2. RACHUNKOWOŚĆ I ZASOBY FINANSOWE
3. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
4. PROJEKTOWANIE GRAFICZNE I TWORZENIE TREŚCI WIZUALNYCH
5. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE I CYFROWE
6. WEBMASTER
(2022/C 363 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 22 września 2022 r.)
Termin składania zgłoszeń: o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli25 października 2022 r.
SPIS TREŚCI
1. PRZEPISY OGÓLNE
2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?
3.1. Warunki ogólne
3.2. Warunki szczegółowe - języki
3.3. Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe
3.3.1. Dziedzina 1 - Zarządzanie finansami
3.2.2. Dziedzina 2 - Rachunkowość i zasoby finansowe
3.3.3. Dziedzina 3 - Zamówienia publiczne
3.3.4. Dziedzina 4 - Projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych
3.3.5. Dziedzina 5 - Media społecznościowe i cyfrowe
3.3.6. Dziedzina 6 - Webmaster
4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?
4.1. Opis procedur konkursowych
4.2. Języki używane w konkursie
4.2.1. Wymagania dotyczące języków
4.2.2. Języki zgłoszenia i testów
4.2.3. Języki wykorzystywane do komunikacji
4.3. Etapy konkursu
4.3.1. Składanie zgłoszeń
4.3.2. Selekcja wstępna: testy z zakresu rozumienia i analizy
4.3.3. Kontrola spełniania warunków udziału
4.3.4. Ocena zintegrowana
4.3.5. Sprawdzenie dokumentów potwierdzających i sporządzenie list rezerwowych
5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
ZAŁĄCZNIK I - Typowe zadania
ZAŁĄCZNIK II - Przykładowe minimalne kwalifikacje
ZAŁĄCZNIK III - Przepisy ogólne mające zastosowanie do konkursów otwartych
1. PRZEPISY OGÓLNE
Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych, z których instytucje, urzędy i agencje Unii Europejskiej (UE) będą mogły rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska asystentów (grupa funkcyjna AST, bazowa grupa zaszeregowania AST 3).
Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami stanowi prawnie wiążące zasady tego konkursu.
Pożądana liczba laureatów:
Dziedzina 1 | Zarządzanie finansami | 220 |
Dziedzina 2 | Rachunkowość i zasoby finansowe | 81 |
Dziedzina 3 | Zamówienia publiczne | 80 |
Dziedzina 4 | Projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych | 44 |
Dziedzina 5 | Media społecznościowe i cyfrowe | 35 |
Dziedzina 6 | Webmaster | 32 |
Niniejsze ogłoszenie o konkursie dotyczy 6 dziedzin. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej dziedziny. Wyboru należy dokonać w momencie składania zgłoszenia. Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego kandydat nie może wprowadzić do niego żadnych zmian.
2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
Informacje o typowych obowiązkach zatrudnionych laureatów konkursu zawiera załącznik I.
3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?
Kandydat musi spełniać wszystkie poniższe warunki ogólne i szczegółowe warunki udziału w dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń.
3.1. Warunki ogólne
Kandydat musi:
a) korzystać z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE,
b) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
c) mieć odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
3.2. Warunki szczegółowe - języki
Kandydat musi znać przynajmniej dwa z 24 języków urzędowych UE, zgodnie z pkt 4.2 poniżej.
3.3. Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe
Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w załączniku II.
