[Konkurencja - Nadużycie pozycji dominującej - Rynek kolejowych przewozów towarowych - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 102 TFUE - Dostęp przedsiębiorstw trzecich do infrastruktury zarządzanej przez litewską państwową spółkę kolejową - Demontaż odcinka drogi kolejowej - Pojęcie "nadużycia" - Rzeczywiste lub prawdopodobne wykluczenie konkurenta - Obliczenie kwoty grzywny - Wytyczne z 2006 r. w sprawie metody ustalania grzywien - Środki zaradcze - Proporcjonalność - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: angielski
(2021/C 9/18)
(Dz.U.UE C z dnia 11 stycznia 2021 r.)
Strony
Strona skarżąca: Lietuvos geležinkeliai AB (Wilno, Litwa) (przedstawiciele: adwokaci W. Deselaers, K. Apel i P. Kirst)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: pełnomocnicy A. Cleenewerck de Crayencour, A. Dawes, H. Leupold i G. Meessen)
Interwenient popierający stronę pozwaną: Orlen Lietuva AB (Możejki, Litwa) (przedstawiciele: adwokaci C. Thomas i C. Conte)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie główne zmierzające do stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 6544 final z dnia 2 października 2017 r. dotyczącej postępowania przewidzianego w art. 102 TFUE (sprawa AT.39813 - Baltic Rail) oraz żądanie ewentualne zmierzające do obniżenia kwoty grzywny nałożonej na skarżącą.
Sentencja