OGŁOSZENIE O NABORZE PE/319/2024/S

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/319/2024/S
DYREKTOR (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Zasobów i Finansowania Struktur Politycznych

(C/2024/6472)

(Dz.U.UE C z dnia 28 października 2024 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Finansów, Dyrekcja ds. Zasobów i Finansowania Struktur Politycznych, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem pracowniczym każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 roku.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

- posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- gwarancje postawy etycznej wymagane do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https://www.enic-naric.net/.

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

- Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:

- minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym

- i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

- zmysł strategiczny,

- zdolności kierownicze,

- umiejętność przewidywania,

- umiejętność szybkiego reagowania,

- dokładność,

- komunikatywność.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

poniedziałek 11 listopada 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/319/2024/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/319/2024/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu.

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypominamy osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmujemy tylko w formie odpisu lub kserokopii 9 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW

Dyrekcja ds. Zasobów i Finansowania Struktur Politycznych

Główne zadania

Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy, a także zarządzanie personelem i organizacja ogólna dyrekcji;
udział w opracowywaniu strategicznych wytycznych dyrekcji generalnej;
śledzenie uwag i wniosków Europejskiego Trybunału Obrachunkowego i Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych;
wspieranie wdrażania i monitorowania finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych oraz grup politycznych i posłów niezrzeszonych w Parlamencie Europejskim, a także Europejskiego Stowarzyszenia Parlamentarnego i Stowarzyszenia Byłych Posłów;
koordynowanie współpracy z zewnętrznym biurem podróży i zapewnianie wsparcia Działowi ds. Organizowania Podróży;
zapewnianie właściwego funkcjonowania infrastruktury informatycznej, zarządzania powierzchnią biurową i logistyki dla dyrekcji generalnej;
wspieranie wdrażania polityki zarządzania zasobami kadrowymi dostosowanej do potrzeb dyrekcji generalnej;
reprezentowanie dyrekcji generalnej w grupach roboczych na szczeblu horyzontalnego zarządzania zasobami i zarządzania ciągłością działania;
koordynowanie służb zajmujących się zamówieniami publicznymi i kierowanie nimi jako subdelegowany urzędnik zatwierdzający.

DZIAŁ DS. FINANSOWANIA GRUP POLITYCZNYCH I POSŁÓW NIEZRZESZONYCH

Zarządzanie wpływami i wypływami posłów niezrzeszonych w odniesieniu do pozycji budżetowej 400; kontrolowanie wykorzystania środków z pozycji budżetowej 4 0 0 przez posłów niezrzeszonych, dokonywanie płatności/zwrotu wydatków oraz prowadzenie księgowości dotyczącej dodatków udostępnianych posłom niezrzeszonym, prowadzenie korespondencji i sporządzanie statystyk; zapewnianie działania aplikacji cyfrowej służącej do zwrotu kosztów oraz połączenia z e-Portalem i systemem zarządzania finansami;
zarządzanie pozycjami budżetowymi 1 0 0 7, 3 0 2 0-0 6, 4 4 0 0, 4 4 2 0 (dodatki dla Przewodniczącej, Gabinetu Przewodniczącej, stowarzyszeń). utrzymywanie kontaktów z Gabinetem Przewodniczącej i stowarzyszeniami parlamentarnymi;
monitorowanie przypadków szczególnych i sporów dotyczących grup politycznych i posłów niezrzeszonych;
utrzymywanie kontaktów z sekretariatami grup politycznych, posłami niezrzeszonymi i ich asystentami, Trybunałem Obrachunkowym, Służbą Audytu Wewnętrznego, służbami ex ante, Głównym Działem Finansowym i działem księgowym;
zarządzanie pozycją budżetową 4 0 0, dokonywanie podziału środków z pozycji budżetowej 400 między grupy polityczne i posłów niezrzeszonych, kontrolowanie sprawozdań rocznych grup politycznych oraz przygotowywanie komunikatu dla Prezydium dotyczącego zamknięcia ksiąg;
przygotowywanie sprawozdań dla hierarchii (sprawozdania roczne, sprawozdania budżetowe, ochrona danych, zarządzanie ryzykiem, plan ciągłości działania), metryk i wskaźników zadowolenie klientów;
śledzenie zmian ram regulacyjnych związanych z przepisami regulującymi wykorzystanie środków z pozycji 4 0 0 oraz zmian innych przepisów dotyczących linii budżetowych zarządzanych przez dział;
publikowanie sprawozdań finansowych grup i innych dokumentów na stronie internetowej instytucji oraz odpowiadanie na wnioski o udzielenie informacji (przejrzystość, media, inne instytucje).