3.3.1. Dziedzina 1 - Zarządzanie finansami
Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 1, kandydat musi mieć:
a) co najmniej 2-letnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w dziedzinie ekonomii, administracji publicznej, administracji w biznesie, rachunkowości, finansów/zarządzania finansami, prawa lub w innej dziedzinie pokrewnej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe
albo
b) wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w lit. a) i b) tej sekcji, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej dwóch z poniższych obszarów:
(i) przygotowywanie, wykonywanie i monitorowanie rocznego budżetu,
(ii) sporządzanie i sprawdzanie dokumentacji finansowej lub sporządzanie sprawozdań finansowych/statystyk,
(iii) monitorowanie finansowe zamówień publicznych lub umów o udzielenie dotacji, lub monitorowanie finansowe wydatków administracyjnych lub uprawnień finansowych wybranych/powołanych członków instytucji publicznych,
(iv) przygotowywanie (inicjowanie) transakcji budżetowych i finansowych,
(v) niezależna weryfikacja transakcji budżetowych i finansowych przed wykonaniem(ex ante) i po wykonaniu (ex post),
(vi) opracowywanie i wdrażanie systemów księgowych i informatycznych systemów finansowych, w tym narzędzi sprawozdawczych i zarządzania bazami danych,
(vii) wdrażanie uzgodnionych planów działania/zaleceń w następstwie audytów lub zaleceń finansowych.
3.3.2. Dziedzina 2 - Rachunkowość i zasoby finansowe
Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 2, kandydat musi mieć:
a) co najmniej 2-letnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w dziedzinie rachunkowości lub finansów/zarządzania finansami, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe
albo
b) wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w lit. a) i b) tej sekcji, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej dwóch z poniższych obszarów:
(i) wprowadzanie, weryfikowanie lub zatwierdzanie faktur i not kredytowych,
(ii) wykonywanie i monitorowanie płatności oraz dokonywanie korekt za pomocą not kredytowych,
(iii) odzyskiwanie należności i dokonywanie powiązanych zapisów księgowych,
(iv) zarządzanie aktywami, amortyzacją i zapasami,
(v) odzyskiwanie podatku VAT,
(vi) uzgodnienia finansowe i księgowe,
(vii) zarządzanie zasobami finansowymi,
(viii) sporządzanie sprawozdań finansowych, udział w rocznym zamknięciu oraz sporządzanie różnych raportów finansowych i sprawozdań z zarządzania zapasami,
(ix) badanie ustawowe.
3.3.3. Dziedzina 3 - Zamówienia publiczne
Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 3, kandydat musi mieć:
a) co najmniej 2-letnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w dziedzinie ekonomii, administracji publicznej, administracji w biznesie, rachunkowości, finansów/zarządzania finansami, prawa lub w innej dziedzinie pokrewnej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe
albo
b) wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w lit. a) i b) tej sekcji, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej dwóch z poniższych obszarów:
(i) planowanie i programowanie procedur udzielania zamówień publicznych (lub udzielania dotacji),
(ii) przygotowywanie lub aktualizowanie wzorów dokumentów dotyczących zamówień publicznych (lub dotacji),
(iii) przygotowywanie lub kontrolowanie dokumentów dotyczących udzielania zamówień publicznych (lub udzielania dotacji),
(iv) organizowanie i prowadzenie procedur udzielania zamówień publicznych (lub udzielania dotacji),
(v) prawne i finansowe monitorowanie zamówień lub umów o udzielenie dotacji,
(vi) projektowanie, rozwijanie i utrzymywanie systemów e-zamówień.
3.3.4. Dziedzina 4 - Projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych
Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 4, kandydat musi mieć:
a) co najmniej 2-letnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w dziedzinie projektowania graficznego, komunikacji wizualnej, projektowania komunikacyjnego, komunikacji lub w innej dziedzinie pokrewnej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe
albo
b) wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w lit. a) i b) tej sekcji, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednym z poniższych obszarów:
(i) praca z aplikacjami Adobe Creative Cloud, szczególnie takimi jak Illustrator, Photoshop, InDesign lub After Effects,
(ii) tworzenie koncepcji i projektów produktów komunikacyjnych (publikacje, ilustracje, ikony, plakaty, rozwijane banery, tła itp.) oraz zasobów drukowanych, cyfrowych i online,
(iii) tworzenie marki, komunikacja w zakresie marki oraz tworzenie identyfikacji wizualnych i zarządzanie nimi,
(iv) tworzenie nieruchomych i animowanych materiałów wizualnych dla mediów społecznościowych, infografik i prototypów,
(v) tworzenie materiałów wizualnych, infografik i układów graficznych dla różnych kanałów i w różnych językach,
(vi) zapewnienie użyteczności i dostępności zasobów i treści wizualnych i cyfrowych zgodnie z uznanymi normami (szczególnie w odniesieniu do internetu),
(vii) stosowanie narzędzi projektowania graficznego, analizy danych i wizualizacji danych do prezentacji danych w sposób, który jest dostępny, atrakcyjny i interaktywny (wykresy, mapy, infografiki i inne formaty wizualizacji) do użytku drukowanego, cyfrowego i online.
