Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/394/21 - Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7) oraz eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9) w następujących dziedzinach: Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji; Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AD/394/21 - URZĘDNICY PROWADZĄCY DOCHODZENIA W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH ZWALCZANIA NADUŻYĆ FINANSOWYCH (AD 7) oraz EKSPERCI DS. ZWALCZANIA NADUŻYĆ FINANSOWYCH (AD 9) w następujących dziedzinach:

Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji

Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych

(2021/C 405 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 7 października 2021 r.)

Termin składania zgłoszeń: 9 listopada 2021 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych, z których Komisja Europejska będzie mogła rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa funkcyjna AD).

Laureaci konkursu, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji, będą zatrudnieni w wyżej wymienionych dziedzinach, głównie w Europejskim Urzędzie ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).

Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami stanowi prawnie wiążące zasady tych procedur naboru.

Przepisy ogólne mające zastosowanie do konkursów otwartych znajdują się w ZAŁĄCZNIKU III.

Pożądana liczba laureatów:

Dziedzina 1: Grupa zaszeregowania AD 7: 35 Grupa zaszeregowania AD 9: 9

Dziedzina 2: Grupa zaszeregowania AD 7: 15 Grupa zaszeregowania AD 9: 9

Niniejsze ogłoszenie dotyczy dwóch grup zaszeregowania i dwóch dziedzin. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej grupy zaszeregowania i jednej dziedziny. Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego przez kandydata nie ma możliwości jego modyfikacji.

Podczas procedury naboru kandydaci zostaną zaproszeni do udziału w kilku testach określonych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. EPSO zapewni, by warunki, w jakich odbywają się te testy, były zgodne z zaleceniami właściwych organów ds. zdrowia publicznego (Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób/innych organów międzynarodowy- ch/europejskich i krajowych).

JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

Kandydaci zatrudnieni na stanowiskach administratorów (AD 7) z listy rezerwowej utworzonej w wyniku tego konkursu będą prowadzić dochodzenia w dziedzinie wydatków i dochodów UE, zwalczania korupcji lub poważnych nadużyć popełnianych przez pracowników UE.

Wydatki UE obejmują między innymi wydatki finansowane z funduszy rolnych i strukturalnych, pomoc przedakcesyjną, pomoc zewnętrzną, wydatki scentralizowane, wydatki w ramach instrumentów finansowych oraz wydatki zarządzane wspólnie z organizacjami międzynarodowymi.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

Obowiązki kandydatów zatrudnionych na stanowiskach administratorów (AD 9) z listy rezerwowej utworzonej w wyniku tego konkursu będą wymagać wysokiego stopnia specjalizacji. Będą one obejmować prowadzenie dochodzeń i operacji dotyczących wydatków i dochodów i zwalczania korupcji oraz zapewnianie wsparcia eksperckiego w tym zakresie.

Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

Kandydaci zatrudnieni na stanowiskach administratorów (AD 7) z listy rezerwowej utworzonej w wyniku tego konkursu będą prowadzić dochodzenia w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

Kandydaci zatrudnieni na stanowiskach administratorów (AD 9) z listy rezerwowej utworzonej w wyniku tego konkursu będą prowadzić dochodzenia i operacje w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych oraz zapewniać wsparcie eksperckie w tym zakresie.

Więcej informacji o typowych obowiązkach znajduje się w ZAŁĄCZNIKU I.

CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE?

Kandydat musi spełniać WSZYSTKIE poniższe warunki ogólne i szczegółowe w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia elektronicznego. Informacje podane przez kandydata w zgłoszeniu elektronicznym zostaną sprawdzone pod kątem tego, czy spełnia on warunki udziału w konkursie określone w tej sekcji. EPSO sprawdza, czy kandydat spełnia ogólne warunki udziału w konkursie, a komisja konkursowa sprawdza zgodność zgłoszenia ze szczegółowymi warunkami udziału określonymi w sekcjach "Kształcenie i szkolenie" i "Doświadczenie zawodowe", uwzględniając obowiązki określone w załączniku I. Ponadto przed sporządzeniem list rezerwowych informacje podane przez kandydata w zgłoszeniu elektronicznym zostaną porównane z przedłożonymi dokumentami potwierdzającymi. Kandydaci zostaną poinformowani o podjętej decyzji.

1) Warunki ogólne

- korzystanie z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2) Warunki szczegółowe - języki

Kandydat musi znać przynajmniej dwa języki urzędowe UE: jeden na poziomie co najmniej C1 (gruntowna znajomość) i drugi na poziomie co najmniej B2 (zadowalająca znajomość).

Uwaga: minimalne poziomy wymagane powyżej dotyczą każdej umiejętności językowej (mówienia, pisania, czytania i słuchania) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odzwierciedlają umiejętności opisane w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego: https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documen- tId=090000168045bb62

Języki, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu o konkursie:

- Język 1: język, w którym kandydat zdaje komputerowe testy wielokrotnego wyboru.

