[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek producentów samochodów ciężarowych - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE i art. 53 porozumienia EOG - Porozumienia i uzgodnione praktyki dotyczące cen sprzedaży samochodów ciężarowych, harmonogramu wprowadzania technologii w dziedzinie emisji i przerzucania kosztów związanych z tymi technologiami na klientów - Postępowanie "hybrydowe" rozłożone w czasie - Domniemanie niewinności - Zasada bezstronności - Karta praw podstawowych - Jednolite i ciągłe naruszenie - Ograniczenie konkurencji ze względu na cel - Zasięg geograficzny naruszenia - Grzywna - Proporcjonalność - Równość traktowania - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: angielski
(2022/C 128/19)
(Dz.U.UE C z dnia 21 marca 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Scania AB (Södertälje, Szwecja), Scania CV AB (Södertälje), Scania Deutschland GmbH (Koblencja, Niemcy) (przedstawiciele: adwokaci D. Arts, F. Miotto, C. Pommies, K. Schillemans, C. Langenius, L. Ulrichs, P. Hammarskiöld, S. Falkner i N. De Backer)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: M. Farley i L. Wildpanner, pełnomocnicy)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 6467 final z dnia 27 września 2017 r. dotyczącejpostępowania przewidzianego w art. 101 TFUE oraz w art. 53 porozumienia EOG (sprawa AT.39824 -
Samochody ciężarowe) lub, posiłkowo, żądanie obniżenia kwoty grzywien nałożonych na skarżące w tej decyzji
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Scania AB, Scania CV AB i Scania Deutschland GmbH pokrywają własne koszty oraz koszty poniesione przez Komisję Europejską.