Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 16 września 2024 r.)
Sąd odsyłający
Landesgericht St. Pölten
Strony w postępowaniu głównym
Strona inicjująca postępowanie przed sądem odsyłającym: SR
Druga strona postępowania: Netz Niederösterreich GmbH
Pytania prejudycjalne
1. Czy art. 22 dyrektywy (UE) 2019/944 1 w związku z załącznikiem II do tej dyrektywy należy interpretować w ten sposób, że operator sieci musi [uwzględnić] życzenie odbiorcy końcowego, by nie otrzymać inteligentnego przyrządu pomiarowego i w takim przypadku jest zobowiązany do udostępnienia odbiorcy końcowemu licznika konwencjonalnego zamiast inteligentnego systemu opomiarowania?
2. Czy art. 2 ust. 1 dyrektywy 2014/32 (UE) 2 , który definiuje bardziej szczegółowo "przyrząd pomiarowy" w rozumieniu dotyczących poszczególnych przyrządów załączników III-XII (liczniki energii elektrycznej zużywanej czynnej [MI-003]) należy w związku z art. 20 lit. b) i c) oraz art. 23 ust. 3 dyrektywy 2019/944 interpretować w taki sposób, że stoi on na przeszkodzie przepisowi prawa krajowego (§ 7 ust. 1 pkt 31 Elektrizitätswirtschafts- und -organisationsgesetz 3 , zwanej dalej w skrócie "ElWOG"), który nie nakłada żadnych szczególnych wymogów dotyczących bezpieczeństwa danych przyrządów pomiarowych?
3. Czy przy dokonywaniu wykładni art. 20 lit. b) i c), art. 21 ust. 1 lit. a) i art. 23 ust. 3 dyrektywy 2019/944 należy również uwzględnić art. 6 ust. 1 dyrektywy 85/374/EWG 4 zmienionej dyrektywą 1999/34/WE 5 ?
4. Czy art. 5 ust. 3 dyrektywy 2002/58/WE 6 należy interpretować w ten sposób, że pojęcie "sieć łączności elektronicznej" ma zastosowanie również do sieci elektroenergetycznej, za pośrednictwem której dane (dane dotyczące zużycia, metadane, identyfikator osobisty) są przekazywane do celów art. 20 lit. b) i c), art. 21 ust. 1 lit. a) i art. 23 ust. 3 dyrektywy 2019/944?
5. Czy art. 5 ust. 1 lit. f), art. 13, art. 32 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/679 7 oraz art. 7, art. 8 ust. 1 i 2 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej 8 (zwanej dalej "Kartą") należy interpretować w ten sposób, że stoją one na przeszkodzie przepisowi krajowemu (§ 1 ust. 6 Intelligente Messgerate-Einfuhrungsverordnung 9 ), zgodnie z którym tylko odpowiednia konfiguracja interwału odczytu licznika musi być widoczna dla odbiorcy końcowego, ale nie musi być widoczne to, czy operator sieci stwierdził występowanie "uzasadnionego indywidualnego przypadku" (§ 84a ust. 1 ElWOG) i pobrał dane od odbiorcy końcowego przed upływem określonego interwału?
6. Czy w odniesieniu do art. 52 ust. 3 Karty, ust. 5 preambuły i wyjaśnień do art. 7 Karty orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w sprawie art. 8 EKPC stanowi punkt odniesienia dla wykładni art. 20 lit. b) i c) oraz art. 21 ust. 1 lit. a) i art. 23 ust. 3 dyrektywy 2019/944?
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.5406 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Sprawa C-468/24, Netz Niederösterreich: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Landesgericht St. Pölten (Austria) w dniu 3 lipca 2024 r. - SR/Netz Niederösterreich GmbH |
Data aktu: | 16/09/2024 |
Data ogłoszenia: | 16/09/2024 |