(Sprawy T-30/19 i T-72/19) 1 [Dumping - Subwencje - Przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chin - Ostateczne cło antydumpingowe - Ostateczne cło wyrównawcze - Skarga o stwierdzenie nieważności - Legitymacja procesowa - Bezpośrednie oddziaływanie - Indywidualne oddziaływanie - Akt regulacyjny niewymagający przyjęcia środków wykonawczych - Interes prawny - Szkoda dla przemysłu Unii - Obiektywna ocena - Związek przyczynowy - Obliczenie podcięcia cenowego i marginesu szkody - Obiektywne porównanie cen - Skonstruowane ceny importowe - Ceny naliczane pierwszym niezależnym nabywcom - Różnica w poziomie handlu - Złożone oceny ekonomiczne - Dogłębność kontroli sądowej - Wskaźniki szkody - Ważenie danych - Dostęp do danych dochodzeń nieobjętych klauzulą poufności - Prawo do obrony]
Język postępowania: angielski
(2022/C 266/23)
(Dz.U.UE C z dnia 11 lipca 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: China Rubber Industry Association (CRIA) (Pekin, Chiny), China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC) (Pekin) (przedstawiciele: R. Antonini, B. Maniatis i E. Monard, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: M. Gustafsson i G. Luengo, pełnomocnicy)
Interwenient popierający stronę pozwaną: Marangoni SpA (Rovereto, Włochy) (przedstawiciele: C. Bouvarel, A. Coelho Dias i O. Prost, adwokaci)
Przedmiot
W sprawie T-30/19, oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia częściowej nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1579 z dnia 18 października 2018 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz uchylającego rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 (Dz.U. 2018, L 263, s. 3) oraz, w sprawie T-72/19, oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia częściowej nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1690 z dnia 9 listopada 2018 r. nakładającego ostateczne cła wyrównawcze na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, oraz zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1579 (Dz.U. 2018, L 283, s. 1).
Sentencja
1) Sprawy T-30/19 i T-72/19 zostają połączone do celów wydania wyroku.
2) Stwierdza się nieważność rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1579 z dnia 18 października 2018 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz uchylającego rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 w zakresie, w jakim nakłada ostateczne cła antydumpingowe na przywóz produktów wytwarzanych przez następujących producentów eksportujących:
- Chaoyang Long March Tyre Co. Ltd;
- Triangle Tyre Co. Ltd;
- Shandong Wanda Boto Tyre Co. Ltd;
- Qingdao Doublestar Tire Industrial Co. Ltd;
- Ningxia Shenzhou Tire Co. Ltd;
- Guizhou Tyre Co. Ltd;
- Aeolus Tyre Co. Ltd;
- Shandong Huasheng Rubber Co. Ltd;
- Chongqing Hankook Tire Co. Ltd;
- Prinx Chengshan (Shandong) Tire Co. Ltd;
- Jiangsu Hankook Tire Co. Ltd;
- Shandong Linglong Tire Co. Ltd;
- Shandong Jinyu Tire Co., Ltd;
- Sailun Jinyu Group Co. Ltd;
- Shandong Kaixuan Rubber Co. Ltd;
- Weifang Yuelong Rubber Co. Ltd;
- Weifang Shunfuchang Rubber And Plastic Products Co. Ltd;
- Shandong Hengyu Science & Technology Co. Ltd;
- Jiangsu General Science Technology Co. Ltd;
- Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co. Ltd;
- Hefei Wanli Tire Co. Ltd;
- Giti Tire (Anhui) Company Ltd;
- Giti Tire (Fujian) Company Ltd;
- Giti Tire (Hualin) Company Ltd;
- Giti Tire (Yinchuan) Company Ltd;
- Qingdao GRT Rubber Co. Ltd.
3) Stwierdza się nieważność rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1690 z dnia 9 listopada 2018 r. nakładającego ostateczne cła wyrównawcze na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, oraz zmieniającego rozporządzenie wykonawcze 2018/1579 w zakresie, w jakim nakłada ostateczne cła wyrównawcze na przywóz produktów wytworzonych, po pierwsze, przez producentów eksportujących wymienionych w pkt 2 sentencji niniejszego wyroku, a po drugie, przez Zhongce Rubber Group Co., Ltd.
4) W pozostałym zakresie żądania skargi zostają oddalone.
5) Komisja Europejska pokrywa, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez China Rubber Industry Association (CRIA) i China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC), z wyjątkiem kosztów związanych z interwencjami.
6) Marangoni SpA pokrywa, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez CRIA i CCCMC w związku z interwencjami.