Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków (EUDA)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków (EUDA) (Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) (COM/2024/20110)

(C/2024/5854)

(Dz.U.UE C z dnia 30 września 2024 r.)

Kim jesteśmy?

Agencja Unii Europejskiej ds. Narkotyków (EUDA) jest agencją Unii Europejskiej (UE). Od 2 lipca 2024 r. EUDA zastąpiła Europejskie Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii ("EMCDDA"), które zostało ustanowione w 1993 r. rozporządzeniem Rady (EWG) nr 302/93 1  i przekształcone w 2006 r. rozporządzeniem (WE) nr 1920/2006 2 . EUDA została ustanowiona rozporządzeniem (UE) 2023/1322 3  uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1920/2006 (zwanym dalej "rozporządzeniem EUDA").

Agencja jest powszechnie uznawana za centrum doskonałości naukowej w Europie i na świecie przez to, że dostarcza rzeczowych, obiektywnych, wiarygodnych i porównywalnych danych na szczeblu europejskim na temat narkotyków, narkomanii i ich skutków oraz skutecznie monitoruje pojawiające się zagrożenia i tendencje. Od 2024 r. Agencja posiada nowy mandat, dzięki któremu może korzystać z osiągnięć EMCDDA, aby odgrywać ważniejszą rolę w identyfikowaniu obecnych i przyszłych wyzwań związanych z niedozwolonymi środkami odurzającymi w UE i stawianiu czoła tym wyzwaniom. W ramach swojego nowego mandatu Agencja ma przyjąć proaktywne podejście i odgrywać kluczową rolę w określaniu i rozwiązywaniu obecnych i przyszłych wyzwań związanych z niedozwolonymi środkami odurzającymi w UE. Agencja przyczynia się w ten sposób do zwiększania gotowości UE do reagowania na nowe zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa. Agencja odgrywa również silniejszą rolę w wymiarze międzynarodowym, przyczyniając się do rozwoju i wdrażania zewnętrznego wymiaru unijnej polityki antynarkotykowej.

Do głównych zadań Agencji należy:

- zapewniać Unii i jej państwom członkowskim rzeczowe, obiektywne, wiarygodne i porównywalne informacje, wczesne ostrzeganie i ocenę zagrożeń na poziomie Unii w zakresie narkotyków, używania narkotyków, zaburzeń związanych z używaniem narkotyków i uzależnień od narkotyków, w zakresie profilaktyki, leczenia, opieki, zmniejszania zagrożeń i redukcji szkód, rehabilitacji, reintegracji społecznej, powrotu do zdrowia, rynków i podaży narkotyków, w tym nielegalnej produkcji i handlu, oraz w zakresie innych istotnych kwestii powiązanych z narkotykami i ich konsekwencji oraz

- zalecać odpowiednie i konkretne, oparte na dowodach działania dotyczące sposobów uporania się w sposób skuteczny i terminowy z wyzwaniami w zakresie narkotyków, używania narkotyków, zaburzeń związanych z używaniem narkotyków i uzależnień od narkotyków, w zakresie profilaktyki, leczenia, opieki, zmniejszania zagrożeń i redukcji szkód, rehabilitacji, reintegracji społecznej, powrotu do zdrowia, rynków i podaży narkotyków, w tym nielegalnej produkcji i handlu, oraz w zakresie innych istotnych kwestii powiązanych z narkotykami i ich konsekwencji.

Zadania Agencji określono w art. 5 i następnych rozporządzenia EUDA.

Agencja jest otwarta dla państw trzecich, które zawarły umowę z Unią Europejską w sprawie udziału w jej pracach (obecnie Norwegia i Turcja). Agencja współpracuje z odpowiednimi organizacjami i organami, w szczególności unijnymi, rządowymi i pozarządowymi, a także z organami technicznymi oraz organizacjami i organami międzynarodowymi właściwymi w sprawach objętych jej mandatem.

Siedziba Agencji znajduje się w Lizbonie w Portugalii.

W 2024 r. otrzymała ona dotację unijną w wysokości 32 131 775 EUR (jej całkowity budżet wynosi 34 584 952 EUR, co uwzględnia wkład Norwegii i Turcji oraz inne dodatkowe projekty finansowane przez UE) i zatrudnia około 133 osób.

Więcej informacji na temat Agencji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.euda.europa.eu/index_en

Co oferujemy?

Stanowisko dyrektora wykonawczego Agencji.

Dyrektor wykonawczy będzie kierował i zarządzał Agencją, a także ponosił ogólną odpowiedzialność za jej działalność i dążył do osiągnięcia jej celów. Osoba pełniąca tę funkcję będzie kształtować, propagować i wdrażać nowoczesną i przejrzystą wizję Agencji, w pełni zgodną z rozporządzeniem ustanawiającym, wartościami UE i polityką antynarkotykową Unii Europejskiej.

