Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2023/C 220/09)
(Dz.U.UE C z dnia 22 czerwca 2023 r.)
1. W dniu 15 czerwca 2023 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.
Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:
- Hutchison Port Sokhna Limited ("HPSL", Zjednoczone Królestwo), kontrolowane przez CK Hutchison Holdings Limited ("CKHH", Kajmany),
- Golden Chance Investment Enterprise Limited ("Golden Chance", Hongkong), kontrolowane przez China COSCO Shipping Corporation Limited ("COSCO", Hongkong),
- CMA Terminals SAS ("CMAT", Francja), kontrolowane przez CMA CGM S.A. ("CMA CGM", Francja),
- nowo utworzona spółka ("docelowa spółka joint venture", Zjednoczone Królestwo).
Przedsiębiorstwa HPSL, Golden Chance i CMAT przejmą, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, pośrednią wspólną kontrolę nad docelową spółką joint venture.
Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów w nowo utworzonej spółce będącej wspólnym przedsiębiorcą.
2. Przedmiot działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji:
- HPSL jest oddziałem operacyjnym CKHH, wiodącego w skali światowej dewelopera i operatora terminali kontenerowych oraz dostawcy powiązanych usług logistycznych. CKHH prowadzi działalność w czterech branżach: usługi portowe i usługi z nimi powiązane, handel detaliczny, infrastruktura i telekomunikacja;
- Golden Chance jest spółką zależną COSCO prowadzącą działalność jako operator portów. Działalność COSCO obejmuje transport towarowy, logistykę, budowę i naprawę statków, usługi zarządzania statkami, inżynierię morską, eksploatację terminali oraz powiązane usługi finansowe i informatyczne;
- CMAT jest spółką zależną CMA CGM, oferującą szereg usług związanych z transportem morskim, w tym żeglugę kontenerową i usługi terminali portowych. CMA CGM prowadzi również działalność w zakresie usług spedycyjnych i usług logistyki kontraktowej za pośrednictwem swojej spółki zależnej CEVA Logistics, w której posiada całościowy udział, oraz świadczy za pośrednictwem innej, należącej do niej w całości spółki zależnej - CMA CGM Inland Services (CCIS) - wybrane pomocnicze usługi zarządzania łańcuchem dostaw. Ponadto CMA CGM utworzyła niedawno również spółkę CMA CGM Air Cargo i rozpoczęła świadczenie usług lotniczego transportu towarowego.
3. Docelowa spółka joint venture będzie odpowiedzialna za budowę, rozwój i obsługę terminala kontenerowego w porcie Ain Sokhna w Egipcie.
4. Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.
Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2 sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.
5. Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.
Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie 10 dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:
M.11104 - HUTCHISON PORTS SOKHNA / GOLDEN CHANCE INVESTMENT ENTERPRISE / CMA TERMINALS / JV
Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą lub pocztą elektroniczną. Należy stosować następujące dane kontaktowe:
E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu
Adres pocztowy:
European Commission
Directorate-General for Competition
Merger Registry
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË