Sprawozdawca: ŁotwaKoncentracja
1. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 i art. 3 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw") 1 .
2. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
Definicja rynku
3. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z wnioskami sformułowanymi przez Komisję w projekcie decyzji w odniesieniu do definicji właściwych rynków produktowych i geograficznych dla:
a) rynku detalicznych usług telefonii ruchomej;
b) rynku detalicznych usług M2M;
c) rynku detalicznych usług stacjonarnego dostępu do internetu;
d) rynku detalicznych usług telefonii stacjonarnej;
e) rynku detalicznych dostaw pakietów "multiple-play", w tym pakietów FMC;
f) hurtowych usług dostępu do sieci telefonii ruchomej i rozpoczynania połączeń w sieciach telefonii ruchomej;
g) hurtowych usług dostępu szerokopasmowego;
h) hurtowych usług zakańczania połączeń w sieciach telefonii ruchomej;
i) hurtowych usług zakańczania połączeń w sieciach stacjonarnych;
j) hurtowych usług roamingu międzynarodowego.
Ocena wpływu na konkurencję
4. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja znacząco zakłóciłaby skuteczną konkurencję w wyniku nieskoordynowanych skutków horyzontalnych na następujących rynkach:
a) rynku detalicznych usług telefonii ruchomej;
b) rynku detalicznych usług stacjonarnego dostępu do internetu;
c) hipotetycznym rynku detalicznych dostaw pakietów "multiple-play" (oraz hipotetycznym segmencie rynku detalicznych dostaw pakietów "multiple-play" bez płatnych usług telewizyjnych premium zawierających treści związane z piłką nożną);
d) hipotetycznym rynku detalicznych dostaw pakietów FMC (oraz hipotetycznym segmencie rynku detalicznych dostaw pakietów FMC bez płatnych usług telewizyjnych premium zawierających treści związane z piłką nożną).
5. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie zakłóci znacząco skutecznej konkurencji w wyniku niehoryzontalnych skutków.
Zobowiązania
6. Komitet Doradczy (11 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zobowiązania zaproponowane przez strony zgłaszające w dniu 30 stycznia 2024 r. pozwalają wyeliminować znaczące zakłócenia skutecznej konkurencji określone w projekcie decyzji (2 państwa członkowskie wstrzymały się od głosu).
7. Komitet Doradczy (11 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że pod warunkiem pełnego przestrzegania zobowiązań zaproponowanych przez strony zgłaszające w dniu 30 stycznia 2024 r. zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie doprowadzi do znaczącego zakłócenia skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na jego istotnej części (2 państwa członkowskie wstrzymały się od głosu).
Zgodność z rynkiem wewnętrznym oraz z Porozumieniem o Europejskim Obszarze Gospodarczym
8. Komitet Doradczy (11 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszoną koncentrację należy zatem uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz z Porozumieniem o Europejskim Obszarze Gospodarczym 2 zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (2 państwa członkowskie wstrzymały się od głosu).