Ogłoszenie o naborze nr PE/283/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Komunikacji - Dyrekcja ds. Kampanii

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/283/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. KOMUNIKACJI - DYREKCJA DS. KAMPANII

(2023/C 20 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 20 stycznia 2023 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Komunikacji - Dyrekcja ds. Kampanii, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Osoba wybrana w procedurze naboru zostanie zaszeregowana do grupy AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 292,34 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (K/M) będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego 3 :

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą wziąć udział kandydaci spełniający następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

- posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich, uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony dyplomem oficjalnie uznawanym w jednym z państw członkowskich oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem 6  Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 3 lutego 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Należy przesłać na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - list motywacyjny (ze wzmianką: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/283/S) i życiorys w formacie Europass 8 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/283/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. KOMUNIKACJI - DYREKCJA DS. KAMPANII

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 97 pracowników: 56 urzędników, 10 pracowników zatrudnionych na czas określony i 31 pracowników kontraktowych)

9.1.2023

- opracowywanie, koordynowanie i wdrażanie działań komunikacyjnych skierowanych do obywateli, aby informować ich, pozytywnie nastawiać do Parlamentu Europejskiego i zachęcać do aktywnego angażowania się, zwłaszcza poprzez głosowanie w wyborach. Projekty modelowe: przygotowywanie treści redakcyjnych zamieszczanych na stronach internetowych i w sieciach społecznościowych PE; kampanie w zakresie komunikacji instytucjonalnej; aktywizacja obywateli, ludzi młodych i organizacji społeczeństwa obywatelskiego; zarządzanie grupą sterującą ds. internetu,

- kierowanie pracą działów i wydziałów Dyrekcji ds. Kampanii, koordynacja i organizacja ich pracy (w tym w kwestiach dotyczących zasobów kadrowych, budżetu, planowania, umów, RODO, praw własności intelektualnej, szkoleń itp.),

- doradztwo i ekspertyzy dotyczące projektów komunikacyjnych innych dyrekcji DG COMM przy zapewnieniu spójności i jednolitości komunikacji PE dzięki przewodnikowi "Brand Book" na temat spójnej komunikacji zgodnie z koncepcją "decydenta inkluzywnego"; opracowywanie koncepcji, treści i materiałów z myślą o tych projektach. Przykłady: Dzień Europy, wystawa Europa Experience, projekt "Digital Citizens",

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ DS. KOMUNIKACJI INTERNETOWEJ

w tym Wydział ds. Polityki Gospodarczej i Naukowej, Wydział ds. Polityki Strukturalnej i Polityki Spójności, Wydział Spraw Konstytucyjnych i Praw Obywatelskich, Wydział Spraw Budżetowych oraz Wydział ds. Polityki Zewnętrznej

- planowanie, koordynowanie i przygotowywanie adresowanych do szerokiej publiczności informacji redakcyjnych (tekst, obraz i treści multimedialne) na temat aktualności Parlamentu Europejskiego (w 24 językach na stronie internetowej PE oraz na stronach internetowych poświęconych konkretnym wydarzeniom); opracowywanie i przygotowywanie w 24 językach infografik na bieżące tematy związane z Parlamentem Europejskim,

- zapewnianie strategii, obsługi i rozwoju 10 różnych platform komunikacyjnych online poza stroną internetową PE (Facebook, Twitter, Flickr, LinkedIn, Instagram, Spotify itp.): codzienne publikacje,

- opracowywanie i wdrażanie strategii komunikacyjnej DG COMM oraz kampanii (kampanie informacyjne w otoczeniu cyfrowym, opracowywanie konkretnych treści, płatne kampanie itp.),

- opracowywanie i opisywanie rozwoju konceptualnego i redakcyjnego strony Europarl oraz ogólnej obecności Parlamentu w internecie; udział w pracach zespołów projektowych zajmujących się tymi zagadnieniami (nowe strony internetowe, aplikacje multimedialne itp.),

- opracowywanie wszystkich projektów redakcyjnych mających zwiększyć obecność w mediach, jakość koncepcyjną i ergonomiczną, różnorodność i jakość produktów redakcyjnych i polityki komunikacyjnej Parlamentu Europejskiego w internecie oraz kierowanie tymi projektami.

