Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 7 kwietnia 2025 r.)
Strony
Strona skarżąca: HT (przedstawiciele: A. Guillerme, T. Bontinck i L. Jakobs, adwokaci)
Strona pozwana: Europejskie Centrum Kompetencji w dziedzinie Cyberbezpieczeństwa (ECCC)
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji;
- zasądzenie na rzecz skarżącego kwoty 10 001 EUR, z zastrzeżeniem jej zwiększenia w toku postępowania, tytułem naprawienia poniesionej przez niego szkody;
- obciążenie ECCC całością kosztów postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi na decyzję Europejskiego Centrum Kompetencji w dziedzinie Cyberbezpieczeństwa (ECCC) o odrzuceniu jego kandydatury na stanowisko kierownika wydziału ds. administracji (AD 12) w ramach postępowania w sprawie naboru ECCC/TA/2024/12/HOA skarżący podnosi trzy zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczący nieprawidłowego składu komisji ds. naboru, braku kompetencji autora aktu i naruszenia zasady dobrej administracji (obowiązku bezstronności). Skarżący twierdzi, że skład komisji ds. naboru nie został podany do wiadomości kandydatów i że był nieprawidłowy. Dyrektor wykonawczy i w tej roli organ powołujący (zwany dalej "AIPN") nie mógł bowiem prawidłowo zostać wyznaczony na przewodniczącego komisji ds. naboru, a tym bardziej nie miał kompetencji do wydania decyzji o niezakwalifikowaniu skarżącego do kolejnego etapu postępowania w sprawie naboru. Ponadto istnieją rozsądne wątpliwości co do obiektywnej bezstronności dyrektora wykonawczego ze względu na zbieg funkcji przewodniczącego komisji ds. naboru i AIPN w ramach tego postępowania w sprawie naboru.
2. Zarzut drugi dotyczący naruszenia zasad określonych w ogłoszeniu o wolnym stanowisku. Zarzut ten składa się z dwóch części.
a) Część pierwsza: komisja ds. naboru ECCC nie przestrzegała kryteriów naboru określonych w ogłoszeniu o wolnym stanowisku i dopuściła się oczywistego błędu w ocenie. Po pierwsze, kryteria naboru ogłoszone i kryteria naboru stosowane przy ocenie kandydatury skarżącego nie pokrywają się. Po drugie, zostało dodane jedno kryterium naboru, przy czym wymóg taki nie był przewidziany na tym etapie postępowania w sprawie naboru. Po trzecie, kryterium naboru dotyczące oceny doświadczenia zawodowego kandydatów nie zostało zastosowane w sposób przejrzysty i przypisano mu zbyt dużą wagę. Po czwarte, ocena "stanowiącego atut" kryterium dotyczącego rozumienia dziedziny cyberbezpieczeństwa lub dziedziny pokrewnej jest obarczona oczywistym błędem w ocenie. Po piąte, kryteriom "stanowiącym atut" przypisano zbyt dużą wagę względem kryteriów podstawowych.
b) Część druga: ECCC naruszyło art. 10 ogłoszenia o wolnym stanowisku w ten sposób, że nie przeanalizowało ponownie, mimo wniosku skarżącego, jego kandydatury. Ponadto dział zasobów ludzkich, który odpowiedział na wniosek skarżącego o ponowne przeanalizowanie jego kandydatury, nie miał kompetencji do zajmowania się tym wnioskiem.
3. Zarzut trzeci dotyczący niewystarczającego uzasadnienia zaskarżonej decyzji.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.1898 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa T-113/25: Skarga wniesiona w dniu 17 lutego 2025 r. - HT/ECCC |
| Data aktu: | 07/04/2025 |
| Data ogłoszenia: | 07/04/2025 |