OGŁOSZENIE O NABORZE CONS/AST/194/24

OGŁOSZENIE O NABORZE CONS/AST/194/24

(C/2024/2519)

(Dz.U.UE C z dnia 17 kwietnia 2024 r.)

INFORMACJE OGÓLNE

Departament SMART.2.A.S3.B3
Miejsce pracy Bruksela, budynek "Justus Lipsius"
Nazwa stanowiska Asystent (k./m.)
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania AST 3
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego SECRET UE/EU SECRET
TERMIN ZGŁOSZEŃ 13 maja 2024 r. godz. 12.00 w południe (czasu brukselskiego)

Kim jesteśmy

Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, przygotowuje dokumenty, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do sprawnego przygotowania i przebiegu posiedzeń Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.

W partnerstwie z delegatami i personelem Dyrekcja Generalna ds. Usług Cyfrowych (SMART) strukturyzuje informacje i udostępnia je w formie inteligentnych, bezpiecznych usług. Pomagamy unowocześniać pracę dzięki innowacjom i podejściu cyfrowemu.

Zespół SMART składa się z dynamicznych i zmotywowanych osób, chętnych tworzyć usługi cyfrowe i w ten sposób przekształcać i ulepszać metody pracy Sekretariatu. Zespół, liczący ok. 350 pracowników (oraz ok. 150 konsultantów zewnętrznych) i dysponujący budżetem w wysokości ponad 53 mln EUR, odpowiada za ponad 120 aplikacji i 80 usług.

SMART składa się z dwóch dyrekcji: Dyrekcji Rozwiązań Cyfrowych (SMART.1) i Dyrekcji Platform Cyfrowych (SMART.2). W kwestiach horyzontalnych wspiera ją Dział Zasobów, a w pracach nad transformacją cyfrową działalności Rady - Zespół ds. Transformacji Cyfrowej (Polaris). Dyrekcja Platform Cyfrowych składa się z czterech działów: Działu Infrastruktury i Operacji (RUN), Działu Cyberbezpieczeństwa, Działu Usług w zakresie Dokumentów i Działu ds. Cyfrowych Miejsc Pracy (DWP).

Dział Infrastruktury i Operacji (RUN) oferuje rozwiązania infrastrukturalne wspierające usługi i aplikacje przeznaczone dla użytkowników końcowych. Odpowiada za rozwiązania lokalne, rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej i rozwiązania hybrydowe, a także za infrastrukturę, która łączy i wiąże nasze główne zainteresowane strony, państwa członkowskie UE i inne instytucje UE. Sektor Infrastruktury Centralnej (CI) w Dziale Infrastruktury i Operacji (RUN) składa się z trzech biur: Biura ds. Infrastruktury IT (zarządzanie ośrodkiem przetwarzania danych oraz pomieszczenia techniczne IT i kablowanie), Biura ds. Serwerów (zarządzanie serwerami fizycznymi i wirtualnymi oraz stosowną infrastrukturą, aż po system operacyjny) oraz Biura ds. Urządzeń Pamięciowych i Rozwiązań Rezerwowych (SAN, NAS i rozwiązania rezerwowe). Dział RUN zatrudnia pracowników o różnych profilach, którzy ściśle współpracują z innymi zespołami, aby oferować wysokiej jakości usługi użytkownikom końcowym.

Co oferujemy

Stanowisko asystenta ds. okablowania ICT - zarządzanie infrastrukturą to ambitne miejsce pracy w dynamicznym otoczeniu, oferujące szerokie możliwości i pozwalające czuwać nad operacjami i narzędziami.

We współpracy z zespołem urzędników i wykonawców zewnętrznych będą Państwo:

- zarządzać projektami/wnioskami o wykonanie okablowania obejmującymi: analizy techniczne i finansowe, planowanie, zamówienia, testy i odbiór, kontrolę faktur, komunikację z uczestnikami projektu, prowadzenie bazy danych okablowania

- zarządzać magazynem części zamiennych i kabli, kontrolą jakości dostaw

- przygotowywać prace, które ma przeprowadzić wykonawca Sekretariatu odpowiedzialny za okablowanie, i sprawować nad nimi kontrolę

- współuczestniczyć w działaniach poprojektowych, wsparciu i konserwacji infrastruktury w pomieszczeniach z komputerami i infrastruktur okablowania IT

- dbać o optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni na podłogach i półkach w pomieszczeniach z komputerami i zarządzać listami dostępu do tych pomieszczeń

- wspierać działania Sekretariatu podczas konkretnych posiedzeń, wydarzeń i szczytów.

