Departament | Gabinet Sekretarza Generalnego Rady - CAB |
Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Europa" |
Nazwa stanowiska | Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | SECRET UE/EU SECRET |
TERMIN SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ | 21 stycznia 2022 r. - godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
Sekretarz Generalny stoi na czele Sekretariatu Generalnego Rady. Jest odpowiedzialny za organizację i realizację usług świadczonych przez Sekretariat Generalny państwom sprawującym przewodnictwo w Radzie oraz przewodniczącemu Rady Europejskiej. Odpowiada również za administrowanie zasobami ludzkimi i finansowymi Sekretariatu Generalnego.
Sekretarz Generalny uczestniczy w posiedzeniach Rady Europejskiej i Rady, gwarantuje sprawne funkcjonowanie Sekretariatu i administrowanie budżetem, reprezentuje Radę przed Parlamentem Europejskim i jest organem bezpieczeństwa Sekretariatu.
Gabinet wspiera Sekretarza Generalnego w wykonywaniu obowiązków polegających na zapewnianiu pomocy Radzie Europejskiej i Radzie, zarządzaniu Sekretariatem i prowadzeniu horyzontalnej koordynacji działań między dyrekcjami generalnymi.
Gabinet Sekretarza Generalnego składa się z szefa gabinetu, dwóch członków (urzędników z grupy zaszeregowania AD) i trzech asystentów.
Co oferujemy
Stanowisko szefa gabinetu Sekretarza Generalnego to bardzo wymagająca funkcja w interesującym politycznie środowisku.
Osoba na tym stanowisku doradza Sekretarzowi Generalnemu i wspiera go w pełnieniu jego obowiązków, zwłaszcza poprzez wspieranie przewodniczącego Rady Europejskiej i jego gabinetu oraz współpracę z państwem sprawującym przewodnictwo w Radzie i z innymi instytucjami.
Wspiera również Sekretarza Generalnego w zarządzaniu Sekretariatem i w jego dalszym rozwoju, m.in. pełniąc funkcję organu powołującego i urzędnika zatwierdzającego, oraz w zapewnianiu horyzontalnej koordynacji działań między dyrekcjami generalnymi, w szczególności spotkań dyrektorów generalnych.
Szef gabinetu odpowiada za zarządzanie służbami podlegającymi bezpośrednio Sekretarzowi Generalnemu: audytem wewnętrznym, biurem ochrony danych, zespołem analityczno-badawczym, oraz za administrowanie biurem koordynatora ds. zwalczania terroryzmu.
Jest też odpowiedzialny za ogólne zarządzanie gabinetem i jego zasobami oraz za koordynację jego działań.
Wchodzi w skład następujących organów: Doradczego Komitetu Zarządzającego, Komitetu Audytu, Zespołu ds. Zarządzania Kryzysowego oraz Komitetu Sterującego Działu Planowania Ciągłości Działania.
Stanowisko to wymaga nietypowych godzin pracy. Osoba na tym stanowisku i podlegający jej personel korzystają z elastycznej organizacji pracy w Sekretariacie, w tym z okazjonalnej telepracy.
Kogo szukamy
Szukamy dynamicznego i bardzo zaangażowanego menadżera lub menedżerki charakteryzujących się dużą lojalnością i dyskrecją, z szerokim doświadczeniem w zakresie kształtowania polityki unijnej i unijnego procesu legislacyjnego oraz z dogłębną znajomością struktury wewnętrznej i funkcjonowania Rady i Rady Europejskiej, a także spraw instytucjonalnych UE.
Osoba ta musi się charakteryzować dużym zmysłem politycznym oraz zrozumieniem obecnych wyzwań stojących przed Unią i tego, jak przekładają się one na działania Sekretariatu.
Ze względu na szeroki wachlarz kwestii, z jakimi łączy się praca na tym stanowisku, kandydaci powinni mieć duży zmysł organizacyjny i być zainteresowani rozwojem organizacji.
Charakter obowiązków wymaga odporności, elastyczności i, w razie potrzeby, gotowości do pracy poza zwykłymi godzinami urzędowania.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te zostały ujęte w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu 1 .