Dyrektor wykonawczy będzie uwzględniać rozwój polityki strategicznej UE w działaniach Agencji, w ścisłej współpracy z Komisją. Osoba pełniąca tę funkcję będzie przygotowywać, proponować i realizować program prac i programy wieloletnie Agencji oraz decyzje zarządu Agencji. Będzie ona oceniać realizację działań Agencji i składać sprawozdania z tej realizacji.

Dyrektor wykonawczy sprawuje nadzór nad ładem korporacyjnym i kulturą korporacyjną Agencji, motywuje pracowników i kieruje nimi, aby osiągali doskonałe wyniki i realizowali wyznaczone cele, zgodnie z ramami prawnymi Agencji.

Dyrektor wykonawczy będzie zarządzał Agencją, będzie jej przedstawicielem prawnym i reprezentuje ją w kontaktach zewnętrznych. W razie potrzeby będzie współpracować z zainteresowanymi stronami i społeczeństwem w odniesieniu do wszystkich kwestii wchodzących w zakres mandatu Agencji.

Dyrektor wykonawczy będzie podejmował działania, aby zacieśniać współpracę z innymi agencjami Unii, w szczególności z Agencją Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Ścigania (Europol), Agencją Unii Europejskiej ds. Szkolenia w Dziedzinie Ścigania (CEPOL), Europejską Agencją Leków (EMA) i Europejskim Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC), a także z innymi zainteresowanymi stronami z UE i partnerami zewnętrznymi. Osoba pełniąca tę funkcję będzie w szczególności kierować współpracą międzynarodową Agencji i wdrażać ramy tej współpracy, zacieśniając współpracę z organizacjami międzynarodowymi i innymi organami z państw trzecich, aby przyczynić się do rozwoju i realizacji zewnętrznego wymiaru unijnej polityki antynarkotykowej.

Dyrektor wykonawczy odpowiedzialny będzie za ustanowienie środków administracyjnych, operacyjnych i finansowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Agencji oraz za zarządzanie tymi środkami. Osoba pełniąca tę funkcję będzie odpowiedzialna za bieżące kierowanie Agencją.

Dyrektor wykonawczy jest zobowiązany zachować niezależność w wykonywaniu swoich obowiązków i odpowiada przed zarządem.

Bez uszczerbku dla uprawnień zarządu, dyrektor wykonawczy ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań powierzonych Agencji i podlega corocznej procedurze udzielania absolutorium i zamknięcia rachunków przez Parlament Europejski w odniesieniu do wykonania budżetu.

Dyrektor wykonawczy będzie odpowiedzialny za szczególne zadania określone w rozporządzeniu EUDA, których bardziej szczegółowy opis można znaleźć w jego art. 29 i 30.

Kogo poszukujemy? (kryteria naboru)

Kandydaci powinni mieć:

Umiejętności zarządzania

- umiejętność racjonalnej oceny sytuacji i udokumentowaną zdolność do zarządzania dużą liczbą pracowników zarówno w wymiarze strategicznym, jak i wewnętrznym oraz do wyznaczania i osiągania celów;

- gruntowne i udokumentowane umiejętności w zakresie administrowania i zarządzania, w szczególności doświadczenie w zarządzaniu budżetowym i finansowym zdobyte w środowisku krajowym, europejskim lub międzynarodowym;

- umiejętność kierowania multidyscyplinarnym zespołem i motywowania go w europejskim wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku;

Specjalistyczne umiejętności i doświadczenie

- udokumentowane doświadczenie w rozwoju organizacji i kierowaniu nią, kierowaniu i zarządzaniu zespołami o wielodyscyplinarnym charakterze na wysokim szczeblu kierowniczym, a także umiejętności i doświadczenie w opracowywaniu wizji operacyjnej opartej na priorytetach politycznych i kierowaniu nią, w oparciu o mandat i cele strategiczne Agencji;

- dobrą znajomość i udokumentowaną wiedzę w zakresie kontekstu UE (np. rola instytucji UE i procedury decyzyjne) i kontaktów między administracjami krajowymi a instytucjami UE; za atut będzie uznawana dodatkowa wiedza na temat funkcjonowania innych organizacji międzynarodowych;

- dogłębną wiedzę i udokumentowane doświadczenie w dziedzinie polityki antynarkotykowej zdobyte w kontekście krajowym, europejskim lub międzynarodowym; za atut będzie uznawane dodatkowe doświadczenie w innych dziedzinach związanych z mandatem i działalnością Agencji, w szczególności w dziedzinie zdrowia, wymiaru sprawiedliwości i egzekwowania prawa;

Cechy charakteru

- doskonałe umiejętności interpersonalne, analityczne, decyzyjne, organizacyjne i negocjacyjne;

- udokumentowaną umiejętność płynnej i skutecznej komunikacji na wszystkich poziomach, w tym z zainteresowanymi stronami, mediami i społeczeństwem (organami europejskimi, międzynarodowymi, krajowymi i lokalnymi, organizacjami międzynarodowymi, organizacjami społeczeństwa obywatelskiego itp.).

