Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/402/23 - Administratorzy (AD 6) w następujących dziedzinach: 1. Mikroekonomia/makroekonomia; 2. Ekonomika finansów; 3. Ekonomika przemysłu

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AD/402/23 - Administratorzy (AD 6) w następujących dziedzinach: 1

1. Mikroekonomia/makroekonomia

2. Ekonomika finansów

3. Ekonomika przemysłu

(2023/C 220 A/01)

Termin składania zgłoszeń: 9 lipca 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli

SPIS TREŚCI

1. PRZEPISY OGÓLNE

2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?

3.1. Warunki ogólne

3.2. Warunki szczegółowe - języki

3.3. Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?

4.1. Opis procedur konkursowych

4.2. Języki używane w konkursie

4.3. Etapy konkursu

5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK I - Przepisy ogólne

ZAŁĄCZNIK II - Typowe zadania

ZAŁĄCZNIK III - Przykładowe minimalne kwalifikacje

1. PRZEPISY OGÓLNE

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list, z których instytucje i agencje Unii Europejskiej (UE) będą mogły rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa zaszeregowania AD 6).

Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami, w tym załącznikiem I "Przepisy ogólne", stanowi prawnie wiążące zasady tego konkursu.

Pożądana liczba laureatów:

Dziedzina 1 Mikroekonomia/makroekonomia 300
Dziedzina 2 Ekonomika finansów 348
Dziedzina 3 Ekonomika przemysłu 322

Niniejsze ogłoszenie o konkursie obejmuje 3 dziedziny. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej dziedziny. Wyboru należy dokonać w momencie składania zgłoszenia. Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego kandydat nie może wprowadzić do niego żadnych zmian.

W miarę możliwości EPSO stara się stosować język neutralny płciowo i włączający. Wszelkie odniesienia do osoby określonej płci należy rozumieć jako odniesienia do osoby dowolnej płci.

2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

Informacje o typowych obowiązkach zatrudnionych laureatów konkursu zawiera załącznik II.

3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?

Kandydat musi spełniać wszystkie poniższe warunki ogólne i szczegółowe warunki udziału w dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń (zob. sekcja 4.3.1 lit. a) niniejszego ogłoszenia).

3.1. Warunki ogólne

Kandydat musi:

1) korzystać z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE;

2) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;

3) mieć odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

3.2. Warunki szczegółowe - języki

Kandydat musi znać przynajmniej dwa z 24 języków urzędowych UE, zgodnie z pkt 4.2.1 poniżej.

3.3. Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w załączniku III.

3.3.1. Dziedzina 1 - mikroekonomia/makroekonomia

a) Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 1, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:

(i) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w jednej z następujących dziedzin: ekonomia (w tym w takich dziedzinach, jak ekonometria, ekonomia stosowana i inżynieria procesów biznesowych), finanse, matematyka, statystyka, fizyka lub inżynieria, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 4-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

Wymóg dotyczący wykształcenia wyższego, o którym mowa w tym punkcie, zostanie uznany za spełniony w przypadku, gdy kandydat uzyskał dyplom ukończenia studiów wyższych w innej dziedzinie, a następnie ukończył cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej 1 rok akademicki i uzyskał dyplom w jednej z dziedzin wymienionych w tym punkcie, pod warunkiem że studia te są uznane za równoważne ze studiami uniwersyteckimi trwającymi co najmniej 3 lata (tj. studia uzupełniające lub równoważne);

(ii) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1 lit. a) ppkt (i), oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

Wymóg dotyczący wykształcenia wyższego, o którym mowa w tym punkcie, zostanie uznany za spełniony w przypadku, gdy kandydat ukończył studia drugiego lub trzeciego stopnia (magisterskie, doktoranckie lub równoważne) w jednej z dziedzin, o których mowa w pkt 3.3.1 lit. a) ppkt (i), niezależnie od dziedziny wcześniejszych studiów.

b) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt 3.3.1 lit. a) ppkt (i) i (ii) powyżej, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w organie administracji krajowej lub międzynarodowej, instytucji ekonomicznej lub finansowej, firmie konsultingowej działającej w dziedzinie ekonomii lub ośrodku analitycznym ds. ekonomii, instytucji akademickiej lub innej instytucji badawczej, i jest bezpośrednio związane z charakterem co najmniej dwóch kategorii obowiązków w dziedzinie 1, wskazanych w załączniku II do niniejszego ogłoszenia.

3.3.2. Dziedzina 2 - ekonomika finansów

a) Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 2, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:

(i) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w jednej z następujących dziedzin: ekonomia (w tym w takich dziedzinach, jak ekonometria, ekonomia stosowana i inżynieria procesów biznesowych), matematyka, statystyka, biznes, finanse, księgowość, inżynieria finansowa lub nauki aktuarialne, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 4-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe,

(ii) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.2 lit. a) ppkt (i), oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe;

(iii) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w dziedzinie innej niż te wymienione w pkt 3.3.2 lit. a) ppkt (i) powyżej, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe;

(iv) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w dziedzinie innej niż te wymienione w pkt 3.3.2 lit. a) ppkt (i) powyżej, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 5-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

b) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt 3.3.2 lit. a) ppkt (i)-(iv) powyżej, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednej z poniższych dziedzin:

(i) zarządzanie ryzykiem finansowym i jego analiza, zarządzanie inwestycjami lub portfelem, zarządzanie zasobami finansowymi lub księgowość;

(ii) inwestycje, bankowość lub działalność na rynkach kapitałowych, na przykład zarządzanie aktywami i pasywami, inicjowanie, transakcje konsorcjalne, obrót na rynku kapitałowym, finansowanie strukturyzowane, badania lub sprzedaż produktów/instrumentów finansowych (kapitał własny, stopy procentowe, kredyty, rynki walutowe, towary itp.);

(iii) regulacje mikro- i makroostrożnościowe lub nadzór nad instytucjami finansowymi, infrastrukturą finansową lub rynkami finansowymi lub inna powiązana działalność w zakresie polityki publicznej (np. działalność w zakresie restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, gwarantowanie depozytów, stabilność finansowa itp.);

(iv) finansowanie przedsiębiorstw, w tym połączenia i przejęcia oraz alokacja kapitału, ocena jakości aktywów, wycena finansowa przedsiębiorstw, finansowanie typu project finance;

(v) analiza biznesplanów przedsiębiorstw oraz analiza projektowa lub ekonometryczna rynków;

(vi) analiza wyników działalności instytucji finansowych lub rynków finansowych, w tym badania oparte na modelu lub badania empiryczne;

(vii) opracowywanie polityki, badania naukowe lub doradztwo związane z wyżej wymienionymi działaniami.

3.3.3. Dziedzina 3 - ekonomika przemysłu

a) Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 3, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:

(i) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem z ekonomii (w tym z takich dziedzin, jak ekonometria, ekonomia stosowana i inżynieria procesów biznesowych) lub statystyki, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 4-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

Wymóg dotyczący wykształcenia wyższego, o którym mowa w tym punkcie, zostanie uznany za spełniony w przypadku, gdy kandydat uzyskał dyplom ukończenia studiów wyższych w innej dziedzinie, a następnie ukończył cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej 1 rok akademicki i uzyskał dyplom z ekonomii lub statystyki, pod warunkiem że studia te są uznane za równoważne ze studiami uniwersyteckimi trwającymi co najmniej 3 lata (tj. studia uzupełniające lub równoważne);

(ii) mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.3 lit. a) ppkt (i), oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

Wymóg dotyczący wykształcenia wyższego, o którym mowa w tym punkcie, zostanie uznany za spełniony w przypadku, gdy kandydat ukończył studia drugiego lub trzeciego stopnia (magisterskie, doktoranckie lub równoważne) w jednej z dziedzin, o których mowa w pkt 3.3.3 lit. a) ppkt (i), niezależnie od dziedziny wcześniejszych studiów;

b) doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt 3.3.3 lit. a) ppkt (i) i (ii) powyżej, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli jest bezpośrednio związane z charakterem obowiązków w dziedzinie 3, opisanych w załączniku II do niniejszego ogłoszenia, i zostało zdobyte w co najmniej jednej z następujących dziedzin:

(i) organizacja przemysłowa,

(ii) mikroekonomia,

(iii) polityka konkurencji,

(iv) analiza ekonomiczna polityki przemysłowej,

(v) ekonomia sektora publicznego i regulowanie.

4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?

4.1. Opis procedur konkursowych

Konkurs składa się z następujących etapów:

- składanie zgłoszeń (zob. sekcja 4.3.1),

- testy: testy z zakresu rozumienia i analizy, test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu wybraną przez kandydata oraz test pisemny (zob. sekcja 4.3.2),

- ocena testu pisemnego i kontrola spełnienia warunków udziału w konkursie (zob. sekcja 4.3.3),

- sporządzenie list rezerwowych (zob. sekcja 4.3.4).