3.3.5. Dziedzina 5 - Media społecznościowe i cyfrowe
Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 5, kandydat musi mieć:
a) co najmniej 2-letnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w dziedzinie komunikacji, marketingu, dziennikarstwa, produkcji obrazów lub treści wideo, studiów europejskich, stosunków międzynarodowych, marketingu cyfrowego lub w innej dziedzinie pokrewnej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe
albo
b) wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w lit. a) i b) tej sekcji, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednym z poniższych obszarów:
(i) zarządzanie kanałami i platformami mediów społecznościowych dla podmiotów publicznych lub prywatnych,
(ii) tworzenie i publikowanie treści w mediach społecznościowych (posty, artykuły, wywiady),
(iii) zarządzanie społecznością,
(iv) redagowanie treści wizualnych dla platform mediów społecznościowych,
(v) opracowywanie, wdrażanie, prowadzenie i pomiar kampanii w mediach społecznościowych,
(vi) analiza danych, ustalanie wskaźników, ocena i sprawozdawczość w odniesieniu do powodzenia działań w zakresie komunikacji cyfrowej,
(vii) tworzenie płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, zarządzanie nimi i ich optymalizacja,
(viii) najnowsze trendy w mediach społecznościowych (marketing rekomendacyjny, transmisje na żywo, treści generowane przez użytkowników, promocja wydarzeń cyfrowych).
3.3.6. Dziedzina 6 - Webmaster
Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 6, kandydat musi mieć:
a) co najmniej 2-letnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych, komunikacji, marketingu, dziennikarstwa, produkcji obrazów lub wideo, studiów europejskich, stosunków międzynarodowych, marketingu cyfrowego lub w innej dziedzinie pokrewnej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe
albo
b) wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w lit. a) i b) tej sekcji, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednym z poniższych obszarów:
(i) tworzenie stron internetowych i podstron, zarządzanie nimi, aktualizowanie i monitorowanie ich poprzez zbieranie, edytowanie i dostosowywanie treści i elementów multimedialnych zgodnie z identyfikacją wizualną strony internetowej i wewnętrznymi szablonami,
(ii) sporządzanie sprawozdań dotyczących analityki internetowej i zapewnianie śledzenia ruchu w sieci na stronie internetowej,
(iii) poprawa jakości i natężenia ruchu na stronach internetowych z wyszukiwarek (pozycjonowanie),
(iv) przekładanie potrzeb operacyjnych na wymagania techniczne dla deweloperów oraz sporządzanie specyfikacji,
(v) zarządzanie systemami zarządzania treścią (takimi jak Drupal, SharePoint, WordPress, Umbraco, Jahia lub Jalios JCMS),
(vi) planowanie terminów udostępniania nowych elementów, zmian platform i usuwania błędów oraz zapewnianie dotrzymywania terminów,
(vii) zapewnienie użyteczności i dostępności stron lub aplikacji internetowych (zgodność z Wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych) oraz zgodności z uznanymi normami (takimi jak HTML lub CSS).
4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?
4.1. Opis procedur konkursowych
Konkurs składa się z następujących etapów:
- składanie zgłoszeń (zob. pkt 4.3.1 poniżej)
- selekcja wstępna: testy z zakresu rozumienia i analizy (zob. pkt 4.3.2 poniżej)
- kontrola spełniania warunków udziału (zob. pkt 4.3.3 poniżej)
- ocena zintegrowana (zob. pkt 4.3.4 poniżej):
(i) testy oceniające kompetencje ogólne: studium przypadku i rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji,
(ii) rozmowa związana z dziedziną konkursu.
