Departament | COMPET.3 |
Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
Nazwa stanowiska | Dyrektor |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | SECRET UE/EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ | 5.9.2022 r. godz. 12.00 w południe (czasu brukselskiego) |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Pod zwierzchnictwem sekretarza generalnego służy doradztwem i pomocą Radzie Europejskiej, Radzie i ich prezydencjom we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
Dyrekcja Generalna ds. Konkurencyjności i Handlu (DG COMPET) składa się z trzech dyrekcji: COMPET.1 - Dyrekcja Rynku Wewnętrznego, Ochrony Konsumentów i Własności Intelektualnej; COMPET.2 - Dyrekcja Konkurencyjności, Przemysłu, Badań i Przestrzeni Kosmicznej; COMPET.3 - Dyrekcja Handlu. Wszystkie te jednostki podlegają dyrektorowi generalnemu.
Dyrekcja Generalna ds. Konkurencyjności i Handlu (DG COMPET) koordynuje organizację prac Rady ds. Konkurencyjności oraz Rady do Spraw Zagranicznych (Handel) (FAC - Handel); pierwszy skład zbiera się co najmniej cztery razy, a drugi - dwa razy do roku.
Dyrekcja Handlu (COMPET.3) zajmuje się polityką handlową i inwestycyjną. Doradza prezydencji Rady i przewodniczącemu Rady Europejskiej oraz pomaga w przygotowaniu Rady FAC - Handel oraz odnośnych posiedzeń Coreperu i grup roboczych, takich jak Komitet ds. Polityki Handlowej, które zajmują się dossier ustawodawczymi i nieustawodawczymi; jest również odpowiedzialna za ich wspieranie. Jeśli chodzi o aspekty nieustawodawcze, Rada odgrywa również centralną rolę w negocjacjach umów handlowych i zarządzanie nimi, gdyż zleca Komisji rozpoczęcie negocjacji i udziela jej wytycznych negocjacyjnych. Dyrekcja pomaga też przygotować stanowiska, jakie mają być zajęte w odpowiednich organizacjach międzynarodowych, takich jak Światowa Organizacja Handlu (WTO).
Co oferujemy
Stanowisko dyrektora w COMPET.3 to wymagająca funkcja w interesującym politycznie środowisku; dyrekcja współpracuje z rozmaitymi interesariuszami, a jej pracownicy to osoby o wysokich kwalifikacjach.
Zadaniem wybranejna to stanowisko osoby będzie - pod zwierzchnictwem dyrektora generalnego - profesjonalne zarządzanie dyrekcją i jej zasobami, koordynowanie i organizowanie jej działalności oraz wspieranie i motywowanie personelu. Wybrana osoba zadba o jakość usług i produktów dostarczanych przez dyrekcję, a także o skuteczną komunikację i współpracę w jej obrębie, wewnątrz dyrekcji generalnej oraz z innymi służbami Sekretariatu Generalnego Rady.
Osoba ta będzie zapewniać Radzie Europejskiej, Radzie UE i Coreperowi oraz ich przewodniczącym doradztwo polityczne i proceduralne na wysokim szczeblu; będzie zapewniać to doradztwo także sekretarzowi generalnemu we wszelkich aspektach dossier wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji. Będzie brała udział w posiedzeniach oraz w stosownym przypadku - w briefingach lub negocjacjach, pomagając osiągnąć kompromis i znaleźć rozwiązanie problemów. W tym kontekście będzie pomagać przewodniczącym w negocjacjach oraz zapewniać skuteczną komunikację i współpracę z instytucjami, agencjami i innymi organami UE w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji.
Osoba wybrana na stanowisko dyrektora będzie wyznaczać cele do osiągnięcia i przyczyniać się do ich realizacji poprzez ustalenie programu prac swojej dyrekcji i dbanie o odpowiednie monitorowanie jego wykonania.
Osoba na tym stanowisku będzie odpowiadać także za inicjowanie i nadzorowanie działań w zakresie analiz politycznych z myślą o zapewnianiu doradztwa na potrzeby procesów decyzyjnych w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji.
Osoba na tym stanowisku będzie mogła planować i organizować pracę w elastyczny sposób, z zastrzeżeniem liczby godzin pracy oraz harmonogramu posiedzeń związanych z dziedzinami działalności danej dyrekcji. Osoba ta oraz jej personel będą mogli także korzystać z oferowanych przez Sekretariat form organizacji pracy, w tym telepracy.
