Zaproszenie do składania aplikacji

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA APLIKACJI
(2022/C 87 A/01)

Mamy obecnie wakat na stanowisku dyrektora ds. Technologii Informacyjnej (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w dyrekcji generalnej Informacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

I. CHARAKTER ZADAŃ

Osoba zatrudniona na tym stanowisku, podlegająca dyrektorce generalnej ds. Informacji, będzie odpowiedzialna za kierowanie dyrekcją Technologii Informacyjnej (zwaną dalej "DTI") oraz za zarządzanie jej pracami i ich koordynację.

DTI, która jest odpowiedzialna za całość usług z zakresu technologii informacyjnej w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanym dalej "Trybunałem"), odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu i rozbudowie jego systemu informatycznego. Przyczynia się ona do modernizacji Trybunału poprzez realizację nowoczesnej i dynamicznej wizji strategii dotyczącej przyszłości informatycznej tej instytucji, której określenie i dalsze opracowywanie - z uwzględnieniem ustalonych przez Trybunał priorytetów oraz szczególnych potrzeb tej instytucji sądowniczej - zostanie powierzone osobie zatrudnionej na stanowisku dyrektora.

Z tego względu na wykonywane w ramach DTI zadania składają się w szczególności: analiza, opracowywanie, rozwój i wdrażanie narzędzi technologii informacyjnej oraz zapewnianie ich funkcjonowania; definiowanie i wdrażanie infrastruktury informatycznej Trybunału (sieć, stacjonarna sieć telefoniczna i telefony komórkowe, data center, helpdesk, komputery, fotokopiarki wielozadaniowe itp.) oraz zarządzanie tą infrastrukturą; pomoc techniczna dla użytkowników oraz wsparcie techniczne sal rozpraw i znajdujących się w nich urządzeń multimedialnych.

Dyrektor DTI doradza w tym zakresie właściwym służbom i organom Trybunału Sprawiedliwości oraz proponuje tym organom krótko-, średnio- i długoterminową strategię IT, znajdującą w szczególności odbicie w ogólnym planie obejmującym wieloletnie harmonogramy prac sporządzone z uwzględnieniem planowanych zmian systemu informatycznego oraz związanych z tym priorytetów. Przygotowuje on odpowiednie w tym względzie propozycje i sprawozdania. Zapewnia również planowanie budżetowe oraz realizację zaplanowanych prac.

Zarządza on zespołem składającym się około osiemdziesięciu urzędników i innych pracowników Unii zatrudnionych w czterech jednostkach administracyjnych oraz kontroluje wykonywanie zadań przez przedsiębiorstwa zewnętrzne. Roczny budżet DTI przeznaczony na wyposażenie i usługi zewnętrzne wynosi około 25 mln EUR.

Dyrektor DTI zapewnia zgodność systemów informatycznych z obowiązującymi przepisami. W ramach subdelegowanego nań zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków ponoszonych na technologie informacyjne zapewnia on przestrzeganie przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę przetargów publicznych.

Ma on też za zadanie reprezentowanie instytucji na zewnątrz, a w szczególności - wobec międzyinstytucjonalnych komitetów w dziedzinie IT.

II. PROFIL KANDYDATÓW

- Umiejętność zarządzania dużym zespołem wysoko kwalifikowanych specjalistów IT i motywowania takiego zespołu; doskonałe umiejętności w zakresie zarządzania i zdolność kierowania organizacją ukierunkowaną na usługi w wielokulturowym środowisku; umiejętności w zakresie rozpoznawania wyzwań, przed którymi stoi duża organizacja pod względem projektowania, opracowania i rozwijania korporacyjnych systemów informacyjnych dostosowanych do potrzeb biznesowych;

- udokumentowane doświadczenie w skutecznym planowaniu i zarządzaniu zasobami ludzkimi i finansowymi;

- znakomite zdolności komunikacyjne i interpersonalne, wiążące się z umiejętnością nawiązywania i utrzymywania doskonałych relacji z gabinetami, sekretariatami i służbami Trybunału oraz z innymi instytucjami;

- praktyczne doświadczenie w zakresie planowania projektów i kierowania nimi;

- umiejętność stworzenia strategii rozwoju korporacyjnych systemów informatycznych i świadczenia usług w Trybunale, uwzględniającej potrzeby oraz istniejące zasoby i ograniczenia;

- umiejętność doradzania gabinetom, sekretariatom i służbom Trybunału w zakresie IT;

- doskonałe zdolności analityczne, umiejętność określania kluczowych zagadnień, opracowywania i tworzenia celów strategicznych oraz przekładania ich na propozycje konkretnych działań;

- dobra znajomość obowiązujących instytucje Unii przepisów finansowych lub odpowiednia umiejętność zarządzania budżetem i dużymi projektami.

III. WYMAGANIA WOBEC KANDYDATÓW

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. W przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

- przynajmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinach wymienionych w pkt I "Charakter zadań";

- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz wystarczająca znajomość innego z jej języków urzędowych. Ze względów związanych z charakterem służby wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA I WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 i AD 15 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy jednak kandydatów, że miesięczne wynagrodzenie podstawowe urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14 stopień 1 wynosi 15 255 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15 stopień 117 226 EUR. Informujemy też, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

V. POLITYKA ZATRUDNIENIA

Trybunał gwarantuje równość szans, z zastrzeżeniem przeprowadzenia oceny porównawczej osiągnięć kandydatów, oraz równe traktowanie wszystkich osób, które przejawią zainteresowanie wolnym stanowiskiem. Aktywnie zachęca do składania różnorodnych kandydatur przez doświadczone osoby o zróżnicowanych umiejętnościach i wiedzy, w możliwie najszerszym zakresie geograficznym spośród obywateli państw członkowskich UE.

W celu zapoznania się z informacjami na temat ochrony danych osobowych proszę przeczytać oświadczenie w sprawie ochrony prywatności opublikowane na: https://curia.europa.eu/jcms/jcms/P_95038/.

VI. ZGŁASZANIE KANDYDATUR

Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie ich kandydatur pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DTI@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 22 marca 2022 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys wraz z innymi odpowiednimi dokumentami. Kandydaci powinni także dołączyć szczegółowy życiorys, a także - list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania nią.

Zatwierdzone dnia 8 lutego 2022 r.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2022.87A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do składania aplikacji
Data aktu: 23/02/2022
Data ogłoszenia: 23/02/2022