Sąd dokona wkrótce mianowania sekretarza zgodnie z art. 254 akapit czwarty Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 32 regulaminu postępowania przed Sądem.
Mianowanie następuje na okres sześciu lat od dnia objęcia stanowiska, które powinno zgodnie z planem mieć miejsce w dniu 1 maja 2023 r.
I. ZAKRES OBOWIĄZKÓW
Z upoważnienia prezesa Sądu sekretarz przyjmuje i przekazuje wszelkie dokumenty, sprawuje nad nimi pieczę oraz dokonuje doręczeń przewidzianych w regulaminie postępowania.
Sekretarz wspiera członków Sądu we wszystkich czynnościach urzędowych.
Sekretarz strzeże pieczęci i odpowiada za archiwum Sądu. Zapewnia przygotowanie publikacji Sądu, w szczególności Zbioru Orzeczeń, i rozpowszechnianie w Internecie dokumentów dotyczących Sądu.
Z upoważnienia prezesa Sądu sekretarz odpowiada za administrację Sądu, prowadzenie jego spraw finansowych oraz księgowość, działając z pomocą służb Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Sekretarz odpowiada za około siedemdziesięcioosobowy zespół urzędników i pracowników. Obowiązki sekretarza wymagają potwierdzonych zdolności kierowniczych, popartych stosownym doświadczeniem w tej dziedzinie.
II. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ
Zainteresowane osoby powinny złożyć zgłoszenie w formie listu motywacyjnego, załączając do niego szczegółowy życiorys zawierający w szczególności wszelkie informacje dotyczące:
- narodowości,
- dyplomów ukończenia studiów wyższych w dziedzinie prawa oraz, w odpowiednim razie, w innych dziedzinach,
- znajomości języków, w szczególności francuskiego i angielskiego,
- obecnej i wcześniejszej działalności zawodowej, poświadczające posiadanie odpowiedniego doświadczenia, przy czym preferowany okres doświadczenia wynosi co najmniej piętnaście lat,
- jak również wszelkiego innego doświadczenia sądowniczego i międzynarodowego.
Zgłoszenia należy przesyłać do sekretariatu prezesa Sądu wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres mailto:Secretariat_President-Tribunal@curia.europa.eu, najpóźniej do dnia 15 lutego 2023 r.
Zgłoszenia zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną. Kandydaci wyłonieni w ramach preselekcji na podstawie analizy życiorysu i listu motywacyjnego zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna sporządzi listę odpowiednich kandydatów na stanowisko sekretarza. Lista ta zostanie przedłożona Sądowi w celu mianowania sekretarza zgodnie z art. 32 § 1 regulaminu postępowania przed Sądem.
Uwaga: Przetwarzanie danych osobowych niezbędne do oceny zdolności do sprawowania funkcji sekretarza podlega przepisom rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 1 . Dostęp do danych będą mieć wyłącznie osoby zaangażowane w rozpatrywanie zgłoszenia, czyli sędziowie Sądu oraz jego prezes, a także wspomagające go osoby. W celu uzyskania informacji dotyczących ochrony danych należy zwrócić się do administratora danych (Secretariat_- President-Tribunal@curia.europa.eu) lub do inspektora ochrony danych (Dataprotectionofficer@curia.europa.eu).
Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
10.04.2025Kobiety i mężczyźni z innych roczników są w nieco innej sytuacji niż emerytki z rocznika 1953. Dowiedzieli się bowiem o zastosowaniu do nich art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej znacznie wcześniej, bo od 2 do ponad 6 lat przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego - przekonywał w Sejmie Sebastian Gajewski, wiceszef resortu pracy. Zdaniem prawników, ministerstwo celowo różnicuje sytuację wcześniejszych emerytów, by dla pozostałych roczników wprowadzić mniej korzystne rozwiązania niż dla rocznika 1953.
08.04.2025Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.
04.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2023.14A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Zaproszenie do składania zgłoszeń |
Data aktu: | 16/01/2023 |
Data ogłoszenia: | 16/01/2023 |