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
- zdolności dyplomatyczne i wyczucie, kiedy być elastycznym, a kiedy stanowczym, a także umiejętność dbania o szczegóły bez tracenia z oczu całościowego obrazu sytuacji,
- umiejętność stymulowania i podtrzymywania dobrych relacji zawodowych w ramach współpracy z szeregiem partnerów wewnętrznych i zewnętrznych na wysokim szczeblu,
- zdolności przywódcze oraz umiejętność udzielania wskazówek zespołowi, motywowania go i zapewniania mu poczucia sprawczości w wielokulturowym i różnorodnym środowisku, ze szczególnym naciskiem na rozwój pracowników,
- umiejętność strategicznego myślenia i planowania, przewidywania i identyfikowania potencjalnych problemów oraz proponowania wykonalnych rozwiązań i kompromisów,
- umiejętność wypracowywania porozumień lub osiągania wspólnych celów poprzez ukierunkowane doradzanie partnerom oraz skuteczne i konstruktywne moderowanie dyskusji,
- umiejętność organizowania całości zadań gabinetu tak, by były one realizowane w terminie, oraz zapewnienia sprawiedliwego obciążenia pracą w ramach zespołu i planowania rozwoju kadr,
- zdolność do zarządzania zmianami i do wspierania personelu w okresie zmian,
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, która powinna mieć rozległe doświadczenie, od osób kandydujących oczekuje się, że w czasie swojej kariery w Sekretariacie będą gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
a) Warunki ogólne
- posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
- korzystać z pełni praw obywatelskich,
- mieć wypełnione wszelkie obowiązki z tytułu przepisów o służbie wojskowej.
b) Warunki szczegółowe
- mieć dyplom ukończenia studiów wyższych 2 ,
- mieć co najmniej 15-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 3-letnie doświadczenie w faktycznym pełnieniu obowiązków kierowniczych i organizacyjnych. Odpowiednikiem wymaganego doświadczenia kierowniczego może być 3-letnie doświadczenie na stanowisku obejmującym istotne obowiązki koordynacyjne,
- w komunikacji wewnątrz Sekretariatu i z innymi instytucjami powszechnie stosowane są języki angielski i francuski, dlatego wymagana jest doskonała znajomość jednego z tych języków oraz dobra znajomość drugiego z nich. Dodatkowym atutem będzie znajomość innych języków urzędowych UE.
Uwaga:
1. Praca na tym stanowisku wymaga poświadczenia bezpieczeństwa osobowego umożliwiającego dostęp do dokumentów niejawnych (poziom SECRET UE/EU SECRET). Osoby zgłaszające się na to stanowisko muszą być gotowe poddać się postępowaniu sprawdzającemu w myśl decyzji Rady 2013/488/UE 3 . Mianowanie na to stanowisko stanie się skuteczne wyłącznie pod warunkiem uzyskania przez wybraną osobę kandydującą ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego. Osobie kandydującej nieposiadającej poświadczenia bezpieczeństwa osobowego zostanie zaoferowana umowa na czas określony do chwili otrzymania wyników postępowania sprawdzającego.
2. Wybrana osoba musi być gotowa odbyć w Sekretariacie szkolenie w zakresie zarządzania.
PROCEDURA WYBORU
Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna będzie korzystać z pomocy ośrodka oceny zintegrowanej (assessment centre), prowadzonego przez zewnętrznych konsultantów rekrutacyjnych. Raporty sporządzone przez ośrodek odnośnie do tego rodzaju stanowisk tracą ważność po upływie dwóch lat od dnia, w którym miał miejsce odnośny test, lub w momencie rozwiązania umowy ramowej między Sekretariatem a ośrodkiem oceny zintegrowanej - w zależności od tego, która data będzie wcześniejsza.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie podań oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko. Na podstawie oceny porównawczej i raportu sporządzonego przez ośrodek oceny zintegrowanej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób kandydujących, które miałyby zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Ponieważ pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
Wstępny harmonogram procedury jest następujący:
- przewiduje się, że osoby kandydujące wybrane do poddania się ocenie w ośrodku oceny zintegrowanej otrzymają stosowne informacje najpóźniej do końca stycznia 2022 r.,
- przewiduje się, że ocena zintegrowana zostanie przeprowadzona na początku lutego 2022 r.,
kandydujące muszą legitymować się co najmniej:
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
niejawnych UE (Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1).