Wymagania wobec kandydatów (kryteria kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru wyłącznie na podstawie poniższych wymogów formalnych, które muszą zostać spełnione przed upływem terminu składania zgłoszeń:

- Obywatelstwo: kandydat musi mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

- Dyplom ukończenia studiów wyższych: kandydat musi mieć:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów

- lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).

- Doświadczenie zawodowe: kandydat musi mieć przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe 4 , liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte w obszarze działalności Agencji.

- Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 5  w dziedzinie związanej z ogłaszanym stanowiskiem.

- Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz znać na zadowalającym poziomie inny język urzędowy. Komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE. Oznacza to, że część rozmowy może zostać przeprowadzona w tym języku.

- Limit wieku: kandydat musi być w stanie, na dzień upływu terminu składania zgłoszeń, sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 7 ).

Procedura naboru i powołanie

Dyrektor wykonawczy zostanie powołany przez zarząd Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków z listy co najmniej trzech kandydatów zaproponowanych przez Komisję Europejską.

W celu utworzenia takiej listy Komisja Europejska przeprowadza nabór zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami naboru i rekrutacji (zob. Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 8 ). Komisja może do procedury naboru włączyć przedstawiciela zarządu w charakterze obserwatora.

W ramach procedury naboru Komisja Europejska powołuje komisję preselekcyjną. Komisja ta analizuje wszystkie zgłoszenia, przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikacji oraz wskazuje kandydatów o najlepszym profilu pod kątem wspomnianych wyżej kryteriów naboru, którzy mogą zostać zaproszeni na rozmowę z komisją preselekcyjną.

Po tych rozmowach komisja preselekcyjna wyciąga wnioski i proponuje listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalsze rozmowy przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania. Uwzględniając wnioski komisji preselekcyjnej, Komitet ten zdecyduje, którzy kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą udział w całodziennych testach w zakresie zarządzania przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Biorąc pod uwagę wyniki rozmowy kwalifikacyjnej i testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej, Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy jego zdaniem są odpowiedni do pełnienia funkcji dyrektora wykonawczego Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków.

Kandydaci, którzy znajdą się na tej liście, zostaną zaproszeni na rozmowę z członkami Komisji odpowiedzialnymi za dyrekcję generalną, w której gestii leżą stosunki z Agencją 9 .

Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządzi listę kandydatów najlepiej spełniających określone wymagania, którą przekaże zarządowi Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków. Zarząd może zdecydować, że przeprowadzi rozmowy z kandydatami, zanim powoła dyrektora wykonawczego z listy kandydatów figurujących na liście Komisji. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej. Przed powołaniem przez zarząd na stanowisko dyrektora wykonawczego kandydaci z listy zaproponowanej przez Komisję mogą zostać bez zbędnej zwłoki poproszeni o złożenie oświadczenia przed właściwą komisją lub właściwymi komisjami Parlamentu Europejskiego i udzielenie odpowiedzi na pytania członków komisji. Po wysłuchaniu oświadczeń i odpowiedzi kandydatów Parlament Europejski może przyjąć opinię, w której przedstawi swoje uwagi, i przekazać ją zarządowi.

Wybrany kandydat powinien mieć ważne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego, wydane przez krajowy organ bezpieczeństwa, lub być uprawniony do uzyskania takiego poświadczenia. Poświadczenie bezpieczeństwa osobowego oznacza decyzję administracyjną wydawaną w postępowaniu sprawdzającym prowadzonym przez właściwy dla danej osoby krajowy organ bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi krajowymi przepisami ustawowymi i wykonawczymi dotyczącymi bezpieczeństwa; decyzja ta zaświadcza o możliwości dopuszczenia danej osoby do określonych kategorii informacji niejawnych. (Należy zauważyć, że procedura prowadząca do uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego może być wszczęta wyłącznie na wniosek pracodawcy, a nie przez samego kandydata).

Dopóki dane państwo członkowskie nie wyda poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, a procedura sprawdzająca w zakresie poświadczenia bezpieczeństwa nie zakończy się wymaganym przepisami briefingiem ze strony Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa Komisji Europejskiej, kandydat nie będzie mógł uzyskać dostępu do informacji niejawnych UE (EUCI) na poziomie CONFIDENTIEL UE/EU CONFIDENTIAL ani wyższym, ani też uczestniczyć w posiedzeniach, na których omawiane są takie informacje.