- sprawdzenie dokumentów potwierdzających i sporządzenie list rezerwowych (zob. pkt 4.3.5. poniżej).
Informacje dotyczące organizacji testów (udział zdalny lub osobisty) oraz inne niezbędne informacje i instrukcje będą podane w zaproszeniach na testy.
Podczas testów zdawanych przez kandydatów osobiście EPSO zapewni, by warunki, w jakich odbywają się te testy, były zgodne z zaleceniami właściwych organów ds. zdrowia publicznego (Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób lub innych organów międzynarodowych, europejskich i krajowych).
Kandydaci muszą zarezerwować terminy testów z zakresu rozumienia i analizy oraz studium przypadku zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od EPSO. Zazwyczaj EPSO daje kandydatom do wyboru kilka terminów na testy z zakresu rozumienia i analizy oraz jeden termin na studium przypadku. Okresy rezerwowania terminu i przeprowadzania testów są ograniczone.
4.2. Języki używane w konkursie
4.2.1. Wymagania dotyczące języków
Kandydaci biorący udział w tym konkursie muszą znać gruntownie jeden z 24 języków urzędowych UE (na poziomie co najmniej C1) oraz zadowalająco inny język urzędowy UE (na poziomie co najmniej B2). Jednym z tych języków musi być język angielski.
Wskazane powyżej minimalne poziomy dotyczą każdej umiejętności językowej (mówienia, pisania, czytania i słuchania) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odpowiadają poziomom opisanym w europejskim systemie opisu kształcenia językowego.
Wymogi językowe dotyczące dziedzin 1-3 uwzględniają specyfikę obowiązków asystentów pracujących w instytucjach UE w dziedzinach zarządzania finansami, rachunkowości i zasobów finansowych oraz zamówień publicznych.
Znajomość dodatkowych języków może być atutem, jednak w pracy w tych dziedzinach zatrudnieni laureaci konkursu będą posługiwać się głównie językiem angielskim. Zatrudnieni asystenci muszą być w stanie wspierać pracowników instytucji, którzy już pracują głównie w języku angielskim i odpowiadają za wykonanie lub monitorowanie realizacji umów, planowanie projektów zamówień publicznych lub zarządzanie nimi itp.
W komunikacji wewnętrznej, komunikacji z zewnętrznymi zainteresowanymi stronami oraz do sporządzania sprawozdań stosowany jest głównie język angielski. Działania w zakresie uczenia się i rozwoju w dziedzinach 1-3 są często dostępne wyłącznie w języku angielskim.
Wiele narzędzi informatycznych wykorzystywanych przez pracowników instytucji UE pracujących w tych dziedzinach jest dostępnych wyłącznie w języku angielskim. Co najważniejsze, interfejs użytkownika oprogramowania służącego do planowania zasobów przedsiębiorstwa wykorzystywanego przez instytucje (np. "ABAC workflow") jest dostępny głównie w języku angielskim.
Wymogi językowe dla dziedzin 4-6 zależą zarówno od czynników wewnętrznych instytucji, jak i od otoczenia, w jakim działają. W internecie język angielski nieoficjalnie uzyskał status języka uniwersalnego. Odpowiednia terminologia, w tym słowniczek audiowizualny i internetowy, a także znane narzędzia wyszukiwania są dostępne tylko w języku angielskim. Stosowanie spójnej terminologii jest obowiązkowe dla nowych pracowników w celu skutecznej komunikacji ze współpracownikami. Używanie tego samego języka - angielskiego - jest również niezbędne do wspólnego tworzenia treści i publikacji internetowych.
W dziedzinie produkcji audiowizualnej instrukcje obsługi sprzętu i oprogramowania wykorzystywanych w instytucjach są często dostępne tylko w języku angielskim. Prawie wszystkie języki programowania i systemy metadanych publikacji internetowych są w języku angielskim.
Kursy szkoleniowe oferowane przez usługodawców zewnętrznych są prowadzone w języku angielskim, podobnie jak uczenie się w trakcie pracy. Ponadto język angielski jest również dominującym językiem komunikacji wewnętrznej w odnośnych departamentach.
