencie ich importu?
2) Czy dla odpowiedzi na pytanie pierwsze ma znaczenie, czy te złote monety nie spełniały kryteriów określonych w art. 344 dyrektywy 2006/112/WE już w momencie ich pierwszej emisji?
3) Czy art. 345 dyrektywy 2006/112/WE należy interpretować w ten sposób, że złote monety uznaje się za ujęte w wykazie publikowanym corocznie przez Komisję w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jeżeli mają one odpowiednią wartość nominalną określoną w tym wykazie, nawet jeżeli te złote monety nie spełniały kryteriów określonych w art. 344 dyrektywy 2006/112/WE już w momencie ich pierwszej emisji?
4) Czy dla odpowiedzi na pytanie trzecie ma znaczenie, czy te złote monety nie spełniały kryteriów określonych w art. 344 dyrektywy 2006/112/WE w momencie publikacji tego wykazu?
5) Czy art. 345 dyrektywy 2006/112/WE należy interpretować w ten sposób, że złote monety są uważane za ujęte w wykazie publikowanym corocznie przez Komisję w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jeżeli mają odpowiednią wartość nominalną wymienioną w tym wykazie, nawet jeżeli spełniają kryteria określone w art. 344 dyrektywy 2006/112/WE, ale zostały wybite (i wyemitowane) dopiero po opublikowaniu wykazu i nie są kolejnymi emisjami złotych monet już wyraźnie wymienionych w wykazie?
6) Czy art. 344 ust. 1 pkt 2 dyrektywy 2006/112/WE należy interpretować w ten sposób, że złote monety należy uznać za prawny środek płatniczy w państwie ich pochodzenia w rozumieniu tego przepisu, jeżeli na mocy krajowych przepisów ustawowych muszą one być przyjmowane w wartości nominalnej jedynie przez skarb państwa i przez spółkę z większościowym udziałem skarbu państwa, która wybiła i wyemitowała te złote monety, lecz nie przez wszystkich wierzycieli w zwykłych transakcjach płatniczych?
Nie będzie podwyższenia kar dla pracodawców, przewidzianych w Kodeksie pracy, za wykroczenia przeciwko prawom pracowników. W czwartek Sejm przyjął poprawkę Senatu wykreślającą z ustawy poprawkę Lewicy. Posłowie zgodzili się też na to, by agencje pracy tymczasowej mogły zatrudniać cudzoziemców także na podstawie umów cywilnoprawnych, a nie tylko na umowę o pracę.
20.03.2025Sejm przyjął w czwartek większość poprawek redakcyjnych i doprecyzowujących, które Senat wprowadził do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Przewiduje ona reformę urzędów pracy, w tym m.in. podniesienie zasiłku dla bezrobotnych i ułatwienia w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Ustawa trafi teraz do podpisu prezydenta.
20.03.2025Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Projekt po raz drugi wróci do komisji sejmowej.
19.03.2025Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.405 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Sprawa T-596/24, CIT Coin Invest: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Verwaltungsgerichtshof (Austria) w dniu 8 listopada 2024 r. - CIT Coin Invest AG/Zollamt Österreich |
Data aktu: | 27/01/2025 |
Data ogłoszenia: | 27/01/2025 |