4.2. Języki używane w konkursie

Regulamin pracowniczy(2 )* stanowi, że na urzędnika może zostać powołany jedynie ten, kto wykazuje biegłą znajomość jednego z języków Unii oraz zadowalającą znajomość innego języka Unii w zakresie niezbędnym do wykonywania swoich obowiązków.

Kandydaci biorący udział w tym konkursie muszą zatem znać biegle (na poziomie co najmniej C1) co najmniej jeden z 24 języków urzędowych UE oraz zadowalająco (na poziomie co najmniej B2) inny język wybrany spośród pozostałych 23 języków urzędowych UE. Wskazane minimalne poziomy dotyczą każdej umiejętności językowej (mówienia, pisania, czytania i słuchania) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odpowiadają poziomom opisanym w europejskim systemie opisu kształcenia językowego(3 )*.

Dla ułatwienia języki te określane będą jako "język 1" i "język 2".

Na różnych etapach konkursu stosowane będą następujące języki:

Etap konkursu Testy Język
Składanie zgłoszeń - Dowolny spośród 24 języków urzędowych UE
Testy Testy z zakresu rozumienia i analizy Język 1
Test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu Język 2
Test pisemny Język 2

Kandydaci muszą wskazać swoje języki testów w formularzu zgłoszeniowym i nie będą mogli ich zmienić po zatwierdzeniu zgłoszenia.

4.3. Etapy konkursu

4.3.1. Składanie zgłoszeń

a) Aby zgłosić się do konkursu, trzeba mieć konto EPSO. Kandydat, który nie ma konta EPSO, będzie musiał je utworzyć. Kandydat może utworzyć tylko jedno konto EPSO do wysyłania wszystkich zgłoszeń.

Kandydaci mogą składać zgłoszenia wyłącznie przez internet na stronie EPSO(4 )*do

9 lipca 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

b) Zatwierdzając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji 3 "Czy spełniam warunki udziału?". Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego kandydat nie może wprowadzać do niego żadnych zmian. Za wypełnienie i zatwierdzenie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat.

c) EPSO ponownie otworzy zgłoszenia kandydatów, którzy złożyli już swoje zgłoszenia do konkursu w terminie wskazanym w pierwotnym ogłoszeniu o konkursie, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 220 A 22 czerwca 2023 r., lub w przedłużonym terminie wskazanym w ogłoszeniu zmieniającym ogłoszenie o konkursie, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 280 A 9 sierpnia 2023 r. (zwanych dalej "dotychczasowymi kandydatami").

d) Dotychczasowi kandydaci muszą ponownie przeanalizować i zatwierdzić swoje zgłoszenia przed upływem terminu, o którym mowa w lit. a) niniejszej podsekcji. Jest to konieczne, aby pozostać kandydatem w tym konkursie.

e) Oprócz zmiany wyboru języków testów kandydaci mogą wprowadzić w swoim zgłoszeniu dowolne inne zmiany, na przykład zaktualizować swoje wykształcenie lub długość doświadczenia zawodowego.

f) Do 31 grudnia 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli wszyscy kandydaci (w tym obecni kandydaci) będą musieli umieścić na koncie EPSO (i połączyć ze swoim zgłoszeniem) skany dokumentów potwierdzających informacje podane w zgłoszeniu. Na stronie EPSO 5  * wyjaśniono, jak to zrobić.

g) (skreślona).

4.3.2. Testy

a) Informacje ogólne

Unieważnia się testy przeprowadzone w ramach tego konkursu w dniach 2, 3 i 4 października 2023 r. Udzielone w tych testach odpowiedzi i rozwiązane zadania nie zostaną przetworzone i nie zostaną wygenerowane żadne wyniki testów.

Wszyscy kandydaci, którzy należycie zatwierdzili swoje zgłoszenia w terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu w sekcji 4.3.1 lit. a) i zgodnie z instrukcjami podanymi w sekcji 4.3.1, zostaną zaproszeni do serii testów opisanych poniżej.

Testy będą przeprowadzane i nadzorowane (monitorowane) zdalnie. EPSO poinformuje kandydatów o warunkach przeprowadzania testów najpóźniej w zaproszeniach na testy.

Poniższa tabela ilustruje wykorzystanie wyników testów:

Test Wykorzystanie wyników testów
Testy rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego "Zaliczone/niezaliczone"

Testy zostaną ocenione, aby sprawdzić, czy kandydat zdobył wymagane minimum.

Test wielokrotnego wyboru dotyczący dziedziny konkursu "Zaliczone/niezaliczone i stworzenie rankingu" Wyniki kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum punktów, zostaną wykorzystane do stworzenia rankingu.
Test pisemny "Zaliczone/niezaliczone"

Test zostanie oceniony, aby sprawdzić, czy kandydat zdobył wymagane minimum.

Jeżeli kandydat nie uzyska wymaganego minimum punktów w jednym z testów, jego udział w konkursie zostanie zakończony. Dalsze udzielone przez tych kandydatów odpowiedzi i rozwiązane przez nich zadania nie będą sprawdzane i nie będą oni objęci kontrolą spełnienia warunków udziału w konkursie.

Kandydaci zostaną powiadomieni o wynikach testów dopiero po zakończeniu konkursu, niezależnie od etapu, do jakiego udało im się zakwalifikować.

b) Testy z zakresu rozumienia i analizy

Testy sprawdzające umiejętności kandydatów z zakresu rozumienia i analizy zostaną zorganizowane w następujący sposób:

Testy Język Liczba pytań Czas trwania Punktacja Wymagane minimum
Test operowania danymi liczbowymi Język 1 10 pytań 20 minut od 0 do 10 6/10
Test rozumienia tekstu pisanego 20 pytań 35 minut od 0 do 20 Test rozumienia tekstu pisanego i test myślenia abstrakcyjnego łącznie: 15/30
Test myślenia abstrakcyjnego 10 pytań 10 minut od 0 do 10

Aby zaliczyć testy z zakresu rozumienia i analizy, kandydat musi uzyskać zarówno

(i) co najmniej 6/10 punktów w teście operowania danymi liczbowymi, jak i

(ii) łącznie co najmniej 15/30 punktów w teście sprawdzającym rozumienie tekstu pisanego i teście sprawdzającym myślenie abstrakcyjne.

c) Test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu

Test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu będzie dotyczył dziedziny wybranej przez kandydata. Zostanie on zorganizowany w następujący sposób:

Test Język Liczba pytań Czas trwania Punktacja Wymagane minimum
Test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu Język 2 30 40 minut 0-30 15/30

Kandydat musi uzyskać minimum 15/30 punktów i należeć do kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów. Kandydaci, którzy uzyskają wymagane minimum punktów, zostaną umieszczeni w rankingu w porządku malejącym według liczby uzyskanych punktów dla każdej dziedziny. Ranking ten zostanie wykorzystany do (i) wskazania kandydatów, których test pisemny zostanie sprawdzony i którzy zostaną objęci kontrolą spełnienia warunków udziału w konkursie (zob. sekcja 4.3.3) oraz (ii) sporządzenia list rezerwowych zgodnie z procedurą określoną w sekcji 4.3.4.

Jeżeli kandydat nie znajdzie się wśród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów, jak określono w sekcji 4.3.3 lit. a), jego udział w konkursie zostanie uznany za zakończony. Udzielone przez tych kandydatów odpowiedzi w teście pisemnym nie będą sprawdzane i nie będą oni objęci kontrolą spełnienia warunków udziału w konkursie.

d) Test pisemny

Test pisemny ma na celu ocenę kompetencji kandydatów w zakresie komunikacji pisemnej. Zostanie on zorganizowany w następujący sposób:

Test Język Czas trwania Punktacja Wymagane minimum
Test pisemny Język 2 45 minut od 0 do 10 5/10

Kandydaci będą musieli rozwiązać zadania testowe w oparciu o udostępnione im dokumenty związane z dziedziną ekonomii. Dokumenty zostaną udostępnione na stronie internetowej EPSO przed datą testu. Podczas testu kandydaci otrzymają te same dokumenty wraz z opartymi na nich zadaniami.

Test pisemny nie jest testem znajomości języka. Ocena będzie oparta na konkretnych kryteriach opublikowanych na stronie internetowej EPSO(6 )*:

4.3.3. Ocena testu pisemnego i kontrola spełnienia warunków udziału w konkursie

a) Ocena testu pisemnego i kontrola spełnienia warunków udziału w konkursie (ta ostatnia przeprowadzona zgodnie z lit. b) poniżej) zostaną przeprowadzone równocześnie. w porządku malejącym według rankingu, o którym mowa w sekcji 4.3.2 lit. c). Komisja konkursowa przeprowadzi taką ocenę i kontrolę jedynie wobec ograniczonej liczby kandydatów w każdej dziedzinie (maksymalnie półtora raza większej niż pożądana liczba laureatów w danej dziedzinie).

b) Kontrola spełnienia warunków udziału w konkursie obejmuje sprawdzenie, czy spełniono warunki udziału określone w sekcji 3 ("Czy spełniam warunki udziału?") niniejszego ogłoszenia. Komisja konkursowa stwierdzi, czy kandydaci spełniają warunki udziału w konkursie, po porównaniu a) informacji podanych w formularzu zgłoszeniowym z b) dokumentami, które kandydaci zamieścili na swoich kontach EPSO, aby potwierdzić podane informacje.

4.3.4. Sporządzenie list rezerwowych

a) Po zakończeniu procedur, o których mowa w sekcji 4.3.3, komisja konkursowa wpisze na odpowiednią listę rezerwową nazwiska kandydatów, którzy uzyskali (i) wymagane minimum punktów w każdym z testów i (ii) najwyższą liczbę punktów w teście wielokrotnego wyboru związanym z dziedziną konkursu wśród kandydatów, o których mowa w sekcji 4.3.3 lit. a), oraz którzy (iii) spełniają warunki udziału w konkursie.

b) Listy rezerwowe sporządza się w porządku malejącym według rankingu, o którym mowa w sekcji 4.3.2 lit. c), do momentu osiągnięcia pożądanej liczby laureatów w każdej dziedzinie lub wyczerpania listy kandydatów spełniających kryteria określone w lit. a) powyżej.

c) Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową.

d) Nazwiska na listach rezerwowych zostaną podane w kolejności alfabetycznej. Listy rezerwowe zostaną udostępnione służbom prowadzącym rekrutację. Kandydaci zostaną powiadomieni o uzyskanych wynikach (testu lub oceny spełnienia warunków udziału w konkursie), chyba że udzielone przez nich odpowiedzi lub rozwiązane przez nich zadania nie zostały przetworzone lub ich dokumenty potwierdzające nie zostały skontrolowane z powodów wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.

Znalezienie się na liście rezerwowej nie daje kandydatom gwarancji zatrudnienia ani prawa do zatrudnienia.

5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

EPSO dokłada starań, aby stosować politykę równości szans wobec wszystkich kandydatów.

Kandydaci, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszeni są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym i skorzystanie z procedury wystąpienia o racjonalne dostosowania opisanej na stronie internetowej EPSO 7 . Po przeanalizowaniu wniosku i odpowiednich dokumentów potwierdzających EPSO może w razie konieczności przyznać racjonalne dostosowania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

PRZEPISY OGÓLNE

1. Postanowienia podstawowe

1) Jeżeli ogłoszenie o konkursie nie stanowi inaczej, zastosowanie mają niniejsze zasady ogólne.

2) Na konta EPSO kandydatów przesyłane są informacje, na które trzeba zareagować w określonym terminie. Kandydaci powinni sprawdzać swoje konto EPSO co najmniej co trzy dni kalendarzowe, aby śledzić swoje postępy podczas konkursu oraz uniknąć niedotrzymania terminu.

Jeżeli kandydat nie jest w stanie sprawdzić swojego konta EPSO z powodu problemów technicznych leżących po stronie EPSO, jest zobowiązany bezzwłocznie zgłosić ten fakt EPSO za pośrednictwem formularza kontaktowego online 8 .

3) Wszyscy kandydaci, którzy na którymkolwiek etapie konkursu uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną dopuszczeni do następnego etapu. Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu listy rezerwowej z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową.

4) Każdy kandydat ponownie dopuszczony do udziału w konkursie po pozytywnym rozpatrzeniu jego wniosku, skargi lub odwołania zostanie albo a) ponownie włączony do konkursu na etapie, na którym został z niego wykluczony, albo b) wpisany na listę rezerwową, w zależności od przypadku.

5) EPSO kontaktuje się z kandydatem za pośrednictwem konta EPSO lub emailem w jednym z języków, co do których kandydat zadeklarował znajomość na poziomie B2 lub wyższym 9  w sekcji "Rozumienie tekstu pisanego" w zgłoszeniu.

6) Kandydaci mogą skontaktować się z EPSO za pomocą formularza kontaktowego online dostępnego na stronie internetowej EPSO 10 . Przed skontaktowaniem się z EPSO kandydaci powinni zapoznać się z sekcją "Najczęściej zadawane pytania" na stronie EPSO 11 .

7) EPSO zastrzega sobie prawo do nieodpowiadania na wszelką niestosowną korespondencję (pisma powtarzalne, obraźliwe lub bezprzedmiotowe).

2. Kwalifikacje, doświadczenie, dokumenty potwierdzające

Początek i koniec okresów kształcenia lub doświadczenia należy zawsze podawać w formacie dd/mm/rrrr.

2.1. Wymagania dotyczące wykształcenia

1) Stopnie naukowe, dyplomy lub świadectwa, otrzymane zarówno w krajach UE jak i krajach nienależących do UE, muszą być uznane przez właściwy organ w jednym z państw członkowskich UE.

2) Podczas oceny, czy kandydat ma kwalifikacje wymagane w ogłoszeniu o konkursie, uwzględniane będą różnice między krajowymi systemami kształcenia, a szczególnie różnice między nazwami stopni naukowych, dyplomów i świadectw.

3) W odniesieniu do poszczególnych kwalifikacji kandydaci powinni podać tytuł, poziom wykształcenia, przedmioty objęte programem, daty rozpoczęcia i zakończenia nauki oraz zwykły/oficjalny czas trwania.

4) W zakładce "Wykształcenie" formularza zgłoszeniowego kandydaci powinni również zamieścić kwalifikacje uzyskane w ramach kształcenia średniego.

2.2. Doświadczenie zawodowe

1) Aby doświadczenie zawodowe zostało uwzględnione, musi spełniać następujące warunki ogólne:

a) zostało zdobyte po uzyskaniu minimalnego wykształcenia wymaganego w ogłoszeniu o konkursie;

b) zostało zdobyte podczas wykonywania rzeczywistej i efektywnej pracy;

c) zostało zdobyte podczas wykonywania pracy za wynagrodzeniem;

d) zostało zdobyte w ramach stosunku zawodowego, tj. pracy w strukturze organizacyjnej lub świadczenia usługi;

e) jest istotne, czyli spełnia kryteria dotyczące powiązania z charakterem przyszłych obowiązków, określone w ogłoszeniu o konkursie. Jeżeli tylko część zadań wykonywanych w danym okresie doświadczenia zawodowego można uznać za istotne, zastosowanie mają następujące zasady:

(i) jeżeli ponad 75 % zadań było istotnych, cały okres doświadczenia zawodowego uznaje się za istotny;

(ii) jeżeli 50-75 % zadań było istotnych, 75 % okresu doświadczenia zawodowego uznaje się za istotne;

(iii) jeżeli 25-50 % zadań było istotnych, 50 % okresu doświadczenia zawodowego uznaje się za istotne;

(iv) jeżeli mniej niż 25 % zadań było istotnych, okresu doświadczenia zawodowego nie uznaje się za istotny.

2) Określone poniżej doświadczenie zawodowe również będzie uwzględniane w świetle szczególnych zasad obejmujących pewne wyjątki od wymogów, o których mowa w pkt 1 powyżej:

a) W przypadku wolontariatu przez "wynagrodzenie" rozumie się każdą otrzymaną rekompensatę finansową, w tym zwrot kosztów i ubezpieczenie. Ponadto praca w ramach wolontariatu musi obejmować podobną liczbę godzin tygodniowo i być świadczona w podobnym wymiarze czasu jak w przypadku klasycznego zatrudnienia.

b) W przypadku staży przez "wynagrodzenie" rozumie się każdą otrzymaną rekompensatę finansową, w tym zwrot kosztów i ubezpieczenie. Obowiązkowy staż będący częścią studiów może zostać uwzględniony, jeżeli (i) staż odbywa się po uzyskaniu minimalnego wykształcenia wskazanego w ogłoszeniu o konkursie oraz (ii) jest wynagradzany.

c) Obowiązkowy staż, który jest częścią programu prowadzącego do zarejestrowania się w stowarzyszeniu zawodowym lub warunkiem takiej rejestracji w celu uzyskania prawa do wykonywania zawodu (np. przyjęcie do izby adwokackiej), może zostać uwzględniony niezależnie od tego, czy był wynagradzany. Jeżeli staż nie był wynagradzany, okres stażu może zostać uwzględniony wyłącznie pod warunkiem pomyślnego ukończenia programu i uzyskania prawa do wykonywania zawodu. We wszystkich przypadkach uwzględnia się jedynie minimalny obowiązkowy czas trwania.

d) Obowiązkowa służba wojskowa odbyta przed uzyskaniem minimalnego wykształcenia wymaganego w ogłoszeniu o konkursie lub po jego uzyskaniu zostanie uwzględniona również wtedy, gdy nie spełnia kryteriów dotyczących powiązania z charakterem przyszłych obowiązków określonych w ogłoszeniu o konkursie, ale jedynie w wymiarze nieprzekraczającym ustawowego czasu jej trwania w danym państwie członkowskim.

e) Urlop macierzyński, ojcowski, adopcyjny lub rodzicielski można uwzględnić, jeżeli był przewidziany w umowie o pracę.

f) W przypadku studiów doktoranckich jako doświadczenie zawodowe można uwzględnić okres maksymalnie trzech lat, o ile kandydat uzyskał stopień doktora i niezależnie od tego, czy praca była wynagradzana.

g) W przypadku pracy w niepełnym wymiarze godzin okres uwzględniany jako doświadczenie zawodowe jest przeliczany proporcjonalnie, np. praca na pół etatu przez sześć miesięcy zostanie zaliczona jako trzy miesiące.