Okazjonalnie konieczne jest uczestnictwo w delegacjach zagranicznych (około pięciu razy w roku), zazwyczaj na terenie UE.
Kogo szukamy
Szukamy menedżera z doświadczeniem w kształtowaniu polityki UE i w procesie legislacyjnym UE oraz z rozległą wiedzą na temat kwestii instytucjonalnych UE. Dodatkowym atutem będzie znajomość obszarów wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania Sekretariatu zostały ujęte w horyzontalnym profilu menedżera/menedżerki 1 .
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
- umiejętność strategicznego myślenia i planowania, przewidywania i identyfikowania potencjalnych problemów oraz proponowania wykonalnych rozwiązań i kompromisów,
- zdolności przywódcze oraz umiejętność stymulowania pracy zespołowej i udzielania wskazówek, motywowania pracowników i zapewniania im poczucia sprawczości w wielokulturowym i różnorodnym środowisku, ze szczególnym naciskiem na rozwój pracowników,
- zmysł dyplomatyczny, wyczucie tego, kiedy być elastycznym, a kiedy stanowczym, umiejętność dbania o szczegóły bez tracenia z oczu ogólnej perspektywy,
- umiejętność nawiązywania i podtrzymywania dobrych relacji zawodowych z szeregiem partnerów wewnętrznych i zewnętrznych,
- umiejętność wypracowywania porozumień i osiągania celów poprzez udzielanie partnerom ukierunkowanych porad oraz poprzez skuteczne i konstruktywne prowadzenie dyskusji,
- zdolność organizowania całości prac dyrekcji w sposób zapewniający dotrzymywanie kluczowych terminów i sprawiedliwe obciążenie pracą w zespole, a także umiejętność planowania rozwoju kadr,
- umiejętność zarządzania zmianami i wspierania personelu w okresie zmian,
- doskonałe umiejętności komunikacyjne, w tym interpersonalne.
Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej. Kadra ta powinna mieć rozległe doświadczenie, dlatego od osób kandydujących oczekuje się, że w czasie swojej kariery w Sekretariacie będą gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
a) Warunki ogólne:
- posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
- korzystać z pełni praw obywatelskich,
- mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
b) Warunki szczegółowe:
- posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych 2 ,
- posiadać co najmniej 15-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 3-letnie doświadczenie w faktycznym pełnieniu obowiązków kierowniczych i organizacyjnych. Odpowiednikiem wymaganego doświadczenia kierowniczego może być 3-letnie doświadczenie na stanowisku obejmującym istotne obowiązki koordynacyjne,
- w komunikacji wewnątrz Sekretariatu i z innymi instytucjami powszechnie stosowane są języki angielski i francuski, dlatego wymagana jest doskonała znajomość jednego z tych języków oraz dobra znajomość drugiego z nich. Dodatkowym atutem będzie znajomość innych języków urzędowych UE.
Uwaga:
(1) Praca na tym stanowisku wymaga poświadczenia bezpieczeństwa osobowego umożliwiającego dostęp do dokumentów niejawnych (poziom SECRET UE/EU SECRET). Osoby zgłaszające się na to stanowisko muszą być gotowe poddać się postępowaniu sprawdzającemu w myśl decyzji Rady 2013/488/UE 3 . Mianowanie na to stanowisko stanie się skuteczne wyłącznie pod warunkiem uzyskania przez wybraną osobę kandydującą ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego. Osobie kandydującej nieposiadającej poświadczenia bezpieczeństwa osobowego zostanie zaoferowana umowa na czas określony do chwili otrzymania wyników postępowania sprawdzającego.
(2) Wybrana osoba musi być gotowa odbyć w Sekretariacie szkolenie w zakresie zarządzania.
PROCEDURA WYBORU
Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna będzie korzystać ze wsparcia ośrodka oceny zintegrowanej (ang. assessment centre), prowadzonego przez zewnętrznych konsultantów rekrutacyjnych. Raporty sporządzone przez ośrodek w odniesieniu do tego rodzaju stanowisk tracą ważność po upływie dwóch lat od dnia, w którym miał miejsce odnośny test, lub w momencie rozwiązania umowy ramowej między Sekretariatem a ośrodkiem oceny zintegrowanej - w zależności od tego, która data będzie wcześniejsza.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie zgłoszeń oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko. Na bazie oceny porównawczej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób kandydujących, które miałyby zostać zaproszone na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, dlatego spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Po przeprowadzeniu rozmów komisja wybierze osoby kandydujące, które wezmą udział w ocenie zintegrowanej oraz w drugiej rozmowie kwalifikacyjnej z doradczą komisją selekcyjną.
