(C/2024/1842)Język postępowania: bułgarski
(Dz.U.UE C z dnia 11 marca 2024 r.)
Sąd odsyłający
Wyrchowen administratiwen syd
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Direktor na direkcija "Obżałwane i danyczno-osiguritełna praktika" Sofija pri Centrałno uprawlenie na Nacionałna agencija za prichodite
Strona przeciwna: "Bulgarian Posts" EAD
Pytania prejudycjalne
1. Pod warunkiem, że posiadacz koncesji na świadczenie powszechnych usług pocztowych na terytorium Republiki Bułgarii świadczy usługi zgodnie z indywidualnie zawartymi umowami z użytkownikami usług pocztowych, w których przewidziano świadczenie usługi z zastrzeżeniem jednego lub ogółu wskazanych poniżej warunków, a mianowicie: przyjmowanie przesyłek poza punktami dostępu - przyjmowanie i doręczanie przesyłek pocztowych z/do adresu zamawiającego; przyjmowanie i doręczanie jest dokonywane w czasie uzgodnionym uprzednio z zamawiającymi; przyjmowanie i doręczanie odbywa się z częstotliwością, która przekracza normy prawne dotyczące jakości powszechnych usług pocztowych i skuteczności obsługi, przy czym przewidziano również dodatkowe przyjmowanie na wniosek zamawiającego poza częstotliwością uzgodnioną wyraźnie w umowie, poza godzinami otwarcia urzędów pocztowych; usługa pocztowa jest świadczona w niższej cenie lub z rabatami, które są wyższe od rabatów zatwierdzonych przez KRS [Komisija za regulirane na syobsztenijata (komisję ds. regulacji komunikacji), będącą organem regulacyjnym zatwierdzającym ceny powszechnych usług pocztowych na terytorium Republiki Bułgarii], czy te usługi świadczone zgodnie z indywidualnie zawartymi umowami należy uznać za usługi świadczone przez "pocztę państwową" i w "interesie publicznym" w rozumieniu art. 132 tytuł IX rozdział 2 dyrektywy 2006/112/WE 1 Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej[?]
2. Czy z art. 12 tiret drugie dyrektywy 97/67/WE 2 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług wynika, że nie mają charakteru powszechnej usługi pocztowej w rozumieniu dyrektywy takie usługi świadczone przez podmiot posiadający koncesję na świadczenie powszechnej usługi pocztowej, gdy są one świadczone zgodnie z indywidualnie zawartą umową po cenie niższej od ceny ustalonej dla danego rodzaju powszechnej usługi pocztowej i bez wykazania, że uzgodniona w ten sposób cena pokrywa koszt świadczenia takich usług[?]
3. Czy ma miejsce naruszenie zasad przejrzystości i niedyskryminacji, zgodnie z art. 12 tiret czwarte dyrektywy 97/67/WE, jeżeli osoba posiadająca koncesję na świadczenie powszechnych usług pocztowych zawiera indywidualne umowy o świadczenie powszechnych usług pocztowych, w których przewidziano odmienne, bardziej preferencyjne warunki świadczenia tych usług - w porównaniu z warunkami, które są ogłoszone publicznie i ogólnodostępne[?]
4. Jeżeli odpowiedź na to pytanie jest twierdząca, czy stanowi to podstawę do nietraktowania tych świadczeń jako zwolnionych w rozumieniu art. 132 dyrektywy 2006/112/WE[?]