Z powodów wymienionych powyżej nowi pracownicy muszą zadowalająco władać językiem angielskim, aby mogli wykonywać swoje obowiązki niezwłocznie po zatrudnieniu. Wszystkie te powody decydują zatem o wyborze języka testów (zob. pkt 4.2.2 poniżej).
4.2.2. Języki zgłoszenia i testów
Na różnych etapach konkursu stosowane będą następujące języki:
Etap konkursu | Testy | Język |
Składanie zgłoszeń | - | Dowolny spośród 24 języków urzędowych UE |
Selekcja wstępna | Testy z zakresu rozumienia i analizy | Język urzędowy UE inny niż angielski |
Ocena zintegrowana | Studium przypadku | Język angielski |
Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji | Język angielski | |
Rozmowa związana z dziedziną konkursu | Język angielski |
4.2.3. Języki wykorzystywane do komunikacji
W komunikacji między kandydatami a EPSO stosuje się następujące zasady:
a) W komunikacji - za pomocą konta EPSO lub poczty elektronicznej - między EPSO a kandydatami, którzy przedłożyli zatwierdzone zgłoszenie, EPSO będzie się kontaktowało z danym kandydatem w jednym z języków, co do których kandydat zadeklarował znajomość na poziomie B2 lub wyższym w sekcji "Rozumienie tekstu pisanego" w zgłoszeniu.
b) W przypadku wniosków i skarg, o których mowa w pkt 4.2.1 i 4.2.2 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych (Załącznik III do niniejszego ogłoszenia), kandydatów zachęca się, aby składali je w języku angielskim lub francuskim. EPSO będzie udzielać odpowiedzi zgodnie z lit. a).
c) Wszelkie inne pytania kandydat może kierować do EPSO za pośrednictwem internetowego formularza kontaktowego w dowolnym z 24 języków urzędowych UE, a EPSO udzieli mu odpowiedzi w jednym z języków wskazanych przez niego jako język, w którym pragnie otrzymać odpowiedź.
4.3. Etapy konkursu
4.3.1. Składanie zgłoszeń
Aby zgłosić się do konkursu, trzeba mieć konto EPSO. Kandydat, który nie ma konta EPSO, będzie musiał je utworzyć. Kandydat może utworzyć tylko jedno konto EPSO do wysyłania wszystkich swoich zgłoszeń.
Kandydaci mogą składać zgłoszenia wyłącznie przez internet na stronie EPSO https://epso.europa.eu/pl/job-opportunities/open-for-application do:
25 października 2022 r. o godz. 12:00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli
Zatwierdzając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału?". Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego kandydat nie może wprowadzić do niego żadnych zmian. Za wypełnienie i przesłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat.
Kandydat będzie musiał załadować do swojego konta EPSO zeskanowane kopie dokumentów potwierdzających deklaracje złożone w zgłoszeniu. Dodatkowe informacje i instrukcje zostaną przekazane przez EPSO.
4.3.2. Selekcja wstępna: testy z zakresu rozumienia i analizy
Wszyscy kandydaci, którzy zatwierdzili swoje zgłoszenia w terminie, zostaną zaproszeni do testów wstępnych w formie testów wielokrotnego wyboru w języku urzędowym UE innym niż język angielski.
a) Testy z zakresu rozumienia i analizy - dziedzina 1 i 2
Testy z zakresu rozumienia i analizy dla kandydatów w dziedzinach 1 i 2 będą zorganizowane w następujący sposób:
Testy | Liczba pytań | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
Test operowania danymi liczbowymi | 15 | 30 minut | Od 0 do 15 | 8/15 |
Test rozumienia tekstu pisanego | 15 | 27 minut | Od 0 do 15 | Test rozumienia tekstu pisanego i test myślenia abstrakcyjnego łącznie: 12/25 |
Test myślenia abstrakcyjnego | 10 | 10 minut | Od 0 do 10 |
Zgłoszenia kandydatów, którzy uzyskali zarówno wymagane minimum oraz najlepsze wyniki w teście operowania danymi liczbowymi, zostaną sprawdzone pod kątem spełniania warunków udziału w konkursie, jak określono w pkt 4.3.3.
