[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lotniczego przewozu towarów - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG i art. 8 umowy między Wspólnotą a Szwajcarią w sprawie transportu lotniczego - Koordynowanie składników ceny usług lotniczego przewozu towarów (dopłata paliwowa, dopłata z tytułu bezpieczeństwa, zapłata prowizji od dopłat) - Wymiana informacji - Właściwość miejscowa Komisji - Jednolite i ciągłe naruszenie - Warunki przyznania zwolnienia - Równość traktowania - Obowiązek uzasadnienia - Kwota grzywny - Wartość sprzedaży - Waga naruszenia - Czas trwania uczestnictwa w naruszeniu - Okoliczności łagodzące - Zachęta do antykonkurencyjnego zachowania udzielona przez organy władzy publicznej - Proporcjonalność - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: francuski
(2022/C 207/36)
(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Société Air France (Tremblay-en-France, Francja) (przedstawiciele: adwokaci A. Wachsmann i A. de La Cotardière)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: A. Dawes i C. Giolito, pełnomocnicy, wspierani przez adwokata N. Coutrelis)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) w zakresie, w jakim dotyczy ona skarżącej, oraz, tytułem ewentualnym, żądanie stwierdzenia nieważności części tej decyzji i obniżenia kwoty nałożonej na skarżącą grzywny.
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Komisja Europejska pokrywa jedną trzecią własnych kosztów.
3) Société Air France pokrywa własne koszty oraz dwie trzecie kosztów Komisji.