2.3. Dokumenty potwierdzające

1) Kandydat będzie musiał załadować do swojego konta EPSO zeskanowane kopie dokumentów potwierdzających informacje podane w zgłoszeniu. Kandydat będzie musiał to zrobić w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie lub - jeżeli w ogłoszeniu nie określono daty - w terminie wskazanym przez EPSO.

2) Skutkiem nieprzedstawienia przez kandydata dokumentów potwierdzających w wyżej wymienionym terminie może być uznanie go za niespełniającego warunków udziału w konkursie lub nieuwzględnienie jego szczególnych kwalifikacji lub doświadczenia.

3) Na dowolnym etapie procedury kandydat może zostać poproszony (zwykle e-mailem) o dostarczenie dodatkowych informacji lub dokumentów.

4) Kandydat będzie musiał załadować między innymi kopię dowodu tożsamości lub paszportu, który musi być ważny w dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń. Na żądanie kandydat będzie musiał przedstawić oryginał dowodu tożsamości lub paszportu.

5) Aby poświadczyć swoje wykształcenie i szkolenia, kandydat będzie musiał przedstawić:

a) kopie dyplomów lub świadectw poświadczających wykształcenie i szkolenia uprawniających do udziału w konkursie (zob. sekcja "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?" w ogłoszeniu o konkursie);

b) świadectwo ukończenia szkoły średniej (również w przypadkach, gdy w ogłoszeniu o konkursie minimalne wymogi w zakresie wykształcenia określono powyżej poziomu wykształcenia średniego);

c) w przypadku dyplomów lub świadectw wydanych w państwie nienależącym do UE - zaświadczenie o uznaniu dyplomu za równoważny wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

6) Wszystkie okresy działalności zawodowej należy potwierdzić następującymi dokumentami lub ich poświadczonymi kopiami:

a) dokumenty od byłych lub obecnych pracodawców: umowy o pracę wskazujące daty rozpoczęcia i zakończenia zatrudnienia lub pierwsze i ostatnie odcinki wypłaty. Dokumenty te powinny wskazywać charakter i poziom pełnionych obowiązków oraz zawierać ich szczegółowy opis, powinny być opatrzone odpowiednim nagłówkiem i pieczęcią firmową oraz imieniem, nazwiskiem i podpisem osoby odpowiedzialnej;

b) w przypadku działalności zawodowej bez stałego wynagrodzenia, tj. osób pracujących na własny rachunek, wykonujących wolne zawody itp.: faktury lub zamówienia z wyszczególnieniem wykonanych zadań lub wszelkie inne stosowne urzędowe dokumenty potwierdzające charakter i okres wykonywania obowiązków lub świadczenia usług;

c) w przypadku zewnętrznych tłumaczy pisemnych: dokumenty poświadczające przepracowane okresy i liczbę przetłumaczonych stron;

d) w przypadku zewnętrznych tłumaczy ustnych: dokumenty poświadczające liczbę przepracowanych dni oraz języki, z których i na które kandydat tłumaczył.

3. Rola komisji konkursowej

1) Komisja konkursowa decyduje o stopniu trudności testów konkursowych i zatwierdza ich treść, ocenia, czy kandydaci spełniają warunki udziału w konkursie, porównuje osiągnięcia kandydatów i wybiera najlepszych kandydatów w świetle wymogów określonych w ogłoszeniu o konkursie.

2) Prace komisji konkursowej są tajne.

3) EPSO wspiera prace komisji konkursowej.

4. Konflikt interesów

1) Imiona i nazwiska członków komisji konkursowej publikowane są na stronie internetowej EPSO 12 .

2) Kandydaci, członkowie komisji konkursowej i pracownicy EPSO pomagający w organizacji danego konkursu są zobowiązani do zgłaszania wszelkich konfliktów interesów, które mogą wystąpić, szczególnie przypadków powiązań rodzinnych lub bezpośrednich stosunków zawodowych. Sytuację, która może stanowić konflikt interesów, należy zgłosić EPSO bezzwłocznie po stwierdzeniu jej wystąpienia. EPSO oceni każdy przypadek indywidualnie i podejmie odpowiednie kroki.

3) Aby zagwarantować niezależność komisji konkursowej, kandydatom oraz wszystkim osobom spoza komisji surowo zabrania się wszelkich prób nawiązania kontaktu z członkami komisji w kwestiach związanych z konkursem lub pracami komisji, z wyjątkiem wyraźnie dopuszczonych przypadków.

4) Kandydaci, którzy chcą przedstawić swoją sprawę komisji konkursowej, muszą to zrobić na piśmie, przesyłając korespondencję za pośrednictwem EPSO 13 .

5) Naruszenie którejkolwiek z wyżej wymienionych zasad może spowodować wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec członków komisji konkursowej lub personelu EPSO lub dyskwalifikację kandydata z konkursu (zob. sekcja 6).

5. Testy

2) Po otrzymaniu instrukcji od EPSO kandydat musi zarezerwować termin testów zgodnie z tymi instrukcjami. Okresy rezerwowania terminu i przeprowadzania testów są ograniczone.

3) Kandydaci muszą przeprowadzić wszystkie wymagane kroki, o których mowa w instrukcjach przekazanych im przed testami, takie jak zainstalowanie oprogramowania komputerowego, przeprowadzenie wymaganej synchronizacji, przetestowanie połączenia, test technicznych warunków wstępnych oraz kontrola systemu lub przystąpienie do testu próbnego. Jeżeli kandydat zastosuje się do instrukcji, możliwe będzie sprawdzenie, czy jego środowisko informatyczne jest przygotowane do testów oraz czy urządzenie kandydata jest kompatybilne z platformą lub aplikacją do testowania. Niewykonanie obowiązkowych kroków może uniemożliwić kandydatowi zdawanie testów i utrudni osobom lub podmiotom obsługującym procedurę testowania skuteczne rozwiązywanie wszelkich problemów technicznych, jakie kandydat może napotkać podczas testów.

4) Jeżeli kandydat nie zarezerwuje terminu testu, nie weźmie udziału w teście lub nie ukończy testu, jego udział w konkursie zostanie uznany za zakończony, chyba że będzie on w stanie udowodnić, że niezarezer- wowanie terminu, niewzięcie udziału lub nieukończenie testu wynikają z okoliczności niezależnych od niego lub z powodu działania siły wyższej. W takiej sytuacji kandydat powinien jak najszybciej skontaktować się z EPSO, najlepiej przed rozpoczęciem testu, i przedstawić konieczne uzasadnienie, w tym, w stosownych przypadkach, dowód, że skontaktował się z działem wsparcia technicznego.

5) Nieprzestrzeganie warunków przeprowadzania testów określonych w instrukcjach i informacjach udostępnionych kandydatom nie będzie uznawane za okoliczność niezależną od kandydata lub za działanie siły wyższej.

6) Na stronie internetowej EPSO(* ) kandydaci mogą zapoznać się z procedurami naboru EPSO, w tym z ogólnymi wymogami mającymi zastosowanie do testów.

6. Dyskwalifikacja z konkursu

1) Kandydat może zostać zdyskwalifikowany na dowolnym etapie konkursu, jeżeli:

a) utworzy więcej niż jedno konto EPSO;

b) zgłosi się do konkursu za pośrednictwem kilku kanałów, jeżeli jest to zabronione w ogłoszeniu o konkursie;

c) poda informacje niezgodne z prawdą lub niepoparte odpowiednimi dokumentami;

d) oszukuje podczas testów, nagrywa testy online lub próbuje manipulować uczciwym przebiegiem testów lub narusza integralność procesu konkursu w jakikolwiek inny sposób;

e) nawiązuje lub próbuje nawiązać kontakt z członkiem komisji konkursowej w niedopuszczalny sposób;

f) nie informuje EPSO o potencjalnym konflikcie interesów z członkiem komisji konkursowej lub pracownikiem EPSO;

g) podpisuje lub opatruje odróżniającym znakiem testy pisemne lub praktyczne, wbrew otrzymanym instrukcjom.

2) Od kandydatów biorących udział w rekrutacji organizowanej przez instytucje UE oczekuje się najwyższej uczciwości, zgodnie z art. 27 akapit pierwszy i art. 28 lit. c) regulaminu pracowniczego. W przypadku oszustwa lub próby oszustwa EPSO może podjąć decyzję o uznaniu kandydata za niespełniającego warunków udziału w przyszłych konkursach przez określony czas.