Polityka równych szans

Komisja oraz Agencja dążą do realizacji strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie równości płci na wszystkich szczeblach zarządzania do końca obecnej kadencji, oraz stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 10 , zachęcając do zgłoszeń kandydatur, które mogłyby przyczynić się do zwiększenia różnorodności, równości płci i ogólnej równowagi geograficznej.

Warunki zatrudnienia

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Wybrany kandydat zostanie zatrudniony przez Agencję Unii Europejskiej ds. Narkotyków jako członek personelu zatrudnionego na czas określony w grupie zaszeregowania AD14 11 . W zależności od długości doświadczenia wybrany kandydat zostanie zaklasyfikowany do stopnia 1 lub 2 w tej grupie zaszeregowania.

Wybrany kandydat zostanie mianowany na początkowy okres pięciu lat, który może zostać przedłużony jednokrotnie na okres nieprzekraczający pięciu lat, zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym Agencję mającym zastosowanie w momencie powołania.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Lizbona, Portugalia.

Stanowisko jest dostępne od 1 stycznia 2026 r.

Ważne informacje dla kandydatów

Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z poszczególnymi członkami komisji, ani też prosić kogokolwiek o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniej komisji.

Ochrona danych osobowych

Komisja Europejska zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 12 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Przed objęciem funkcji dyrektor wykonawczy ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny, bezstronny i przejrzysty zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie o braku konfliktu interesów, które mogłyby zaważyć na jego bezstronności. Osoba pełniąca tę funkcję będzie zobowiązana do corocznego odnawiania tego oświadczenia.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (określone w części "Wymagania wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu i doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie na poniższej stronie internetowej oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Kandydaci muszą mieć ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do przekazywania informacji na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu złożenia zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF, najlepiej w formacie Europass CV 13 , oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.

W interesie kandydata leży upewnienie się, że informacje zawarte w zgłoszeniu są dokładne, szczegółowe i prawdziwe.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Zgłoszenia wysłane pocztą elektroniczną nie będą rozpatrywane. Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa dnia 30 października 2024 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja nie będzie możliwa.

1 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 302/93 z dnia 8 lutego 1993 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii (Dz.U. L 36 z 12.2.1993, s. 1).
2 Rozporządzenie (WE) nr 1920/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. w sprawie Europejskiego Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii (Dz.U. L 376 z 27.12.2006, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1322 z dnia 27 czerwca 2023 r. w sprawie Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków (EUDA) i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1920/2006 (Dz.U. L 166 z 30.6.2023, s. 6).
4 Doświadczenie zawodowe jest uwzględniane wyłącznie wtedy, gdy stanowi faktyczny stosunek pracy zdefiniowany jako rzeczywista, prawdziwa praca za wynagrodzeniem i w charakterze pracownika (każdy rodzaj umowy) lub usługodawcy. Działalność zawodowa wykonywana w niepełnym wymiarze będzie uwzględniana proporcjonalnie do poświadczonej liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Urlop macierzyński / rodzicielski / adopcyjny jest uwzględniany, jeżeli miał miejsce w okresie objętym umową o pracę. Studia doktoranckie uznaje się za równoważne z doświadczeniem zawodowym, nawet jeśli są niezarobkowe, jednak maksymalnie przez okres trzech lat, pod warunkiem że zakończyły się zrobieniem doktoratu. Dany okres może być policzony tylko raz.
5 Kandydat powinien w swoim życiorysie wyszczególnić w odniesieniu do wszystkich lat, podczas których zdobył doświadczenie w zakresie zarządzania: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników nadzorowanych na tych stanowiskach; 3) wielkość budżetów, którymi zarządzał; 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej swojego stanowiska oraz 5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
7 Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62, wersja skonsolidowana: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX% 3A01962R0031-20240101.
9 Chyba że dany członek Komisji delegował do tego zadania inną osobę, zgodnie z decyzjami Komisji z 5 grudnia 2007 r. (PV(2007) 1811) i z 30 września 2020 r. (PV(2020) 2351).
10 Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62, wersja skonsolidowana: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX% 3A01962R0031-20240101.
11 Od 1 lipca 2023 r. współczynnik korygujący dla Portugalii mający zastosowanie do wynagrodzeń urzędników i innych pracowników Unii Europejskiej wynosi 96,6 %. Współczynnik ten jest co roku aktualizowany.
12 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).
13 Instrukcje tworzenia życiorysu w formacie Europass CV są dostępne pod adresem: https://europa.eu/europass/pl/create-europass-cv.

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2024.5854

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Agencji Unii Europejskiej ds. Narkotyków (EUDA)
Data aktu: 30/09/2024
Data ogłoszenia: 30/09/2024