Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 2 września 2024 r.)
Strony
Wnoszące odwołanie: Çolakoğlu Metalurji AŞ, Çolakoğlu Dış Ticaret AŞ (przedstawiciele: J. Cornelis, F. Graafsma, advocaten)
Druga strona postępowania: Komisja Europejska
Żądania wnoszących odwołanie
Wnoszące odwołanie wnoszą do Trybunału o:
- uchylenie wyroku Sądu (ósma izba w składzie powiększonym) wydanego w dniu 8 maja 2024 r. w sprawie T-630/21, Çolakoğlu Metalurji AŞ i Çolakoğlu Dış Ticaret AŞ/Komisja;
- stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/1100 1 z dnia 5 lipca 2021 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych wyrobów płaskich walcowanych na gorąco z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej, pochodzących z Turcji, oraz
- obciążenie Komisji Europejskiej kosztami poniesionymi przez wnoszące odwołanie w ramach niniejszego odwołania oraz w postępowaniu przed Sądem w sprawie T-630/21.
Tytułem żądania ewentualnego wnoszą one o:
- przekazanie sprawy Sądowi do ponownego rozpoznania; oraz
- orzeczenie, że rozstrzygnięcie w przedmiocie kosztów postępowania przed Sądem oraz kosztów postępowania odwoławczego nastąpi w orzeczeniu kończącym postępowanie w sprawie.
Zarzuty i główne argumenty
Wnoszące odwołanie podnoszą w jego uzasadnieniu sześć zarzutów.
Po pierwsze, w zaskarżonym wyroku błędnie zastosowano część wprowadzającą art. 2 ust. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 2 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (zwanego dalej "rozporządzeniem podstawowym") poprzez uznanie prowizji wypłaconej ÇOTAŞ za czynnik wpływający na porównywalność cen.
Po drugie, w zaskarżonym wyroku błędnie zastosowano art. 2 ust. 10 lit. i) rozporządzenia podstawowego i przeinaczono dowody poprzez uznanie, że wnoszące odwołanie nie stanowią jednego podmiotu gospodarczego.
Po trzecie, w zaskarżonym wyroku dokonano błędnej wykładni art. 2 ust. 10 lit. i) rozporządzenia podstawowego, przeinaczono dowody i błędnie zastosowano prawo do bycia wysłuchanym poprzez uznanie, że kwotę prowizji można było dostosować i że Komisja nie popełniła oczywistego błędu w ocenie przy ustalaniu wysokości dostosowania.
Po czwarte, w zaskarżonym wyroku dokonano błędnej wykładni art. 2 ust. 10 lit. j) rozporządzenia podstawowego w odniesieniu do sposobu traktowania operacji zabezpieczających.
Po piąte, w zaskarżonym wyroku dokonano błędnej wykładni stosownego orzecznictwa WTO poprzez stwierdzenie, że obliczenie kwartalne nie było konieczne.
Po szóste, w zaskarżonym wyroku Sąd przeinaczył dowody, którymi dysponował, poprzez uznanie,(1) że nie wykazano, iż zmiany w kosztach produkcji miały wpływ na porównywalność cen,(2) że wahania kosztów produkcji dotyczyły tylko jednego rodzaju produktu oraz(3) że nierównomierny rozkład odnosił się jedynie do 3 z 23 rodzajów produktów.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.5225 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa C-498/24 P: Odwołanie od wyroku Sądu (ósma izba w składzie powiększonym) wydanego w dniu 8 maja 2024 r. w sprawie T-630/21, Çolakoğlu Metalurji i Çolakoğlu Dış Ticaret/Komisja, wniesione w dniu 17 lipca 2024 r. przez Çolakoğlu Metalurji AŞ, Çolakoğlu Dış Ticaret AŞ |
| Data aktu: | 02/09/2024 |
| Data ogłoszenia: | 02/09/2024 |