DZIAŁ DS. TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I E-PORTALU, w tym Wydział ds. Informatyki i Logistyki oraz e-Portalu - Koordynowanie, udział w analizie funkcjonalnej i monitorowanie realizacji projektów informatycznych, w tym badań

i ocen technicznych;

udział w pracach grup roboczych i międzydyrekcyjnych grup sterujących oraz reprezentowanie dyrekcji generalnej na ich forum;
koordynowanie służb wchodzących w skład działu, zarządzanie personelem, wnoszenie wkładu do wielu dossier, którymi zajmują się dyrektor, dyrektor generalny i sekretarz generalny;
opracowywanie programu informatycznego i kierowanie wdrażaniem planu (analityk biznesowy), określanie potrzeb, koordynowanie, analizowanie istniejących i przyszłych zastosowań;
koordynowanie projektów zdecentralizowanych (analiza, opracowywanie, utrzymanie);
zarządzanie projektami związanymi z wyborami europejskimi (wyjazd, przyjazd, powitanie).

DZIAŁ DS. ORGANIZOWANIA PODRÓŻY, w tym Wydział ds. Podróży Grupowych i Wydarzeń oraz Wydział ds. Monitorowania Umów

Ogólny nadzór nad działalnością biura podróży, z którym Parlament Europejski zawarł umowę;
nadzór nad przygotowaniem przetargu na zawarcie umowy z wystawcą karty kredytowej (karta wirtualna) służącej do zapłaty za bilety wydane przez biuro podróży;
koordynowanie dwóch wydziałów wchodzących w skład działu, zarządzanie personelem, wnoszenie wkładu do wielu dossier, którymi zajmują się dyrektor, dyrektor generalny i sekretarz generalny;
zarządzanie linią budżetową 0 3 0 4 9 dotyczącą uiszczania miesięcznych opłat za zarządzanie;
udział w pracach międzydyrekcyjnych grup roboczych i komitetów sterujących oraz reprezentowanie dyrekcji generalnej na ich forum;
nadzorowanie negocjacji z liniami lotniczymi i grupami hotelowymi oraz podpisywanie wynikających z nich umów, a także nadzorowanie organizowania transportu czarterowego na sesje plenarne w Strasburgu;
monitorowanie rozwoju sytuacji na rynku turystycznym i ocenianie możliwości wprowadzenia nowych narzędzi informatycznych.

DZIAŁ DS. ZASOBÓW KADROWYCH I ORGANIZACJI

Przyciąganie, wybór i integracja przyszłych współpracowników dyrekcji generalnej zgodnie z różnymi procedurami naboru;
określanie, propagowanie i konsolidacja umiejętności i wiedzy fachowej w celu ułatwiania innowacji, sprawności i odporności oraz zarządzanie zdecentralizowanymi szkoleniami;
rozwijanie kultury zasobów kadrowych zorientowanej na wydajność, współpracę, tolerancję i szacunek;
ocenianie wyników, przewidywanie i wspieranie rozwoju karier w celu zwiększania znaczenia zdobytego doświadczenia i zatrzymywania talentów;
zwiększanie znaczenia wkładu stażystów dzięki szkoleniom dostosowanym do potrzeb dyrekcji generalnej;
przewidywanie i wspieranie zmian w organizacji pracy i dostępności zasobów (telepraca, nieobecności, godziny nadliczbowe);
zarządzanie budżetowe w dziedzinie zasobów kadrowych, zapewnianie sprawozdawczości i komunikacji wewnętrznej.

DZIAŁ DS. FINANSOWANIA PARTII I FUNDACJI POLITYCZNYCH

Zarządzanie procedurami związanymi z finansowaniem partii i fundacji politycznych (zaproszenie do zgłaszania uwag/propozycji, przygotowywanie przyznawania finansowania, kontrola wykorzystania środków, odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych), w tym sporządzanie komunikatów dla Prezydium (przyznawanie finansowania, zamknięcie ksiąg) oraz korespondencji z partiami i fundacjami politycznymi; zarządzanie pozycjami budżetowymi 4 0 2, 4 0 3 i 5 0 1;
zapewnianie wsparcia i doradztwa partiom politycznym i fundacjom oraz organizowanie co dwa lata posiedzeń i szkoleń, stosownie do potrzeb;
współpraca z Urzędem ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych, audytorem zewnętrznym, Służbą Audytu Wewnętrznego, Trybunałem Obrachunkowym, Działem ds. Budżetu i Weryfikacji oraz służbami zajmującymi się rachunkowością;
monitorowanie i analizowanie przypadków szczególnych i sporów dotyczących partii i fundacji politycznych (we współpracy z Wydziałem Prawnym);
współpraca z Działem ds. Monitorowania Zgodności z Przepisami, w tym rozpatrywanie wniosków o dostęp do dokumentów;
monitorowanie zmian ram legislacyjnych mających zastosowanie do europejskich partii i fundacji politycznych oraz przedstawianie propozycji.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2024.6472

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: OGŁOSZENIE O NABORZE PE/319/2024/S
Data aktu: 28/10/2024
Data ogłoszenia: 28/10/2024