| Data przyjęcia decyzji | 3.2.2025 | ||
| Numer pomocy | SA.104103 | ||
| Państwo członkowskie | Czechy | ||
| Region | Czechy | ||
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Compensation of the postal licence holder (Ceska posta, s.p.) for the net cost of USO 2023-2024 | ||
| Podstawa prawna | The Act No. 29/2000 Coll., on Postal Services and on Amendment to Certain Acts (the Postal Services Act), as amendedThe Government Order No. 178/2015 Coll., on the determination of the minimum number of workplaces for the provision of universal services, as in force until 30 June 2023The Government Order No. 178/2015 Coll., on the determination of the minimum number of workplaces for the provision of universal services, as amended (in force from 1 July 2023)The Decree No. 464/2012 Coll., on the determination of specifications of individual universal services and basic quality requirements for their provision, as in force until 30 June 2023The Decree No. 464/2012 Coll., on the determination of specifications of individual universal services and basic quality requirements for their provision, as amended (in force from 1 July 2023)The Decree No. 465/2012 Coll., on the method of keeping separate accounts for cost and revenues of the postal licence holder, as amendedThe Decree No. 466/2012 Coll., on the method of the Czech Telecommunication Office in calculating the net costs of fulfilling the obligation to provide universal services, as amended. | ||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | Ceska posta, s.p. | |
| Cel pomocy | Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym | ||
| Forma pomocy | Inne | ||
| Budzet |
Całkowity budżet: 3 000 000 000 CZK Budżet roczny: 1 500 000 000 CZK |
||
| Intensywność pomocy | |||
| Czas trwania | 1.1.2023 - 31.12.2024 | ||
| Sektory gospodarki | Działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego) | ||
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Ministry of Industry and Trade Na Frantisku 32, 110 15 Praha, Czech Republic |
||
| Inne informacje | |||
https://competition-cases.ec.europa.eu/search?caseInstrument=SA
Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.1690 |
| Rodzaj: | Komunikat |
| Tytuł: | Zatwierdzenie pomocy państwa zgodnie z art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej - Przypadki, wobec których Komisja nie wnosi sprzeciwu - SA.104103 |
| Data aktu: | 17/03/2025 |
| Data ogłoszenia: | 17/03/2025 |