(C/2024/4074)Język postępowania: hiszpański
(Dz.U.UE C z dnia 8 lipca 2024 r.)
Sąd odsyłający
Órgano Administrativo de Recursos Contractuales de la Comunidad Autónoma de Euskadi
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Asociación de Empresas de Servicios para la Dependencia (AESTE)
Druga strona postępowania: Ayuntamiento de Ortuella
Pytanie prejudycjalne
Czy rozpatrywane kryterium udzielenia zamówienia na świadczenie usług, które:
- uwzględnia podwyżki wynagrodzeń wykraczające poza mające zastosowanie porozumienie sektorowe, które oferent proponuje stosować wobec osób realizujących zamówienie
oraz
- zobowiązuje wybranego oferenta do określenia, po przeprowadzeniu rokowań zbiorowych z przedstawicielami pracowników, koncepcji, zgodnie z którymi wprowadzone zostaną podwyżki wynagrodzeń oraz do podjęcia starań w celu zawarcia porozumienia zbiorowego, którego zakres zastosowania będzie obejmował personel przydzielony do realizacji zamówienia,
1. jest właściwe dla ustalenia oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, jak wymaga tego art. 67 ust. 1 dyrektywy 2014/24/UE 1 ?
2. stoi na przeszkodzie swobodzie świadczenia usług lub ogranicza wolną konkurencję w sposób sprzeczny z art. 56 TFUE oraz dyrektywami 2014/24/UE i 96/71 2 ?
3. narusza prawo do rokowań zbiorowych przyznane na mocy art. 28 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej?
1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (Dz.U. L 94, s. 65).
2 Dyrektywa 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. dotycząca delegowania pracowników w ramach świadczenia usług (Dz.U. L 18, s. 1).