Język postępowania: francuski(2023/C 286/19)
(Dz.U.UE C z dnia 14 sierpnia 2023 r.)
Sąd odsyłający
Cour d'appel d'Amiens
Strony w postępowaniu głównym
Wnoszący odwołanie: Air France SA
Druga strona postępowania: M.G. z domu L., X.G., C.G., R.G., L.G.
Pytania prejudycjalne
1) Czy pojęcie "lotu łączonego", o którym mowa w art. 2 lit. h) rozporządzenia nr 261/2004 1 należy interpretować w ten sposób, że okoliczność, że loty były przedmiotem jednej rezerwacji, stanowi warunek konieczny istnienia takiego lotu, czy też okoliczność ta jest po prostu jedną spośród innych wskazówek, a sąd krajowy może - w przypadku odrębnych rezerwacji - zbadać inne elementy, które pozwalają stwierdzić, że loty stanowią całość?
2) Jeżeli pojęcie "lotu łączonego" może być zastosowane także w przypadku odrębnych rezerwacji, czy pojęcie to należy interpretować w ten sposób, że okoliczności przesiadki takie, jak w rozpatrywanej sprawie, trwającej 19 godzin wraz z rezerwacją pobytu na noc w hotelu poza terenem lotniska, wykluczają możliwość uznania lotów za całość?
3) Jeżeli pojęcie "lotu łączonego" należy odrzucić, czy pojęcie "dalszego odszkodowania", o którym mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia nr 261/2004, należy interpretować w ten sposób, że obejmuje ono odszkodowanie za koszty transportu, które stały się bezprzedmiotowe, które nie mogą zostać zwrócone na podstawie art. 8 tego rozporządzenia?
4) Czy pojęcie "dalszego odszkodowania", o którym mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że obejmuje ono całość szkód wynikających z niewykonania umowy niezależnie od ograniczeń przewidzianych przez prawo krajowe, takich jak przewidywalność szkody w prawie francuskim?