Pod zwierzchnictwem szefa działu będą Państwo współuczestniczyć w świadczeniu wsparcia administracyjnego i technicznego kadrze kierowniczej w dziedzinie infrastruktury IT, tak by można było zapewniać Sekretariatowi systemy, narzędzia i usługi IT, poprzez:

- dbanie o aktualizację planów AutoCAD o przeprowadzone prace kablowe

- śledzenie zakupów powiązanych z budżetem rocznym

- czuwanie nad monitorowaniem technologii (kable IT, technologie ośrodka przetwarzania danych)

- pomaganie i doradzanie kadrze kierowniczej w wyborze technologii

- zapewnianie zastępstwa za szefa biura w razie jego/jej nieobecności.

Będą Państwo określać cele, które należy osiągnąć, i współuczestniczyć w pomyślnym prowadzeniu projektów okablowania. Będą Państwo odpowiedzialni za decyzje techniczne związane z projektami okablowania dla różnych klientów oraz za odbiór i fakturowanie wykonanych usług.

Kogo szukamy

Szukamy asystenta lub asystentki ds. okablowania IT - zarządzanie infrastrukturą z co najmniej 10-letnim doświadczeniem w dziedzinie okablowania (okablowanie do transmisji danych, okablowanie audiowizualne, okablowanie miedziane/świat- łowodowe), którzy będą zarządzać pracami i projektami związanymi z okablowaniem i będą współuczestniczyć w zarządzaniu ośrodkami przetwarzania danych w Sekretariacie.

Ponadto osoba kandydująca, która zajmie to stanowisko, musi mieć:

- umiejętność przewidywania i wykrywania potencjalnych problemów oraz umiejętność proponowania wykonalnych rozwiązań;

- umiejętność nawiązywania i podtrzymywania dobrych relacji zawodowych z szeregiem partnerów wewnętrznych i zewnętrznych;

- doskonałe umiejętności komunikacyjne i interpersonalne;

- dobre umiejętności redakcyjne potrzebne do komunikowania się z klientami wewnętrznymi, z innymi instytucjami lub z delegacjami państw członkowskich, w tym podczas współuczestnictwa w przedłużaniu umów ramowych;

- bardzo dobre umiejętności pracy zespołowej, umiejętność pracy autonomicznej, umiejętność pracy w sposób dokładny i zorganizowany oraz umiejętność uczenia się (np. o ewoluujących technologiach).

POLITYKA REKRUTACYJNA

W momencie upływu terminu przesyłania zgłoszeń osoby kandydujące muszą:

a) Warunki ogólne

- posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

- korzystać z pełni praw obywatelskich;

- mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;

- posiadać odpowiednie kwalifikacje etyczne do wykonywania powierzonych jej zadań.

b) Warunki szczegółowe

- posiadać świadectwo ukończenia szkoły średniej;

- mieć co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie okablowania (okablowanie do transmisji danych, okablowanie audiowizualne, okablowanie miedziane/światłowodowe);

- znać narzędzia AutoCAD i MS Excel;

- dysponować wiedzą o zarządzaniu ośrodkami przetwarzania danych;

- posiadać bardzo dobrą znajomość języka francuskiego (poziom C1 1 ) i podstawową znajomość języka angielskiego (poziom A2 2 ), ponieważ język francuski jest powszechnie stosowany w komunikacji wewnątrz SMART, zwłaszcza w Biurze ds. Infrastruktury IT, i z wykonawcą zewnętrznym ds. okablowania, a z kolei zarówno język angielski, jak i język francuski są szeroko używane w komunikacji w Sekretariacie i z innymi instytucjami.

Uwaga: Praca na tym stanowisku wymaga poświadczenia bezpieczeństwa osobowego umożliwiającego dostęp do dokumentów niejawnych (poziom SECRET UE/EU SECRET). Osoby zgłaszające się na to stanowisko muszą być gotowe poddać się postępowaniu sprawdzającemu w myśl decyzji Rady 2013/488/UE 3 . Mianowanie na stanowisko stanie się skuteczne wyłącznie pod warunkiem uzyskania przez wybraną osobę kandydującą ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego. Osobie kandydującej nieposiadającej poświadczenia bezpieczeństwa osobowego zostanie zaoferowana umowa na czas określony do chwili otrzymania wyników postępowania sprawdzającego.

PROCEDURA WYBORU

Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie zgłoszeń oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko (procedura preselekcji). Następnie na podstawie oceny porównawczej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób kandydujących, które miałyby zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Ta pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, dlatego spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Tylko osoby kandydujące, które znajdą się na liście, zostaną poinformowane o wynikach procedury preselekcji.

PODSTAWA PRAWNA

Stanowisko jest publikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami, zgodnie z art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 4 .

ZGŁOSZENIA

Termin zgłoszeń upływa 13 maja 2024 r. o godz. 12.00 w południe (czasu brukselskiego).

Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną. Należy je przesłać przed upływem terminu na adres: applications.officials@consilium.europa.eu 5 .

Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej. Pole "temat" musi zawierać następujące oznaczenie: CONS/AST/194/24.

Przed wysłaniem zgłoszenia osoby kandydujące powinny dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymogi określone powyżej w pkt "Polityka rekrutacyjna", gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.

Aby zgłoszenie było ważne, musi zawierać następujące dokumenty w formacie PDF

(uwaga: dokumenty zablokowane, zabezpieczone hasłem lub podpisane elektronicznie nie będą akceptowane):

a) należycie wypełniony i opatrzony datą formularz zgłoszeniowy (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Application form.pdf") i wszelkie dokumenty potwierdzające. Aby pobrać elektroniczną wersję formularza (w języku angielskim lub francuskim), należy kliknąć na odpowiedni link poniżej lub skopiować i wkleić go do przeglądarki 6 :

https://www.consilium.europa.eu/media/70740/gsc-application_form_assistant_en_smart.docx

https://www.consilium.europa.eu/media/70739/gsc-application_form_assistant_fr_smart.docx

b) szczegółowy życiorys w języku angielskim lub francuskim (bez zdjęć), najlepiej w formacie Europass (https://europa.eu/europass/en/create-europass-cv; https://europa.eu/europass/en/create-europass-cv). W życiorysie należy uwzględnić całą karierę zawodową i wyszczególnić m.in. kwalifikacje, znajomość języków, doświadczenie oraz obecne obowiązki (nazwa pliku: "XXX (pAnI/PANA NAZWISKO) - CV.pdf"');

c) list motywacyjny w języku angielskim lub francuskim (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Motivation let- ter.pdf").

Niedołączenie tych dokumentów spowoduje, że zgłoszenie będzie nieważne.

Uwaga: Do zgłoszenia należy dołączyć kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz kopie dokumentów i zaświadczeń potwierdzających doświadczenie zawodowe. Dokumenty potwierdzające muszą być wydane przez stronę trzecią.

Dokumenty potwierdzające powinny być ponumerowane (Annex 1, 2 itd.) i zebrane razem w jednym dokumencie pdf (plik o nazwie "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Supporting documents.pdf"). Wśród dokumentów powinien znaleźć się ich spis.

Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.

Osoba wybrana na stanowisko zostanie poproszona o przedstawienie oryginalnych wersji dyplomów i zaświadczeń potwierdzających doświadczenie zawodowe.

Osoby kandydujące otrzymają e-mail z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia.

RÓŻNORODNOŚĆ I INKLUZYWNOŚĆ

Sekretariat prowadzi politykę na rzecz różnorodności i inkluzywności. ń Więcej informacji znajduje się w stosownym oświadczeniu: https://www.consilium.europa.eu/pl/general-secretariat/jobs/diversity-and-inclusion/.

PONOWNA OCENA ZGŁOSZEŃ

Informacje na temat procedur składania zażaleń, wnoszenia skarg sądowych i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich znajdują się na stronie: https://www.consilium.europa.eu/media/56648/complaint-pl.pdf.

OCHRONA DANYCH

Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z przedmiotową procedurą wyboru znajdują się w oświadczeniu o ochronie prywatności: https://www.consilium.europa.eu/media/f2oh3izn/jobs-data-protection-083r01-pl.pdf.

1 Zob. Europejski system opisu kształcenia językowego (CEFR) - https://europass.cedefop.europa.eu/sites/default/files/cefr-en.pdf.
2 Zob. Europejski system opisu kształcenia językowego (CEFR) - https://europass.cedefop.europa.eu/sites/default/files/cefr-en.pdf.
3 Decyzja Rady 2013/488/UE z dnia 23 września 2013 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE (Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1).
4 Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej ustanowione rozporządzeniem Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68, (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), tekst skonsolidowany dostępny na stronie: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20220101.
5 Jest to adres funkcyjnej skrzynki pocztowej, która obsługuje wyłącznie wiadomości wysłane w trybie poufności (ang. sensitivity) "normalny"; skrzynka ta nie obsługuje wiadomości wysłanych w innym trybie poufności (np. "osobistym", "prywatnym", "poufnym" - personal, private, confidential) ani w formie zaszyfrowanej. Prosimy zatem wybrać tryb poufności "normalny". Państwa e-mail nie może być większy niż 25 MB. Jeśli Państwa e-mail, wraz z załącznikami, przekracza maksymalną wielkość, prosimy rozdzielić załączniki na kilka e-maili.
6 W celu uzyskania dalszych informacji lub w przypadku problemów technicznych należy przesłać e-mail na adres: applications.officials@consilium.europa.eu.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024