- rozmowy kwalifikacyjne mają się odbyć w drugiej połowie lutego 2022 r.
Uwaga: Powyższy harmonogram ma charakter wyłącznie orientacyjny i wiąże się przede wszystkim z konsekwencjami środków ograniczających wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19.
PODSTAWA PRAWNA
Stanowisko jest publikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami, zgodnie z art. 29 ust. 1 i 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa w dniu 21 stycznia 2022 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną i należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres: applications.management@consilium.europa.eu 4 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (opatrując wiadomość następującym tytułem: CONS/AD/177/22 CAB).
Przed wysłaniem zgłoszenia osoby kandydujące powinny dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymogi określone powyżej w pkt "Polityka rekrutacyjna", gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Aby zgłoszenie było ważne, musi zawierać następujące dokumenty w formacie PDF (N.B.: dokumenty zablokowane, zabezpieczone hasłem lub podpisane elektronicznie nie są akceptowane):
a) należycie wypełniony i opatrzony datą formularz zgłoszeniowy (w języku angielskim lub francuskim). Elektroniczna wersja formularza znajduje się na portalu Rady pod następującym linkiem: http://www.consilium.europa.eu/pl/general- secretariat/jobs/job-opportunities/(nazwa pliku: "XXX (pAni/PaNA NAZWISKO) - Application form.pdf") 5 ;
b) szczegółowy życiorys 6 w języku angielskim lub francuskim - najlepiej w formacie Europass (http://europass.cedefop. europa.eu). W życiorysie należy uwzględnić całą karierę zawodową i wyszczególnić m.in. kwalifikacje, znajomość języków, doświadczenie oraz obecne obowiązki (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - CV.pdf");
c) list motywacyjny w języku angielskim lub francuskim (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Motivation letter. pdf");
d) zebrane w jednym dokumencie pdf kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz dokumentów i zaświadczeń potwierdzających doświadczenie zawodowe. Przesłanie jedynie życiorysu, o którym mowa w lit. b), nie jest wystarczające. Dokumenty potwierdzające muszą zostać wydane przez osobę trzecią (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Supporting documents.pdf").
Niewłączenie tych dokumentów powoduje, że wniosek jest nieważny.
Wszystkie dokumenty potwierdzające wymagane zgodnie z lit. d) muszą być kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.) oraz odpowiednio pogrupowane zgodnie z powyższą wskazówką.
Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Osoby kandydujące otrzymają e-mail z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia. Nigdy nie można jednak całkowicie wykluczyć trudności technicznych związanych z przesyłaniem e-maili. Dlatego w przypadku nieotrzymania emaila z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia osoby kandydujące prosimy o kontakt. W tym celu należy pisać na adres: applications. management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, wszelkie niezbędne weryfikacje dotyczące otrzymania zgłoszenia należy przeprowadzić w tygodniu następującym po tym terminie.
"normalny"; skrzynka ta nie obsługuje wiadomości wysłanych w innym trybie poufności (np. "osobisty", "prywatny", "poufny" - personal, private, confidential). Prosimy zatem wybrać tryb poufności "normalny". Maksymalna wielkość emaila to 25 MB. Jeśli Państwa e-mail, wraz z załącznikami, przekracza tę maksymalną wielkość, prosimy rozdzielić załączniki na kilka e-maili.
https://www.consilium.europa.eu/media/53248/gsc-application_form_senior_management_fr.docx
RÓŻNORODNOŚĆ I INKLUZYWNOŚĆ
Sekretariat angażuje się na rzecz różnorodności i inkluzywności. Więcej informacji w stosownym oświadczeniu: https://www.consilium.europa.eu/pl/general-secretariat/jobs/diversity-and-inclusion/.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedury składania zażaleń oraz wnoszenia skarg sądowych i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku I do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z niniejszą procedurą wyboru przedstawiono w załączniku II do niniejszego ogłoszenia.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2022.4A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/177/22 |
Data aktu: | 05/01/2022 |
Data ogłoszenia: | 05/01/2022 |