- Język 2: język używany podczas naboru na podstawie kwalifikacji (Talent Screener), studium przypadku, rozmowy badającej poziom kompetencji oraz rozmowy badającej poziom kompetencji związanych z dziedziną konkursu. Musi on być inny niż język 1 kandydata.

Komunikacja za pośrednictwem konta EPSO między EPSO a kandydatem, który przedłożył zatwierdzone zgłoszenie, będzie prowadzona w jednym z języków, których znajomość na poziomie B2 lub wyższym kandydat zadeklarował w formularzu zgłoszeniowym.

Językiem 2 musi być język angielski lub francuski.

Konkurs ten jest organizowany w odpowiedzi na potrzeby OLAF-u. Z powodów wymienionych poniżej laureaci konkursu zatrudnieni w OLAF-ie muszą zadowalająco władać językiem angielskim lub francuskim (co najmniej na poziomie B2).

Znajomość dodatkowych języków może być atutem, jednak głównym językiem używanym przez pracowników OLAF-u do sporządzania analiz, komunikacji wewnętrznej i komunikacji z zewnętrznymi zainteresowanymi stronami oraz do przygotowywania sprawozdań i publikacji jest język angielski i, w mniejszym stopniu, język francuski. W kontaktach i negocjacjach z innymi instytucjami, agencjami i organami UE, z zainteresowanymi stronami w państwach członkowskich, a także z państwami trzecimi i organizacjami międzynarodowymi OLAF również używa głównie tych dwóch języków.

Należy podkreślić następujące kwestie dotyczące języków używanych przez pracowników OLAF:

- Głównym językiem używanym przez urzędników prowadzących dochodzenia i ekspertów OLAF-u w kontekście europejskim i międzynarodowym jest język angielski. Dobra znajomość języka angielskiego jest zatem konieczna do celów sporządzania sprawozdań, przedstawiania prezentacji na seminariach, konferencjach i szkoleniach oraz prowadzenia dyskusji z partnerami OLAF-u - instytucjami, organami i agencjami UE, władzami krajowymi państw członkowskich, państwami trzecimi i organizacjami międzynarodowymi, aby móc zapewnić skuteczną współpracę i wymianę informacji z tymi podmiotami.

- Angielski i francuski są głównymi językami używanymi przez pracowników OLAF-u podczas spotkań z innymi służbami Komisji Europejskiej. OLAF wykonuje swoje zadania dochodzeniowe w sposób niezależny, jest on jednak również służbą Komisji Europejskiej i odgrywa aktywną rolę w opracowywaniu polityki UE w zakresie zwalczania nadużyć finansowych. Działania OLAF-u w dziedzinie kształtowania polityki zwalczania nadużyć finansowych opierają się na jego rzetelnej działalności dochodzeniowej, w związku z czym urzędnicy OLAF-u prowadzący dochodzenia mogą być proszeni o wnoszenie wkładu w prace strategiczne.

- Angielski i francuski są głównymi językami używanymi przez OLAF w kontaktach z organami ścigania oraz podczas składania zeznań lub dostarczania dowodów technicznych w postępowaniach przed sądami krajowymi lub Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

- Angielski jest głównym językiem używanym przez OLAF w stosunkach z Prokuraturą Europejską (EPPO), dla której jest on jednym z najważniejszych partnerów. Należy zauważyć, że zgodnie z systemem językowym obowiązującym w Prokuraturze Europejskiej językiem roboczym działań operacyjnych i administracyjnych jest język angielski.

- Oprócz języka angielskiego używa się również języka francuskiego w kontekście porad prawnych w sprawach związanych z dochodzeniami OLAF-u prowadzonych przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). W kontaktach ze Służbą Prawną Komisji oraz innymi instytucjami, organami, urzędami lub agencjami OLAF używa głównie tych dwóch języków.

- Wewnętrzne szkolenia dla nowych pracowników są organizowane w językach angielskim i francuskim.

- Wewnętrzne narzędzia informatyczne stosowane przez pracowników OLAF-u są dostępne głównie w języku angielskim lub francuskim.

Pracownicy mogą używać innych języków niż angielski lub francuski, na przykład podczas działań dotyczących poszczególnych krajów, w związku z czym znajomość innych języków jest atutem. Laureaci powinni jednak znać język angielski lub francuski na poziomie co najmniej B2, tak aby mogli wykonywać zadania, o których mowa w odpowiedniej sekcji tego zawiadomienia i w załączniku I, oraz aby byli zdolni do wykonywania obowiązków niezwłocznie po zatrudnieniu.

