[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lotniczego przewozu towarów - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG i art. 8 umowy między Wspólnotą a Szwajcarią w sprawie transportu lotniczego - Koordynowanie składników ceny usług lotniczego przewozu towarów (dopłata paliwowa, dopłata z tytułu bezpieczeństwa, zapłata prowizji od dopłat) - Wymiana informacji - Właściwość miejscowa Komisji - Zasada ne bis in idem - Gwarancje państwowe - Jednolite i ciągłe naruszenie - Kwota grzywny - Wartość sprzedaży - Waga naruszenia - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: angielski
(2022/C 207/42)
(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Singapore Airlines (Singapour, Singapour) i Singapore Airlines Cargo (Singapour) (przedstawiciele: J. Kallaugher, J.P. Poitras, solicitors, oraz adwokat J. Ruiz Calzado)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: A. Dawes i C. Urraca Caviedes, pełnomocnicy, których wspierał C. Brown, barrister)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 Porozumienia EOG oraz art. 8 Umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (Sprawa AT.39258 - Lotniczy transport towarowy) w zakresie, w jakim dotyczy ona skarżących, oraz, tytułem ewentualnym, żądanie obniżenia kwoty grzywny, która została na nie nałożona.
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Komisja Europejska pokrywa jedną trzecią własnych kosztów.
3) Singapore Airlines i Singapore Airlines Cargo pokrywają własne koszty oraz dwie trzecie kosztów poniesionych przez Komisję.