DZIAŁ DS. KONCEPCJI I PROJEKTÓW

- opracowywanie koncepcji kampanii komunikacyjnych i świadczenie usług w zakresie koncepcji graficznej dotyczących produktów komunikacyjnych online i offline,

- wdrażanie usprawnionej strategii budowania świadomości marki Parlamentu i jej struktury,

- stosowanie wytycznych dotyczących "spójnej komunikacji" oraz upewnianie się, że produkty DG COMM przestrzegają podstawowych standardów jakości i są zgodne z ogólną strategią wizerunku Parlamentu,

- świadczenie usług z zakresu korekty tekstów,

- zarządzanie umowami kupna przestrzeni medialnej i umowami na usługi w zakresie koncepcji graficznej,

- przygotowywanie przetargów na zakup przestrzeni medialnej, przetargów w dziedzinie koncepcji graficznej i obrazowania (sesje fotograficzne) oraz badań bezpośrednich (grupy dyskusyjne).

DZIAŁ DS. MŁODZIEŻY

- zarządzanie odbywającym się co dwa lata wydarzeniem "EYE - Europejskie Spotkanie Młodzieży", w tym wszystkimi aspektami dotyczącymi przygotowań, oceny i działań następczych; czuwanie nad stopniowym przekształceniem jednorazowej imprezy w cykl wydarzeń oraz punktów spotkań i stałego dialogu między młodzieżą a Parlamentem; czuwanie nad przekształceniem cyfrowym EYE w imprezę hybrydową, na którą składałyby się wydarzenia przy fizycznej obecności uczestników i wydarzenia online na platformie przeznaczonej do organizowania wydarzeń wirtualnych,

- koordynowanie wdrażania strategii dotyczącej młodzieży na szczeblu DG COMM, analizowanie działań dla młodzieży organizowanych przez DG COMM pod względem celu, spójności i skuteczności z myślą o wysuwaniu pomysłów dotyczących uproszczenia, usprawnienia i racjonalizacji tych działań, a także promowanie oferty,

- zapewnianie komunikacji z młodzieżą za pośrednictwem platform online i stron internetowych (EYE, youthideas.eu, Youth Hub) oraz mediów społecznościowych,

- rozwijanie trwałego powiązania Parlamentu z organizacjami młodzieżowymi dzięki stworzeniu sieci organizacji partnerskich, aby: (i) wspólnie pracować nad projektami przeznaczonymi dla młodych Europejczyków, (ii) usprawnić komunikację dotyczącą Parlamentu i Unii Europejskiej, (iii) rozszerzyć sieć organizacji partnerskich z myślą o wywarciu większego wpływu podczas kolejnej kampanii informacyjnej na temat wyborów europejskich,

- przygotowanie i wdrażanie kampanii promocyjnej dotyczącej oferty PE dla młodzieży w ramach Europejskiego Roku Młodzieży we współpracy z Komisją Europejską oraz innymi instytucjami i partnerami,

- pogłębianie lepszego zrozumienia odbiorców docelowych (istniejące badania i statystyki oraz prowadzenie dodatkowych badań nad młodymi Europejczykami),

- kierowanie lokalnymi wersjami wydarzenia EYE, w tym wszystkimi zadaniami związanymi z jego przygotowaniem, oceną i działaniami następczymi dotyczącymi pomysłów wysuwanych przez uczestników. kierowanie sesjami "EYE Online" dzięki proponowaniu regularnych wydarzeń online odbiorcom docelowym (z udziałem posłów do PE i ekspertów).