7. Problemy i środki odwoławcze

7.1. Kwestie techniczne i organizacyjne

1) Jeśli na jakimkolwiek etapie procedury naboru kandydat napotka poważne problemy techniczne lub organizacyjne, powinien poinformować o tym EPSO za pomocą formularza kontaktowego online(* ).

2) W przypadku problemów z formularzem zgłoszeniowym należy skontaktować się z EPSO bezzwłocznie, a w każdym razie przed upływem terminu składania zgłoszeń.

3) W przypadku wystąpienia problemu podczas testów kandydat musi zarówno:

a) niezwłocznie zgłosić problem, ściśle przestrzegając instrukcji przekazanych w zaproszeniach na testy,

jak i

b) w ciągu 3 dni kalendarzowych od dnia (wliczając ten dzień) następującego po dniu, w którym kandydat wziął udział w testach, skontaktować się z EPSO za pomocą formularza kontaktowego online(* ), podając szczegółowy opis problemu. Kandydat powinien również załączyć dowód działań podjętych w celu jego rozwiązania (np. numer zgłoszenia do działu pomocy lub działu wsparcia technicznego, zapisy czatów, raport dotyczący próby rozwiązania problemu itp.). Tego rodzaju dokumenty są niezbędne, aby EPSO mogło zbadać sytuację. Zaproszenia na testy mogą zawierać dalsze wymagania i instrukcje dotyczące zgłaszania problemów, jakie wystąpiły podczas testów.

Obowiązek informowania EPSO ma zastosowanie we wszystkich przypadkach, nawet jeżeli osoby lub podmioty obsługujące procedurę testowania już zajęły się skargą złożoną przez kandydata.

4) Skargi otrzymane po terminie określonym w tej sekcji zostaną uznane za niedopuszczalne.

5) Skargi dotyczące kwestii technicznych złożone przez kandydatów, którzy nie wykonali kroków, o których mowa w sekcji 5 pkt 3, zostaną uznane za niedopuszczalne, chyba że kandydat będzie w stanie udowodnić, iż niewykonanie niezbędnych kroków wynikało z okoliczności niezależnych od kandydata lub z działania siły wyższej.

6) Roszczenia złożone w kontekście skarg, o których mowa w sekcjach 7.2.2 i 7.3.1, i oparte na rzekomych kwestiach technicznych lub organizacyjnych, które nie zostały zgłoszone zgodnie z sekcją 7.1 w związku z sekcją 5, zostaną uznane za niedopuszczalne.

7.2. Wewnętrzne procedury odwoławcze

7.2.1. Skargi dotyczące testów wielokrotnego wyboru

1) Jeśli kandydat uważa, że ma uzasadnione powody, by sądzić, że błąd w co najmniej jednym z pytań w testach wielokrotnego wyboru wpłynął na jego zdolność do udzielenia prawidłowej odpowiedzi, może zwrócić się o weryfikację tego pytania.

2) Komisja konkursowa może podjąć decyzję o zastosowaniu procedury "neutralizacji" pytania zawierającego błąd: anulować to pytanie oraz rozdzielić punkty za to pytanie między pozostałe pytania w przeprowadzonym teście. Ponowne przeliczenie punktów będzie dotyczyło tylko tych kandydatów, którzy w swoim zestawie mieli to pytanie. Punktacja za testy określona w odpowiednich sekcjach ogłoszenia o konkursie pozostaje niezmieniona.

3) Aby złożyć skargę dotyczącą testów wielokrotnego wyboru, kandydat powinien:

a) skontaktować się z EPSO za pomocą formularza online 14  w ciągu trzech dni kalendarzowych od dnia (wliczając ten dzień) następującego po dniu, w którym kandydat zdawał test;

b) jak najdokładniej opisać dane pytanie; oraz

c) wyjaśnić, na czym polegał zarzucany błąd.

4) Nie będą brane pod uwagę skargi złożone po terminie ani skargi, w których nie opisano precyzyjnie zakwestionowanych pytań lub zarzucanych błędów. Nie będą brane pod uwagę w szczególności skargi dotyczące wyłącznie zarzucanych problemów tłumaczeniowych i nieokreślające jasno problemu.

5) Roszczenia złożone w kontekście skarg, o których mowa w sekcji 7.3.1, i powiązane z rzekomymi problemami w testach wielokrotnego wyboru, które nie zostały zgłoszone zgodnie z sekcją 7.2.1, zostaną odrzucone.

7.2.2. Wnioski o weryfikację

1) Kandydat może złożyć wniosek o weryfikację podjętej przez komisję konkursową decyzji ustalającej wynik kandydata, dopuszczającej go lub nie do następnego etapu konkursu czy też w inny sposób wpływającej na jego status prawny jako kandydata.

2) Celem procedury weryfikacyjnej jest umożliwienie komisji konkursowej zmiany kwestionowanej decyzji w uzasadnionych przypadkach (np. błąd w ocenie). W ramach procedury weryfikacyjnej komisja konkursowa zweryfikuje swoją ocenę osiągnięć kandydata i albo potwierdzi swoje pierwotne wnioski, albo przedstawi zmienioną ocenę.

3) Komisja konkursowa nie ustosunkuje się do żadnych argumentów prawnych, bez względu na to, czy dotyczą one kwestionowanej oceny, czy też nie. Wszelkie argumenty o charakterze prawnym i skargi dotyczące ram prawnych konkursu można przedstawiać w drodze zażalenia (zob. sekcja 7.3.1).

4) Sam fakt, że kandydat nie zgadza się z dokonaną przez komisję konkursową oceną wyników uzyskanych przez niego w testach, jego kwalifikacji lub doświadczenia, nie oznacza, że komisja konkursowa popełniła błąd w ocenie. Komisja konkursowa dysponuje szerokim marginesem swobody przy dokonywaniu wartościującej oceny wyników, kwalifikacji i doświadczenia kandydatów.

5) Nie ma możliwości złożenia wniosku o weryfikację w odniesieniu do wyników testu wielokrotnego wyboru.

6) Aby złożyć wniosek o weryfikację, kandydat musi:

a) skontaktować się z EPSO za pomocą formularza online 15  w ciągu pięciu dni kalendarzowych od dnia (wliczając ten dzień) następującego po opublikowaniu kwestionowanej decyzji na koncie EPSO kandydata;

b) wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek.

7) Kandydat otrzyma automatyczne potwierdzenie odbioru. Komisja konkursowa rozpatrzy wniosek o weryfikację i jak najszybciej poinformuje kandydata o swojej decyzji.

8) Wnioski o weryfikację otrzymane po terminie wskazanym w pkt 6 lit. a) powyżej zostaną uznane za niedopuszczalne i nie będą rozpatrywane, chyba że kandydat jest w stanie udowodnić wystąpienie siły wyższej.

7.3. Inne procedury odwoławcze

7.3.1. Zażalenia na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego

1) Kandydat może złożyć zażalenie przeciwko działaniu (decyzji lub jej braku), jeżeli:

a) uważa, że naruszono zasady dotyczące procedur konkursowych; oraz

b) kwestionowane działanie ma dla niego niekorzystne skutki, tj. bezpośredni i natychmiastowy wpływ na jego status prawny jako kandydata (tj. ustala jego wyniki, dopuszcza go lub nie do następnego etapu konkursu czy też w inny sposób wpływa na jego status prawny jako kandydata).

2) Zażalenie może dotyczyć braku decyzji w tych przypadkach, w których w regulaminie pracowniczym określono wymagany termin podjęcia decyzji.

3) Kandydat, który złożył wniosek o weryfikację (zob. sekcja 7.2.2), musi poczekać, aż otrzyma odpowiedź na ten wniosek, zanim podejmie decyzję o wniesieniu zażalenia. W takich przypadkach termin na wniesienie zażalenia rozpoczyna bieg od dnia powiadomienia o decyzji komisji konkursowej w sprawie wniosku o weryfikację.

4) Zażalenia są rozpatrywane przez dyrektora EPSO działającego jako organ powołujący na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

5) Celem procedury zażaleń jest sprawdzenie, czy przestrzegano ram prawnych konkursu. Kandydaci powinni pamiętać, że dyrektor EPSO nie może unieważnić oceny wartościującej dokonanej przez komisję konkursową i nie ma uprawnień do zmiany treści decyzji komisji konkursowej. Jeżeli dyrektor EPSO stwierdzi błąd proceduralny lub oczywisty błąd w ocenie, sprawa zostanie odesłana do komisji konkursowej do ponownego rozpatrzenia.

6) Aby złożyć zażalenie, kandydat powinien:

a) skontaktować się z EPSO za pomocą formularza online 16  w terminie określonym w art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego, tj. w ciągu trzech miesięcy, licząc od (i) dnia powiadomienia o zaskarżonej decyzji albo (ii) dnia, w którym taka decyzja powinna była zostać podjęta;

oraz

b) wskazać kwestionowaną decyzję lub brak decyzji oraz uzasadnić swój wniosek.

7) Zażalenia otrzymane po terminie określonym w art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego zostaną uznane za niedopuszczalne.

7.3.2. Skargi do sądu

1) Kandydat ma prawo wnieść skargę do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego.

2) Wniesienie skargi do Sądu od decyzji podjętej przez EPSO (nie dotyczy to decyzji podjętej przez komisję konkursową) jest dopuszczalne tylko pod warunkiem, że kandydat wykorzystał już możliwość złożenia zażalenia zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego (zob. sekcja 7.3.1 powyżej).

3) Wszystkie informacje na temat skarg można znaleźć na stronie internetowej Sądu 17 .

7.3.3. Skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

1) Wszyscy obywatele i mieszkańcy UE mogą złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie niewłaściwego administrowania.

2) Przed złożeniem skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich kandydat musi najpierw wyczerpać wewnętrzne środki odwoławcze przewidziane przez EPSO (zob. sekcje 7.1 i 7.2 powyżej).

3) Skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich nie mają skutku zawieszającego w odniesieniu do terminów składania wniosków, zażaleń lub skarg, o których mowa w niniejszych zasadach.

4) Wszystkie informacje na temat skarg do Rzecznika można znaleźć na specjalnej stronie internetowej 18 .

Koniec ZAŁĄCZNIKA I. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  II

TYPOWE ZADANIA

Dziedzina 1 - Mikroekonomia/makroekonomia

1. Zapewnienie nadzoru nad procesami i politykami gospodarczymi, makrofinansowymi i fiskalnymi/budżetowymi państw członkowskich, strefy euro, Unii Europejskiej lub ważnych państw partnerskich (w tym Stanów Zjednoczonych, Chin i państw sąsiadujących z UE) oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.

2. Przygotowywanie prognoz gospodarczych i fiskalnych/budżetowych.

3. Analiza wskaźników makroekonomicznych/makrofinansowych, stabilności finansowej i zakłóceń równowagi lub opracowywanie, wdrażanie lub ocena środków z zakresu polityki mających na celu ograniczenie zakłóceń równowagi.

4. Wkład w formułowanie i ocenę polityk gospodarczych, w tym w takich dziedzinach, jak polityka budżetowa i monetarna, polityki makrofinansowe, energia, zatrudnienie, edukacja i inne polityki strukturalne ukierunkowane na promowanie inwestycji i wzrostu gospodarczego, finanse publiczne, konkurencja, polityka przemysłowa, instytucje i rynki finansowe.

5. Opracowywanie, stosowanie i ocena modeli makroekonomicznych (np. dynamicznych stochastycznych modeli równowagi ogólnej (DSGE)) oraz innych narzędzi mikro- i makroekonomicznych służących do analizy i oceny zmian gospodarczych i wyników polityki; prowadzenie empirycznych analiz mikro- lub makroekonometrycznych lub opracowywanie modeli symulacyjnych wspierających formułowanie i ocenę polityk gospodarczych, w tym w takich dziedzinach, jak stabilizacja makroekonomiczna, finanse publiczne, reformy strukturalne (rynków produktowych, rynków pracy, systemów ulg podatkowych, emerytur, opieki zdrowotnej, opieki długoterminowej), instytucje i rynki finansowe, cła, handel, konkurencja, polityka przemysłowa, technologia i innowacje.

6. Analiza skutków gospodarczych i wyników budżetu UE i jego programów.

7. Stosowanie analizy mikro- lub makroekonomicznej w pracach legislacyjnych i politycznych w różnych sektorach.

8. Zapewnienie analiz i kształtowania polityki opartego na dowodach, aby wspierać wydajność, inwestycje, wzrost sprzyjający włączeniu społecznemu, gotowość na transformację ekologiczną i cyfrową oraz odporność w obliczu istotnych wstrząsów gospodarczych. Badanie skutków gospodarczych i budżetowych polityki przeciwdziałającej zmianie klimatu i polityki energetycznej.

9. Współpraca i negocjacje z międzynarodowymi instytucjami ekonomicznymi i finansowymi, organami publicznymi i innymi zainteresowanymi stronami przy wdrażaniu programów nadzoru ekonomicznego oraz formułowaniu i ocenie środków z zakresu polityki gospodarczej, jak również składanie sprawozdań tym podmiotom.

Dziedzina 2 - Ekonomika finansów

1. Zapewnienie nadzoru i analizy funkcjonowania rynków finansowych lub segmentów rynków państw członkowskich, strefy euro i Unii Europejskiej, polegające m.in. na stwierdzaniu ewentualnych niedoskonałości rynku i nieprawidłowości cenowych.

2. Analiza i ocena rentowności, wyników i stabilności instytucji i rynków finansowych w państwach członkowskich, w tym objętych programem dostosowań gospodarczych. Obejmuje to analizę środków własnych i szczególne wymogi ostrożnościowe dla instytucji finansowych, ocenę jakości aktywów (zastanych) oraz ocenę biznesplanów.

3. Prowadzenie analiz służących opracowywaniu i ocenie polityk w zakresie pogłębienia unii gospodarczej i walutowej (UGW) oraz w zakresie regulacji rynków finansowych, instytucji finansowych i infrastruktury finansowej.

4. Opracowywanie prawodawstwa w odniesieniu do instytucji i usług finansowych w kontekście ukończenia budowy unii bankowej i unii rynków kapitałowych. Obejmuje to wykonywanie obowiązków związanych z kontrolą regulacyjną w trakcie procesu legislacyjnego.

5. Opracowywanie i stosowanie metod i narzędzi oceny i monitorowania ryzyka finansowego związanego z zarządzaniem aktywami i pasywami, w tym analiza scenariuszowa i testy warunków skrajnych. Obejmuje to wspieranie opracowywania, rozwijania, wdrażania i utrzymywania narzędzi UE sprzyjających stabilności zobowiązań warunkowych z ukierunkowaniem na prognozy, stosowanie testu warunków skrajnych, analizy i sprawozdania, jak również wspieranie zarządzania tymi narzędziami.

6. Opracowywanie i stosowanie metod, równań matematycznych, narzędzi i procedur na potrzeby zrozumienia lub przetwarzania i interpretowania danych finansowych, monetarnych i ogólnych danych ekonomicznych wspierających politykę UE. Obejmuje to dane dotyczące instrumentów finansowych, co może wiązać się z wykorzystaniem zaawansowanych technik ilościowych na potrzeby ewaluacji i wyceny tych instrumentów oraz aby sprawdzić instrumenty finansowe pod kątem testu prywatnego inwestora.

7. Opracowywanie i stosowanie metod i narzędzi służących do zarządzania portfelami aktywów finansowych w takich obszarach, jak strategiczna i taktyczna alokacja aktywów, wdrażanie strategii inwestycyjnych, monitorowanie oraz przywracanie równowagi.

8. Planowanie i wdrażanie strategii finansowania UE. Przygotowywanie i wdrażanie wszystkich operacji zaciągnięcia pożyczki (w tym dotyczących obligacji UE, eurobonów i zielonych obligacji w ramach NextGenerationEU) zawartych w imieniu UE we współpracy z bankami inwestycyjnymi i inwestorami instytucjonalnymi oraz zarządzanie takimi operacjami.

9. Prowadzenie analiz kredytowych oraz analiz sprawozdań finansowych projektów i przedsięwzięć. Wycena aktywów i przedsiębiorstw (oraz udziałów w przedsiębiorstwach), w tym wycena aktywów zagrożonych.

10. Opracowywanie, negocjowanie i wdrażanie instrumentów finansowych, gwarancji budżetowych lub spółek celowych (takich jak instrumenty dłużne i kapitałowe, systemy gwarancji lub instrumenty podziału ryzyka), aby wspierać wdrażanie polityk UE, w tym w obszarze zewnętrznym, oraz transformację ekologiczną i cyfrową. Monitorowanie i ocena wdrażania takich działań (w tym przez instytucje partnerskie) oraz, w razie potrzeby, realizowanie odpowiedniej interwencji politycznej.

11. Współpraca z międzynarodowymi instytucjami ekonomicznymi i finansowymi, organami publicznymi i innymi zainteresowanymi stronami przy wdrażaniu programów nadzoru ekonomicznego rynków finansowych, w tym nadzoru w ramach programów dostosowań gospodarczych oraz wdrażania instrumentów finansowych.

12. Zapewnienie spójności z zasadami pomocy państwa w przypadku instrumentów finansowych powiązanych z budżetem UE.

13. Zapewnienie sprawnego sporządzania i przedstawiania modeli ekonometrycznych. Zapewnienie, aby modele były tworzone przy zachowaniu najwyższych standardów, z wykorzystaniem spójnych technik, które mogą być stosowane do innych projektów, oraz aby były one opracowywane w sposób pozwalający rozwiązać stosowne kwestie polityczne.

14. Sporządzanie dokumentów analitycznych, politycznych i prawnych do użytku wewnętrznego i zewnętrznego, w tym decyzji, które mają zostać przyjęte przez instytucje europejskie.