Z tych względów językiem używanym podczas naboru na podstawie kwalifikacji (Talent Screener) i podczas większości testów oceny zintegrowanej musi być język angielski lub francuski. Poza tym sekcja "Talent Screener" jest przedmiotem oceny porównawczej przeprowadzanej przez komisję konkursową. Jest ona wykorzystywana przez nią jako dokument referencyjny podczas rozmowy dotyczącej dziedziny konkursu w trakcie oceny zintegrowanej oraz do celów rekrutacji, jeśli kandydat zda wszystkie testy. Wypełnienie tej sekcji w języku 2 kandydata (jęz. angielskim lub francuskim) leży więc w interesie służby i samego kandydata.

3) Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

- Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub innego rodzaju specjalisty prowadzącego dochodzenia w sprawach dotyczących przestępstw finansowych, korupcji w sektorze publicznym lub zapewnienia ochrony publicznych interesów finansowych,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 7-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub innego rodzaju specjalisty prowadzącego dochodzenia w sprawach dotyczących przestępstw finansowych, korupcji w sektorze publicznym lub zapewnienia ochrony publicznych interesów finansowych.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

- Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 10-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe w tym obszarze w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości przynoszących szkodę krajowym lub unijnym interesom finansowym.

W ramach wymaganych 10 lat doświadczenia konieczne są co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie zarządzania złożonymi dochodzeniami (takimi jak dochodzenia transgraniczne, dochodzenia z udziałem wielu sprawców, w tym na szczeblu krajowym, o złożonych metodach działania, dochodzenia o wysokim stopniu poufności, dochodzenia w środowisku międzynarodowym),

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 11-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe w tym obszarze w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości przynoszących szkodę krajowym lub unijnym interesom finansowym.

W ramach wymaganych 11 lat doświadczenia konieczne są co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie zarządzania złożonymi dochodzeniami (takimi jak dochodzenia transgraniczne, dochodzenia z udziałem wielu sprawców, w tym na szczeblu krajowym, o złożonych metodach działania, dochodzenia o wysokim stopniu poufności, dochodzenia w środowisku międzynarodowym),

W przypadku grup zaszeregowania AD 7 i AD 9 w dziedzinie 1 kandydaci muszą mieć doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub innego rodzaju specjalisty w organach ścigania, sądownictwie lub administracji publicznej, zdobyte w państwie członkowskim, w instytucji, agencji lub organie Unii Europejskiej lub w dziale dochodzeniowym organizacji międzyrządowej lub korporacji wielonarodowej. Takie doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub innego rodzaju specjalisty musi jasno wynikać z umowy o pracę, opisu stanowiska lub innego stosownego dokumentu przedłożonego przez kandydata. Zadania dochodzeniowe powinny być poparte dowodami związanymi z wykonywaną pracą.

Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

- Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub służb celnych bądź innego rodzaju specjalisty prowadzącego dochodzenia w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości mających wpływ na krajowe lub unijne interesy finansowe,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 7-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub służb celnych bądź innego rodzaju specjalisty prowadzącego dochodzenia w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości oraz przestępstw mających wpływ na krajowe lub unijne interesy finansowe.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

- Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 10-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe w tym obszarze w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości przynoszących szkodę krajowym lub unijnym interesom finansowym.

W ramach wymaganych 10 lat doświadczenia konieczne są co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie prowadzenia złożonych dochodzeń (takich jak dochodzenia transgraniczne, dochodzenia z udziałem wielu sprawców, w tym na szczeblu krajowym, o złożonych metodach działania, dochodzenia o wysokim stopniu poufności, dochodzenia w środowisku międzynarodowym),

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzony dyplomem, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 11-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe w tym obszarze w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości przynoszących szkodę krajowym lub unijnym interesom finansowym.

W ramach wymaganych 11 lat doświadczenia konieczne są co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie prowadzenia złożonych dochodzeń (takich jak dochodzenia transgraniczne, dochodzenia z udziałem wielu sprawców, w tym na szczeblu krajowym, dochodzenia o złożonych metodach działania, dochodzenia o wysokim stopniu poufności, dochodzenia w środowisku międzynarodowym).

W przypadku grup zaszeregowania AD 7 i AD 9 w dziedzinie 2 kandydaci muszą mieć doświadczenie zawodowe w służbach celnych, w organach ścigania w państwie członkowskim lub w instytucji UE właściwej w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach dotyczących nadużyć i nieprawidłowości przynoszących szkodę interesom finansowym UE lub państw członkowskich, lub w dziale dochodzeniowym organizacji międzyrządowej lub korporacji wielonarodowej. Takie doświadczenie zawodowe na stanowisku prowadzącego dochodzenia, funkcjonariusza policji lub innego rodzaju specjalisty musi być określone w umowie o pracę, opisie stanowiska lub innym stosownym dokumencie przedłożonym przez kandydata.