DZIAŁ DS. WEBMASTERINGU

w tym Wydział ds. Projektowania Internetowego i Wydział ds. Wdrażania

- zarządzanie projektami dotyczącymi centrum multimedialnego (Multimedia Centre); prowadzenie przeglądu stron internetowych biur kontaktowych PE; analizowanie zadań wykonywanych przez obywateli i wpływu na strategię komunikacyjną związaną ze strategicznymi ramami działania "Reinventing the NEW Web Presence" [pomysł na nową formę obecności w internecie]; monitorowanie projektów Citizens' App, Engagement platform, Eurobarometr i Youth Hub,

- zapewnianie konserwacji rozwojowej, dostosowawczej i naprawczej, migracji technicznych i instalacji, zarządzanie systemami wkładu i ich wykorzystywanie oraz publikowanie treści na stronach internetowych Parlamentu; zarządzanie projektami rozwojowymi i prowadzenie badań nad internetem,

- opracowywanie nowych stron internetowych, zwłaszcza z myślą o wspieraniu kampanii komunikacyjnych z uwzględnieniem tożsamości wizualnej PE i zgodnie z wytycznymi dotyczącymi tworzenia i realizacji stron internetowych PE: wspieranie pozostałych działów i dyrekcji zgodnie z ich potrzebami w odniesieniu do internetu i aktualizowanie tych wytycznych z uwzględnieniem aspektów dotyczących doświadczenia użytkownika (UX), SEO i przetwarzania danych osobowych,

- zarządzanie administracyjne, finansowe i budżetowe działu oraz koordynacja działań dotyczących internetu na szczeblu międzyinstytucjonalnym (CEiii),

- aktualizowanie treści zgodnie z rozwojem Parlamentu i opracowywanie redakcyjne nowych treści; odpowiadanie na pytania stawiane webmasterowi przez internautów na temat stron internetowych Parlamentu Europejskiego,

- prowadzenie szkoleń dla użytkowników wewnętrznych w Parlamencie korzystających z systemów wprowadzania treści na stronie Europarl (Scribo i SmartCMS), zarządzanie tymi systemami oraz zapewnianie pomocy i wsparcia użytkownikom pierwszego stopnia.

DZIAŁ DS. KONTAKTÓW ZE SPOŁECZEŃSTWEM OBYWATELSKIM

- opracowywanie i wdrażanie strategii współpracy z organizacjami paneuropejskimi społeczeństwa obywatelskiego, które rozpowszechniają kampanie i wiadomości Parlamentu Europejskiego wśród obywateli, dostarczanie im jasnych, istotnych i praktycznych informacji oraz poprawa ich kompetencji w dziedzinie komunikacji; współpraca z Działem Wsparcia Strategicznego dla Biur Kontaktowych, aby wspierać je we wdrażaniu podobnej strategii w państwach członkowskich,

- organizowanie dorocznych edycji wręczania nagród przyznawanych przez Parlament Europejski (w tym dotyczących ich działań/kampanii komunikacyjnych), tj. Nagrody LUX, Nagrody im. Sacharowa (we współpracy z DG EXPO),

- zarządzanie kolekcją sztuki nowoczesnej Parlamentu we współpracy z kwestorem odpowiedzialnym za kolekcję sztuki lub komitetem artystycznym (zakup, dary, przechowywanie, ubezpieczenia, prawa autorskie oraz konserwacja dzieł sztuki); informowanie posłów, pracowników i obywateli o kolekcji sztuki nowoczesnej Parlamentu oraz promowanie jej wśród nich dzięki przedstawianiu online i wystawianiu dzieł w budynkach Parlamentu,

- realizacja pojedynczych projektów, o których decyzję podejmują przełożeni lub organy polityczne, lub współpraca przy nich,

- opracowywanie i realizacja rocznego programu kulturalnego dla Ogrodu Obywateli.

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to kandydatów zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.20A.8

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/283/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Komunikacji - Dyrekcja ds. Kampanii
Data aktu: 20/01/2023
Data ogłoszenia: 20/01/2023