15. Koordynowanie zespołów odpowiedzialnych za realizację codziennych operacji skarbcowych (obejmujących m.in. płatności, zarządzanie płynnością, pracę działu realizacji zleceń, sprawozdawczość itp.). Opracowywanie i wdrażanie systemów zarządzania zasobami finansowymi, obejmujących m.in. zarządzanie płynnością, architekturę banków, odpowiednie formaty płatności lub innowacyjne rozwiązania w zakresie zasobów finansowych. Opracowywanie i wdrażanie polityk zarządzania ryzykiem w odniesieniu do zasobów finansowych, jak również nowych obiegów przepływów pieniężnych.

16. Planowanie, organizowanie, nadzorowanie i wykonywanie prac związanych z rocznym zamknięciem rozliczeń i przygotowaniem sprawozdań finansowych. Monitorowanie i nadzorowanie prac księgowych, pełnienie funkcji punktu kontaktowego zapewniającego wsparcie i specjalistyczne wskazówki w kwestiach księgowych.

17. Doradzanie w kwestii skuteczności i wydajności kontroli wewnętrznej oraz określanie najlepszych praktyk, wydawanie zaleceń oraz przekazywanie wytycznych i instrukcji, w jaki sposób zarządzać ryzykiem, prowadzić jego pomiar i uwzględniać hipotetyczne dane liczbowe dotyczące kluczowych rodzajów ryzyka.

18. Analiza i ocena działań i strategii finansowych międzynarodowych instytucji finansowych (takich jak m.in. Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Fundusz Inwestycyjny i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju) w kontekście ich wpływu na polityki UE. Opracowywanie stanowisk dla przedstawicieli UE w organach decyzyjnych tych instytucji.

Dziedzina 3 - Ekonomika przemysłu

1. Analiza zachęt dla przedsiębiorstw i interakcji w zakresie konkurencji, na przykład w odniesieniu do wykorzystania pozycji rynkowej i jej wpływu, w różnych sektorach (obejmujących m.in. energię, transport, bankowość, rynki cyfrowe, wytwarzanie, zdrowie itp.).

2. Stosowanie analiz ekonomicznych do spraw z zakresu konkurencji (dotyczących połączeń, przeciwdziałania praktykom monopolistycznym oraz pomocy państwa).

3. Prowadzenie analiz ekonomicznych w kontekście polityki przemysłowej i jednolitego rynku UE. Obejmuje to analizę ekonomiczną innowacji, przyjmowania i rozpowszechniania technologii, ekosystemów i sektorów przemysłowych.

4. Prowadzenie analiz ekonomicznych łańcuchów dostaw, strategicznych zależności i integracji przepływów wyrobów i usług w obrębie jednolitego rynku UE.

5. Prowadzenie empirycznych i ekonometrycznych analiz lub opracowywanie modeli symulacyjnych, mających zastosowanie do ekonomiki przemysłu, kwestii związanych z jednolitym rynkiem, polityki konkurencji i polityki przemysłowej.

6. Stosowanie analiz ekonomicznych do prac legislacyjnych i politycznych w różnych sektorach oraz ocena interakcji między polityką konkurencji, regulacjami i interwencjami publicznymi.

7. Dokonywanie oceny ekonomicznej polityki publicznej i działań w zakresie egzekwowania przepisów.

8. Prowadzenie badań rynkowych.

9. Przygotowywanie decyzji, które mają być przyjęte przez instytucje UE, wkład w sporządzanie ocen skutków na potrzeby prac legislacyjnych, przygotowywanie sprawozdań, notatek ad hoc i biuletynów.

Koniec ZAŁĄCZNIKA II. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  III

PRZYKŁADOWE MINIMALNE KWALIFIKACJE

(Przykładowe minimalne kwalifikacje dla państw członkowskich i Zjednoczonego Królestwa, w podziale na grupy zaszeregowania, zasadniczo odpowiadające wymogom ogłoszeń o konkursach)

Wersję przykładów w przystępnym do czytania formacie zamieszczono tutaj.

KRAJ Od AST-SC 1 do AST-SC 6

Od AST 1 do AST 7

Od AST 3 do AST 11 Od AD 5 do AD 16
Wykształcenie średnie (dające dostęp do kształcenia pomaturalnego) Wykształcenie pomaturalne (szkoła pomaturalna lub krótki cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej 2 lata) Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej 3 lata) Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej 4 lata)
Belgique -

België - Belgien

Certificat de l'enseignement secondaire supérieur (CESS)/Diploma secundair onderwijs

Diplôme d'aptitude à accéder à l'enseignement supérieur (DAES)/Getuigschrift van hoger secundair onderwijs

Diplôme d'enseignement professionnel/Getuigschrift van het beroepssecundair onderwijs

Candidature/Kandidaat

Graduat/Gegradueerde

Bachelor/Professioneel gerichte Bachelor

Bachelor académique (180 crédits)

Academisch gerichte Bachelor (180 ECTS)

Licence/Licentiaat

Master

Diplôme d'études approfondies (DEA)

Diplôme d'études spécialisées (DES)

Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS)

Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS)

Gediplomeerde in de Gespecialiseerde

Studies (GGS)

Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS)

Agrégation/Aggregaat

Ingénieur industriel/Industrieel ingenieur

Doctorat/Doctoraal diploma

България Диплома за завършено средно образование Специалист по ... Диплома за висше образование

Бакалавър

Магистър

Česko Vysvědčení o maturitní zkoušce Vysvědčení o absolutoriu (Absolutorium) + diplomovaný specialista (DiS.) Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) Diplom o ukončení vysokoškolského studia

Magistr

Doktor

Danmark Bevis for:

Studentereksamen

H0jere Forberedelseseksamen (HF)

H0jere Handelseksamen (HHX)

H0jere Afgangseksamen (HA)

Bac pro: Bevis for H0jere Teknisk Eksamen (HTX)

Videregaende uddannelser

= Bevis for = Eksamensbevis som (erhvervsakademiuddannelse AK)

Bachelorgrad (BA eller BS) Professionsbachelorgrad Diplomingeni0r Kandidatgrad/Candidatus

Master/Magistergrad (mag.art)

Licenciatgrad

ph.d.-grad

Deutschland Abitur/Zeugnis der allgemeinen Hochschulreife

Fachabitur/Zeugnis der

Fachhochschulreife

Fachhochschulabschluss

Bachelor

Hochschulabschluss/

Fachhochschulabschluss/Master

Magister Artium/Magistra Artium Staatsexamen/Diplom

Erstes Juristisches Staatsexamen

Doktorgrad

Eesti Gümnaasiumi lõputunnistus + riigieksamitunnistus

Lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta

Tunnistus keskhariduse baasil kutsekeskhariduse omandamise kohta Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti)

Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti)

Rakenduskõrghariduse diplom

Bakalaureusekraad (160 ainepunkti)

Magistrikraad

Arstikraad

Hambaarstikraad

Loomaarstikraad

Filosoofiadoktor

Doktorikraad (120-160 ainepunkti)

Éire/Ireland Ardteistiméireacht, Grád D3,

I 5 ábhar/Leaving Certificate Grade D3 in 5 subjects

Gairmchlár na hArdteistiméireachta (GCAT)/Leaving Certificate Vocational Programme (LCVP)

Teastas Nάisiúnta/National Certificate

Gnάthchéim bhaitsiléara/Ordinary bachelor degree

Dioplóma nάisiúnta (ND, Dip.)/National

diploma (ND, Dip.)

Ardteastas (120 ECTS)/Higher Certificate (120 ECTS)

Céim onóracha bhaitsiléara

(3 bliana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng)/Honours bachelor degree

(3 years/180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng)

Céim onóracha bhaitsiléara

(4 bliana/240 ECTS)/Honours bachelor degree (4 years/240 ECTS)

Céim ollscoile/University degree

Céim mháistir (60-120 ECTS)/Master's

degree (60-120 ECTS)

Dochtúireacht/Doctorate

Ελλάδα Απολυτήριο Γενικού Λυκείου Απολυτήριο

Κλασικού Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού

Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Πολυκλαδικού

Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνολογικού Επαγγελματικού

Εκπαιδευτηρίου

Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) Πτυχίο ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου, ΤΕΙ)

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος)

Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος)

España Bachillerato + Curso de Orientación

Universitaria (COU)

Bachillerato

BUP

Diploma de Técnico especialista

FP grado superior (Técnico superior) Diplomado/Ingeniero técnico Licenciatura

Máster

Ingeniero

Título de Doctor

France Baccalauréat

Diplôme d'accès aux études universitaires (DAEU)

Brevet de technicien

Diplôme d'études universitaires générales (DEUG)

Brevet de technicien supérieur (BTS)

Diplôme universitaire de technologie

(DUT)

Diplôme d'études universitaires scientifiques et techniques (DEUST)

Licence Maîtrise

Maîtrise des sciences et techniques (MST), maîtrise des sciences de gestion (MSG), diplôme d'études supérieures techniques (DEST), diplôme de recherche technologique (DRT), diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS), diplôme d'études approfondies (DEA), master 1, master 2 professionnel, master 2 recherche

