(C/2024/1239)Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 12 lutego 2024 r.)
Sąd odsyłający
Landesgericht Korneuburg
Strony w postępowaniu głównym
Wnoszący apelację: E EAD
Druga strona postępowania apelacyjnego: DW
Pytanie prejudycjalne
Czy art. 7 ust. 1, art. 4 ust. 3 i art. 2 lit. j) rozporządzenia (WE) nr 261/2004 2 należy interpretować w ten sposób, że obsługujący przewoźnik lotniczy powinien zapłacić pasażerowi odszkodowanie, gdy: pasażer w ramach imprezy turystycznej dysponuje potwierdzeniem rezerwacji lotu do miejsca przeznaczenia i z powrotem od organizatora wycieczek; tenże organizator wycieczek w dzień poprzedzający planowany lot (powrotny) poinformował pasażera, iż doszło do zmiany planu lotu przez zmianę numeru lotu, czasu lotu oraz miejsca docelowego; w związku z tym pasażer nie stawił się do wejścia na pokład na pierwotny lot na warunkach ustanowionych w art. 3 ust. 2 rozporządzenia nr 261/2004; pierwotnie zarezerwowany lot został jednak rzeczywiście planowo przeprowadzony a przewoźnik lotniczy dokonałby przewozu tego pasażera, jeżeli ten stawiłby się do wejścia na pokład na warunkach wskazanych w art. 3 ust. 2 rozporządzenia nr 261/2004?
1 Niniejszej sprawie została nadana fikcyjna nazwa, która nie odpowiada rzeczywistej nazwie żadnej ze stron postępowania.
2 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz.U. 2004, L 46, s. 1).