(C/2024/2047)Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 18 marca 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: UL i sześciu innych skarżących (przedstawiciele: A. Guillerme, T. Bontinck i F. Patuelli, avocats)
Strona pozwana: Europejska Służba Działań Zewnętrznych
Żądania
Skarżący wnoszą do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności zaskarżonych decyzji;
- uznanie prawa skarżących do dodatku edukacyjnego na dzieci w wieku poniżej 5 lat, obliczonego zgodnie z art. 15 załącznika X do regulaminu pracowniczego i z uwzględnieniem wyjątkowych okoliczności ich dotyczących;
- obciążenie strony pozwanej kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Skarżący podnoszą cztery zarzuty w uzasadnieniu skargi na decyzje Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (ESDZ), na mocy których ESDZ odmówiła uwzględnienia ponoszonych przez skarżących kosztów żłobka i szkoły tytułem dodatku edukacyjnego.
1. Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia prawa przy stosowaniu art. 15 załącznika X do regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym") oraz zarzut niezgodności z prawem przepisów przewodnika dla delegatur Unii dotyczących dodatku edukacyjnego.
2. Zarzut drugi dotyczący naruszenia prawa i oczywistego błędu w ocenie popełnionego przez ESDZ poprzez zastosowanie niższego pułapu niż przewidziany w art. 15 załącznika X do regulaminu pracowniczego oraz zarzut niezgodności z prawem przepisów przewodnika dla delegatur Unii dotyczących dodatku edukacyjnego.
3. Zarzut trzeci dotyczący naruszenia prawa, oczywistego błędu w ocenie i naruszenia obowiązku dbałości przez ESDZ poprzez uznanie, że sprawy skarżących nie miały charakteru wyjątkowego w rozumieniu art. 15 załącznika X do regulaminu pracowniczego.
4. Zarzut czwarty dotyczący naruszenia zasady niedyskryminacji rodziców dzieci w wieku od 3 do 5 lat w porównaniu z rodzicami dzieci w wieku poniżej 3 lat, z jednej strony, oraz rodziców dzieci w wieku poniżej 5 lat w porównaniu z rodzicami dzieci w wieku powyżej 5 lat, z drugiej strony, a także naruszenia zasady proporcjonalności.