(C/2024/2752)Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 29 kwietnia 2024 r.)
Strony
Wnoszące odwołanie: Air France-KLM, Société Air France (przedstawiciele: J. Derenne, D. Vallindas, avocats, A. Álvarez Vidal, abogada)
Pozostali uczestnicy postępowania: Ryanair DAC, Malta Air ltd., Komisja Europejska, Republika Federalna Niemiec, Republika Francuska, Królestwo Niderlandów
Żądania wnoszących odwołanie
Wnoszące odwołanie zwracają się do Trybunału o:
- uchylenie zaskarżonego wyroku;
- skorzystanie z przyznanego mu w art. 61 akapit pierwszy zdanie drugie statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej uprawnienia do wydania ostatecznego orzeczenia w sprawie i oddalenie skargi o stwierdzenie nieważności wniesionej w sprawie T-494/21;
- tytułem żądania ewentualnego - przekazanie sprawy Sądowi do ponownego rozpoznania w celu zbadania zarzutów, które nie zostały jeszcze rozpoznane; oraz
- obciążenie spółek Ryanair DAC i Malta Air ltd. kosztami postępowania odwoławczego oraz kosztami postępowania w pierwszej instancji, jeżeli Trybunał wyda ostateczne orzeczenie w sprawie, lub jeżeli Trybunał przekaże sprawę Sądowi do ponownego rozpoznania - orzeczenie, że rozstrzygnięcie o kosztach niniejszego postępowania nastąpi w orzeczeniu kończącym postępowanie w sprawie.
Zarzuty i główne argumenty
Zarzut pierwszy: Sąd zastosował błędne kryterium w celu określenia beneficjenta pomocy w ramach grupy przedsiębiorstw i w związku z tym błędnie uznał, że nie można wykluczyć KLM z kręgu beneficjentów rozpatrywanego środka pomocy.
Zarzut drugi: Sąd zastąpił swoją własną oceną ocenę dotyczącą określenia beneficjenta pomocy, nie wykazując odpowiednio istnienia w zaskarżonej decyzji 1 Komisji Europejskiej oczywistego błędu w ocenie.
Zarzut trzeci: Sąd naruszył prawo przy dokonywaniu wykładni pojęć korzyści pośredniej i skutków ubocznych w dziedzinie pomocy państwa.