[Odesłanie prejudycjalne - Polityka społeczna - Dyrektywa 1999/70/WE - Porozumienie ramowe w sprawie pracy na czas określony zawarte przez UNICE, CEEP oraz ETUC - Klauzula 4 ust. 1 - Zasada niedyskryminacji - Nieuwzględnienie pracy świadczonej przez pracownika tymczasowego, który został urzędnikiem, w celu skonsolidowania jego osobistej grupy zaszeregowania - Zrównanie tej pracy z pracą wykonywaną przez urzędnika mianowanego - Pojęcie "powodów o charakterze obiektywnym" - Uwzględnienie okresu pracy w celu nabycia statusu urzędnika - Struktura pionowej ścieżki kariery zawodowej urzędników przewidziana w ustawodawstwie krajowym]Język postępowania: hiszpański
(2022/C 318/17)
(Dz.U.UE C z dnia 22 sierpnia 2022 r.)
Sąd odsyłający
Tribunal Superior de Justicia de Castilla y León
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Clemente
Strona pozwana: Comunidad de Castilla y León (Dirección General de la Función Pública)
Sentencja
Klauzula 4 ust. 1 Porozumienia ramowego w sprawie pracy na czas określony, zawartego w dniu 18 marca 1999 r., stanowiącego załącznik do dyrektywy Rady 1999/70/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. dotyczącej Porozumienia ramowego w sprawie pracy na czas określony, zawartego przez UNICE, CEEP oraz ETUC stoi na przeszkodzie uregulowaniu krajowemu, na mocy którego do celów zapewnienia konsolidacji osobistej grupy zaszeregowania nie uwzględnia się pracy świadczonej przez urzędnika w charakterze pracownika tymczasowego przed uzyskaniem statusu urzędnika.