Język postępowania: niemiecki(C/2024/1670)
(Dz.U.UE C z dnia 4 marca 2024 r.)
Sąd odsyłający
Landgericht Düsseldorf
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: UW
Strona pozwana: Etihad Airways P.J.S.C.
Pytania prejudycjalne
1) Czy art. 5 ust. 1 lit. a) w związku z art. 8 ust. 1 lit. a) i art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 1 należy interpretować w ten sposób, że pasażer, który nabył bilet na lot obsługującego przewoźnika lotniczego nie za pomocą środków pieniężnych, lecz za pomocą mil premiowych w ramach programu lojalnościowego dla często podróżujących pasażerów ustanowionego przez innego przewoźnika lotniczego, może, w przypadku odwołania tego lotu, żądać od obsługującego przewoźnika lotniczego zwrotu w pieniądzu kwoty odpowiadającej cenie biletu?
2) W razie odpowiedzi twierdzącej na pytanie pierwsze: Czy cenę za bilet lotniczy w rozumieniu art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia nr 261/2004, której zwrotu pasażer może żądać w pieniądzu, należy w takich przypadkach obliczyć zgodnie z publicznie dostępną taryfą, według której odpowiedni odwołany lot jest oferowany do sprzedaży przez obsługującego przewoźnika lotniczego, czy też zgodnie z(e) (średnią) wartością wykorzystanych mil premiowych?
1 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz.U. 2004, L 46, s 1).