Punkty zdobyte w tych testach nie zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. sekcja 4.3.5.).
b) Testy z zakresu rozumienia i analizy - dziedziny 3-6
Testy z zakresu rozumienia i analizy dla kandydatów w dziedzinach 3-6 będą zorganizowane w następujący sposób:
Testy | Liczba pytań | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
Test rozumienia tekstu pisanego | 20 | 35 minut | Od 0 do 20 | 10/20 |
Test operowania danymi liczbowymi | 10 | 20 minut | Od 0 do 10 | Test operowania danymi liczbowymi i test myślenia abstrakcyjnego łącznie: 10/20 |
Test myślenia abstrakcyjnego | 10 | 10 minut | Od 0 do 10 |
Zgłoszenia kandydatów, którzy uzyskali zarówno wymagane minimum oraz najlepsze wyniki w teście rozumienia tekstu pisanego, zostaną sprawdzone pod kątem spełniania warunków udziału w konkursie, jak określono w pkt 4.3.3.
Punkty zdobyte w tych testach nie zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. sekcja 4.3.5.).
4.3.3. Kontrola spełniania warunków udziału
Kontrola spełniania warunków udziału w konkursie obejmuje sprawdzenie zgodności z warunkami udziału określonymi w punkcie 3 ("Czy spełniam warunki udziału?") niniejszego ogłoszenia. Odbywa się to na podstawie oświadczeń kandydatów złożonych w formularzu zgłoszeniowym, z zastrzeżeniem późniejszej kontroli dokumentów potwierdzających. Dokumenty potwierdzające oświadczenia kandydatów dotyczące spełniania warunków udziału zostaną zweryfikowane przez komisję konkursową na późniejszym etapie konkursu (zob. sekcja 4.3.5.).
Jedynie zgłoszenia kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum punktów oraz najlepsze wyniki w odpowiednim teście wstępnym z zakresu rozumienia i analizy, jak określono w poprzedniej sekcji, zostaną sprawdzone pod kątem spełniania warunków udziału w konkursie. Zgłoszenia kandydatów będą sprawdzane w porządku malejącym, według całkowitej liczby punktów zdobytych w teście operowania danymi liczbowymi (zob. sekcja 4.3.2. lit. a)) albo w teście rozumienia tekstu pisanego (zob. sekcja 4.3.2. lit. b)). Zgłoszenia będą sprawdzane do momentu, gdy liczba kandydatów spełniających warunki udziału będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów w każdej dziedzinie. Sprawdzone zostaną również zgłoszenia kandydatów, którzy uplasują się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem. Zgłoszenia pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
Kandydaci spełniający warunki udziału zostaną zaproszeni do następnego etapu konkursu.
4.3.4. Ocena zintegrowana
Liczba kandydatów zaproszonych do etapu oceny zintegrowanej będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów dla każdej dziedziny (i powiększona o kandydatów, którzy uplasują się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem).
Celem oceny zintegrowanej jest ocena kompetencji ogólnych i kompetencji związanych z dziedziną konkursu.
Dokumenty potwierdzające przedłożone przez kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum punktów oraz najwyższą całkowitą liczbę punktów w testach oceny zintegrowanej, zostaną sprawdzone zgodnie z pkt 4.3.5.
a) Testy oceniające kompetencje ogólne
Kompetencje ogólne będą oceniane za pomocą dwóch testów w języku angielskim zgodnie z poniższą tabelą:
Kompetencja | Test | Punktacja | Wymagane minimum łącznie |
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów | Studium przypadku | Od 0 do 10 | 35/70 |
2. Komunikacja | Studium przypadku | Od 0 do 10 | |
3. Jakość i wydajność pracy | Studium przypadku | Od 0 do 10 | |
4. Nauka i rozwój osobisty | Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji | Od 0 do 10 | |
5. Ustalanie priorytetów i organizacja | Studium przypadku | Od 0 do 10 | |
6. Odporność | Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji | Od 0 do 10 | |
7. Umiejętność pracy w zespole | Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji | Od 0 do 10 |
Poszczególnym kompetencjom nie przypisano wymaganego minimum. Kandydat musi jednak uzyskać ogółem co najmniej 35/70 punktów dla wszystkich kompetencji łącznie. Zdobyte punkty zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. sekcja 4.3.5.).