Wstępny harmonogram procedury wyboru jest następujący:
- przewiduje się, że osoby kandydujące zaproszone na rozmowę otrzymają stosowne informacje do połowy września 2022 r.;
- pierwsze rozmowy kwalifikacyjne mają się odbyć w ostatnim tygodniu września 2022 r.;
- ocena zintegrowana jest przewidziana na drugi tydzień października 2022 r.;
- druga runda rozmów jest planowana na drugą połowę października 2022 r.
Uwaga: powyższy harmonogram ma charakter wyłącznie orientacyjny i może ulec zmianie.
PODSTAWA PRAWNA
Stanowisko jest publikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami, zgodnie z art. 29 ust. 1 i 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 4 .
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa 5 września 2022 r. o godz. 12.00 w południe (czasu brukselskiego).
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną i należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres:applications.management@consilium.europa.eu 5 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (pole "temat" musi zawierać następujące oznaczenie: CONS/AD/180/22).
Przed wysłaniem zgłoszenia osoby kandydujące powinny dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymogi określone powyżej w pkt "Polityka rekrutacyjna", gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Aby zgłoszenie było ważne, musi zawierać następujące dokumenty w formacie PDF (Uwaga: dokumenty zablokowane, zabezpieczone hasłem lub podpisane elektronicznie nie będą akceptowane):
a) należycie wypełniony i opatrzony datą formularz zgłoszeniowy (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Application form.pdf"); aby pobrać elektroniczną wersję formularza (w języku angielskim lub francuskim), należy kliknąć odpowiedni link poniżej lub skopiować i wkleić go do przeglądarki 6 :
https://www.consilium.europa.eu/media/53249/gsc-application_form_senior_management_en.docx
https://www.consilium.europa.eu/media/53248/gsc-application_form_senior_management_fr.docx
b) szczegółowy życiorys w języku angielskim lub francuskim (bez fotografii) - najlepiej w formacie Europass (https://europa.eu/europass/). W życiorysie należy uwzględnić całą karierę zawodową i wyszczególnić m.in. kwalifikacje, znajomość języków, doświadczenie oraz obecne obowiązki (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - CV.pdf");
c) list motywacyjny w języku angielskim lub francuskim (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Motivation letter. pdf");
d) zebrane w jednym dokumencie pdf kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz dokumentów i zaświadczeń potwierdzających doświadczenie zawodowe. Nie wystarcza przesłać jedynie życiorysu, o którym mowa w lit. b). Dokumenty potwierdzające muszą być wydane przez osobę trzecią (nazwa pliku: "XXX (PANI/PANA NAZWISKO) - Supporting documents.pdf").
Niedołączenie tych dokumentów spowoduje, że zgłoszenie będzie nieważne.
Wszystkie dokumenty potwierdzające wymagane zgodnie z lit. d) muszą być ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.) oraz odpowiednio pogrupowane zgodnie z powyższą wskazówką.
management@consilium.europa.eu
Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Osoby kandydujące otrzymają e-mail z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia. Mogą jednak pojawić się trudności techniczne związane z wysyłaniem e-maili. Dlatego w przypadku nieotrzymania emaila z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia osoby kandydujące prosimy o kontakt pod adresem: applications.management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, wszelką korespondencję dotyczącą potwierdzenia odbioru zgłoszenia należy przeprowadzić w tygodniu następującym po tym terminie.
RÓŻNORODNOŚĆ I INKLUZYWNOŚĆ
Sekretariat angażuje się na rzecz różnorodności i inkluzywności. Więcej informacji zamieszczono w stosownym oświadczeniu: https://www.consilium.europa.eu/pl/general-secretariat/jobs/diversity-and-inclusion/.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Informacje na temat procedur dotyczących składania zażaleń, wnoszenia skarg sądowych i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich zamieszczono na stronie: https://www.consilium.europa.eu/media/56648/complaint-pl.pdf.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z przedmiotową procedurą wyboru przedstawiono w oświadczeniu o ochronie prywatności:
https://www.consilium.europa.eu/media/56672/jobs-data-protection-083r00-pl.pdf.
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2022.287A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/180/22 |
Data aktu: | 28/07/2022 |
Data ogłoszenia: | 28/07/2022 |