(Pomoc państwa - Pomoc przyznana przez władze hiszpańskie na rzecz niektórych ugrupowań interesów gospodarczych (UIG) i ich inwestorów - System podatkowy stosowany do niektórych umów leasingu finansowego w celu nabycia statków (hiszpański system leasingu podatkowego) - Decyzja uznająca pomoc za w części niezgodną z rynkiem wewnętrznym i nakazująca jej częściowe odzyskanie - Następcza częściowa bezprzedmiotowość sporu - Częściowe umorzenie postępowania - Nowa pomoc - Odzyskanie pomocy - Klauzule umowne chroniące beneficjentów przed odzyskaniem pomocy państwa niezgodnej z prawem i z rynkiem wewnętrznym - Podział kompetencji między Komisję i organy krajowe)(C/2024/4319)
Język postępowania: hiszpański
(Dz.U.UE C z dnia 15 lipca 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Decal España, SA (Barcelona, Hiszpania) (przedstawiciel: M.-J. Silva Sánchez, adwokat)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: J. Carpi Badía i P. Němečková, pełnomocnicy, których wspierał M. Segura Catalán, adwokat)
Przedmiot
W skardze opartej na art. 263 TFUE skarżąca wnosi o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji 2014/200/UE z dnia 17 lipca 2013 r. w sprawie pomocy państwa SA.21233 C/11 (ex NN/11, ex CP 137/06) wdrożonej przez Hiszpanię - System podatkowy stosowany do niektórych umów leasingu finansowego, zwany również hiszpańskim systemem leasingu podatkowego (Dz.U. 2014, L 114, s. 1).
Sentencja
1) Postępowanie w przedmiocie skargi zostaje umorzone w zakresie, w jakim jest ona skierowana przeciwko art. 1 decyzji Komisji 2014/200/UE z dnia 17 lipca 2013 r. w sprawie pomocy państwa SA.21233 C/11 (ex NN/11, ex CP 137/06) wdrożonej przez Hiszpanię - System podatkowy stosowany do niektórych umów leasingu finansowego, zwany również hiszpańskim systemem leasingu podatkowego, w którym to artykule wskazano ugrupowania interesów gospodarczych i ich inwestorów jako jedynych beneficjentów pomocy, o której mowa w tej decyzji, oraz przeciwko art. 4 ust. 1 tej decyzji, nakazującemu Królestwu Hiszpanii odzyskanie całej kwoty pomocy, o której mowa w tej decyzji, od inwestorów ugrupowań interesów gospodarczych, którzy z niej skorzystali.
2) W pozostałym zakresie skarga zostaje oddalona.
3) Każda ze stron pokrywa własne koszty.