b) Rozmowa związana z dziedziną konkursu
Kompetencje związane z dziedziną konkursu będą oceniane za pomocą rozmowy w języku angielskim związanej z dziedziną konkursu w następujący sposób:
Test | Punktacja | Wymagane minimum |
Rozmowa związana z dziedziną konkursu | Od 0 do 100 | 50/100 |
Zdobyte punkty zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. sekcja 4.3.5.).
4.3.5. Sprawdzenie dokumentów potwierdzających i sporządzenie list rezerwowych
Po etapie oceny zintegrowanej, a przed sporządzeniem list rezerwowych komisja konkursowa sprawdzi dokumenty potwierdzające przedłożone przez kandydatów. Komisja konkursowa podejmie ostateczną decyzję co do tego, czy kandydaci spełniają warunki udziału w konkursie, po porównaniu (i) oświadczeń złożonych przez kandydatów w formularzu zgłoszeniowym (w tym w sekcjach "Wykształcenie i szkolenia" i "Doświadczenie zawodowe") z (ii) dokumentami zamieszczonymi przez nich na ich kontach EPSO mającymi potwierdzać złożone oświadczenia.
W celu sporządzenia list rezerwowych zawierających pożądaną liczbę laureatów w każdej dziedzinie komisja konkursowa sprawdza dokumenty kandydatów, którzy zdobyli najlepsze wyniki, w porządku malejącym według liczby zdobytych przez nich punktów. Zgłoszenia pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
Listy rezerwowe dla każdej dziedziny będą zatem zawierały wyłącznie nazwiska kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy uzyskali co najmniej wymagane minimum punktów we wszystkich testach oraz najwyższą całkowitą liczbę punktów (na 170) w testach oceniających kompetencje ogólne oraz kompetencje związane z dziedziną konkursu. "170" to suma najwyższej możliwej do uzyskania liczby punktów w testach oceniających kompetencje ogólne (70) i w rozmowie dotyczącej dziedziny konkursu (100).
Laureaci będą wymienieni na liście w porządku alfabetycznym. Listy rezerwowe zostaną udostępnione służbom prowadzącym rekrutację.
Wszyscy kandydaci, którzy zdawali testy w ramach oceny zintegrowanej, otrzymają od komisji konkursowej paszport kompetencji zawierający informację zwrotną na swój temat. Paszporty kompetencji laureatów zostaną również udostępnione służbom rekrutacyjnym.
Znalezienie się na liście rezerwowej nie daje kandydatom żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.
5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
EPSO dokłada starań, aby stosować politykę równości szans wobec wszystkich kandydatów.
Kandydaci, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym i skorzystanie z procedury wystąpienia o racjonalne dostosowania opisanej w przepisach ogólnych załączonych do niniejszego ogłoszenia (zob. załącznik III w pkt 1.3.) Po przeanalizowaniu wniosku i odpowiednich dokumentów potwierdzających EPSO może w razie konieczności przyznać racjonalne dostosowania.
Więcej informacji o polityce EPSO w zakresie równości szans i o tym, jak ubiegać się o racjonalne dostosowania można znaleźć na stronie internetowej EPSO.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2022.363A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/154/22 - Asystenci (AST 3) w dziedzinach: 1. Zarządzanie finansami, 2. Rachunkowość i zasoby finansowe, 3. Zamówienia publiczne, 4. Projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych, 5. Media społecznościowe i cyfrowe, 6. Webmaster |
Data aktu: | 22/09/2022 |
Data ogłoszenia: | 22/09/2022 |