Diplôme des grandes écoles

Diplôme d'ingénieur

Doctorat

Hrvatska Svjedodzba o drzavnoj maturi

Svjedodzba o zavrsnom ispitu

Stručni pristupnik/pristupnica Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica) Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica)

Stručni specijalist

Magistar struke

Magistar inženjer/magistrica inženjerka (mag. ing)

Doktor struke

Doktor umjetnosti

Italia Diploma di maturità (vecchio ordinamento)

Perito ragioniere

Diploma di superamento dell'esame di Stato conclusivo dei corsi di studio di istruzione secondaria superiore

Diploma universitario (DU)

Certificato di specializzazione tecnica superiore

Attestato di competenza (4 semestri)

Diploma di laurea - L (breve) Diploma di laurea (DL) Laurea specialistica (LS) Master di I livello Dottorato di ricerca (DR)
Κύπρος Απολυτήριο Δίπλωμα = Programmes offered by Public/Private Schools of Higher Education (for the latter accreditation is compulsory)

Higher Diploma

Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor

Master

Doctorat

Latvija Atestāts par vispārējo vidējo izglītību

Diploms par profesionālo vidējo izglītību

Diploms par pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību Bakalaura diploms (min. 120 kredītpunktu) Bakalaura diploms (160 kredītpunktu) Profesionālā bakalaura diploms Maģistra diploms

Profesionālā maģistra diploms Doktora grāds

Lietuva Brandos atestatas Aukštojo mokslo diplomas

Aukštesniojo mokslo diplomas

Profesinio bakalauro diplomas

Aukštojo mokslo diplomas

Aukštojo mokslo diplomas

Bakalauro diplomas

Magistro diplomas

Daktaro diplomas Meno licenciato diplomas

Luxembourg Diplôme de fin d'études secondaires et techniques BTS

Brevet de maîtrise

Brevet de technicien supérieur

Diplôme de premier cycle universitaire (DPCU)

Diplôme universitaire de technologie (DUT)

Bachelor

Diplôme d'ingénieur technicien

Master

Diplôme d'ingénieur industriel

DESS en droit européen

Magyarország Gimnáziumi érettségi bizonyítvány

Szakközépiskolai érettségi-képesítő bizonyítvány

Felsőfokú szakképesítést igazoló bizonyítvány (Higher Vocational Programme) Főiskolai oklevél

Alapfokozat (Bachelor degree 180 credits)

Egyetemi oklevél

Alapfokozat (Bachelor degree 240 credits)

Mesterfokozat (Master degree) (Osztatlan mesterképzés)

Doktori fokozat

Malta Advanced Matriculation or GCE Advanced level in 3 subjects (2 of them grade C or higher)

Matriculation certificate (2 subjects at Advanced level and 4 at Intermediate level including Systems of Knowledge with overall grade A-C) + Passes in the Secondary Education Certificate examination at Grade 5

2 A Levels (passes A-C) + a number of subjects at Ordinary level, or equivalent

MCAST diplomas/certificates

Higher National Diploma

Bachelor's degree Bachelor's degree

Master of Arts

Doctorate

Nederland Diploma VWO

Diploma staatsexamen (2 diploma's)

Diploma staatsexamen voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (Diploma staatsexamen VWO)

Diploma staatsexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs (Diploma staatsexamen HAVO)

Kandidaatsexamen

Associate degree (AD)

Bachelor (WO)

HBO bachelor degree

Baccalaureus of "Ingenieur"

HBO/WO Master's degree

Doctoraal examen/Doctoraat

Österreich Matura/Reifeprüfung

Reife- und Diplomprüfung

Berufsreifeprüfung

Kollegdiplom/Akademiediplom Fachhochschuldiplom/

Bakkalaureus/Bakkalaurea

Universitätsdiplom

Fachhochschuldiplom

Magister/Magistra

Master

Diplomprüfung, Diplom-Ingenieur

Magisterprüfungszeugnis

Rigorosenzeugnis

Doktortitel

Polska Świadectwo dojrzałości

Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego

Dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego

Świadectwo ukończenia szkoły policealnej

Licencjat/Inżynier Magister/Magister inżynier

Dyplom doktora

Portugal Diploma de Ensino Secundário

Certificado de Habilitações do Ensino Secundário

Bacharel Licenciado Licenciado

Mestre

Doutorado

România Diploma de bacalaureat Diploma de absolvire (colegiu universitar)

Invatamant preuniversitar

Diplomā de licentä Diplomā de licentä

Diplomā de inginer

Diplomā de urbanist

Diplomā de master

Certificat de atestare (studii academice postuniversitare)

Diplomā de doctor

Slovenija Maturitetno spričevalo (spričevalo o poklicni maturi) (spričevalo o zaključnem izpitu) Diploma višje strokovne šole Diploma o pridobljeni visoki strokovni izobrazbi Univerzitetna diploma

Magisterij Specializacija Doktorat

Slovensko Vysvedčenie o maturitnej skúške Absolventský diplom Diplom o ukončení bakalárskeho štúdia (Bakalár) Diplom o ukončení vysokoškolského štúdia

Bakalár (Bc.)

Magister

Magister/Inžinier

ArtD.

Suomi/Finland Ylioppilastutkinto tai peruskoulu + kolmen vuoden ammatillinen koulutus - Studentexamen eller grundskola + treårig yrkesinriktad utbildning

Todistus yhdistelmäopinnoista (Betyg över kombinationsstudier)

Ammatillinen opistoasteen tutkinto - Yrkesexamen på institutnivå Kandidaatin tutkinto - Kandidatexamen/ Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min. 120 opintoviikkoa - studieveckor) Maisterin tutkinto - Magisterexamen/ Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min.

160 opintoviikkoa - studieveckor)

Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 år eller 2 år efter licentiatexamen

Lisensiaatti/Licentiat

Sverige Slutbetyg från gymnasieskolan (3-årig gymnasial utbildning) Högskoleexamen (80 poäng)

Högskoleexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Yrkeshögskoleexamen/ Kvalificerad yrkeshögskoleexamen, 1-3 år

Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng, varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng)

Meriter på grundnivå: Kandidatexamen, 3 år, 180 högskolepoäng (Bachelor)

Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng, varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller två uppsatser motsvarande 10 poäng vardera)

- Licentiatexamen

- Doktorsexamen

Meriter på avancerad nivå:

- Magisterexamen, 1 år,

60 högskolepoäng

- Masterexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Meriter på forskarnivå:

- Licentiatexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

- Doktorsexamen, 4 år, 240 högskolepoäng

United Kingdom General Certificate of Education Advanced level - 2 passes or equivalent (grades A to E)

BTEC National Diploma

General National Vocational Qualification (GNVQ), advanced level Advanced Vocational Certificate of Education, A level (VCE A level)

Higher National Diploma/Certificate (BTEC)/SCOTVEC

Diploma of Higher Education (DipHE)

National Vocational Qualifications (NVQ)

Scottish Vocational Qualifications (SVQ) level 4

(Honours) Bachelor degree

NB: Master's degree in Scotland

Honours Bachelor degree

Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc)

Doctorate

NOTE:

UK diplomas awarded in 2020 (until 31 December 2020) are accepted without an equivalence. UK diplomas awarded as from 1 January 2021 must be accompanied by an equivalence issued by a competent authority of an EU Member State.

Koniec ZAŁĄCZNIKA III. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

1 Ogłoszenie:

- zmienione przez ogłoszenie z dnia 9 sierpnia 2023 r. (Dz.U.UE.C.2023.280A.1) zmieniające nin. ogłoszenie z dniem 9 sierpnia 2023 r.

- zmienione przez ogłoszenie z dnia 28 maja 2024 r. (Dz.U.UE.C.2024.3223) zmieniające nin. ogłoszenie z dniem 28 maja 2024 r.

2 Rozporządzenie nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustanawiające regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385). Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CE LEX%3A01962R0031-20220101.
3 * https://eu-careers.europa.eu/pl/documents/common-european-framework-reference-languages.
4 * https://epso.europa.eu/pl/job-opportunities/open-for-application.
6 * https://eu-careers.europa.eu/pl/help/what-written-test."; 4) strona 11, załącznik I, sekcja 5 "Testy" otrzymuje brzmienie: "5. Testy 1) EPSO poinformuje kandydatów o warunkach przeprowadzania testów oraz przekaże im wszelkie inne konieczne informacje i instrukcje najpóźniej w zaproszeniach na testy.
* https://eu-careers.europa.eu/pl.";
* https://epso.europa.eu/pl/help/faq/complaints.
**) https://epso.europa.eu/pl/help/faq/complaints.".

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.220A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/402/23 - Administratorzy (AD 6) w następujących dziedzinach: 1. Mikroekonomia/makroekonomia; 2. Ekonomika finansów; 3. Ekonomika przemysłu
Data aktu: 22/06/2023
Data ogłoszenia: 22/06/2023