We wszystkich grupach zaszeregowania i dziedzinach tego konkursu doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko wtedy, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie oraz jeżeli zostało właściwie określone jako doświadczenie w zakresie prowadzenia dochodzeń w dokumentach potwierdzających (opis stanowiska pracy, umowa o pracę, statutowe powiązanie z administracją krajową lub międzynarodową).

Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w ZAŁĄCZNIKU IV.

JAK WYGLĄDA PROCEDURA NABORU?

1) Procedura zgłaszania

Podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego kandydat będzie musiał:

- wybrać język 1 i język 2 na potrzeby testów:

- językiem 1 może być dowolny spośród 24 języków urzędowych UE,

- zaś językiem 2 musi być język angielski lub francuski,

- potwierdzić, że spełnia warunki udziału w konkursie oraz

- podać inne informacje mające znaczenie dla tego konkursu (np. dotyczące świadectw lub doświadczenia zawodowego lub też odpowiedzi na pytania dotyczące danej dziedziny (Talent Screener)).

Elektroniczny formularz zgłoszeniowy jest dostępny w 24 językach urzędowych UE. Kandydat może wypełnić formularz w dowolnym z tych języków, z wyjątkiem sekcji Talent Screener, którą należy wypełnić w języku 2 (angielskim lub francuskim).

Zatwierdzając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?". Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego przez kandydata nie ma możliwości jego modyfikacji. Za wypełnienie i przesłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat.

2) Nabór na podstawie kwalifikacji (Talent Screener)

Aby komisja konkursowa mogła dokonać obiektywnej oceny porównywalnych atutów wszystkich kandydatów w sposób ustrukturyzowany, wszyscy kandydaci, którzy zgłosili się do tej samej dziedziny, odpowiadają na ten sam zestaw pytań w sekcji "Talent Screener" formularza zgłoszeniowego w języku 2. Następnie przeprowadzony zostanie - tylko dla kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie zgodnie z opisem w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?" - nabór na podstawie kwalifikacji, wyłącznie w oparciu o informacje podane przez kandydatów w sekcji "Talent Screener" formularza zgłoszeniowego. Kandydat powinien więc zawrzeć w odpowiedziach udzielonych w tej sekcji wszystkie istotne informacje, nawet jeśli podał je już w innych sekcjach formularza zgłoszeniowego. Pytania opierają się na kryteriach naboru zawartych w załączniku II do tego ogłoszenia.

Wykaz kryteriów znajduje się w ZAŁĄCZNIKU II.

Aby przeprowadzić nabór na podstawie kwalifikacji, komisja konkursowa przypisze każdemu kryterium naboru współczynnik odzwierciedlający jego względną wagę (od 1 do 3). Każda odpowiedź kandydata zostanie oceniona w skali od 0 do 4 pkt. Następnie punkty są mnożone przez współczynnik przypisany każdemu kryterium i sumowane, aby wyłonić tych kandydatów, których profil najlepiej odpowiada obowiązkom na danym stanowisku.

Do następnego etapu przechodzą tylko kandydaci, którzy w naborze na podstawie kwalifikacji (Talent Screener) uzyskali najwyższą całkowitą liczbę punktów.

3) Ocena zintegrowana

Liczba kandydatów zaproszonych do tego etapu będzie maksymalnie 3 razy większa niż pożądana liczba laureatów w danej dziedzinie i grupie zaszeregowania. Kandydaci, którzy zgodnie z informacjami podanymi w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy uzyskali jeden z najwyższych całkowitych wyników w naborze na podstawie kwalifikacji, zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ocenie zintegrowanej (zdalnie lub osobiście). Ocena będzie trwała od jednego do kilku dni. Kandydat będzie musiał załadować zeskanowane kopie dokumentów potwierdzających do swojego konta EPSO, chyba że otrzyma inne instrukcje. Dodatkowe informacje i instrukcje zostaną podane w zaproszeniu.

Ocena zintegrowana będzie obejmowała komputerowe testy wielokrotnego wyboru, studium przypadku, rozmowę badającą poziom kompetencji oraz rozmowę badającą poziom kompetencji związanych z dziedziną konkursu.

Uwaga: komputerowe testy wielokrotnego wyboru i studium przypadku mogą być zorganizowane w jednym z akredytowanych ośrodków egzaminacyjnych EPSO albo zdalnie. Dodatkowe informacje i instrukcje zostaną podane w zaproszeniu.

Komputerowe testy wielokrotnego wyboru będą zorganizowane w sposób przedstawiony w poniższej tabeli. Kandydat musi zarezerwować termin testów wielokrotnego wyboru zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od EPSO, chyba że otrzyma inne instrukcje. Kandydat będzie miał do wyboru kilka dat, w których możliwe będzie przystąpienie do testów w różnych ośrodkach. EPSO może również zdecydować, że kandydaci będą zdawać testy online. Okresy rezerwowania terminu i przeprowadzania testów są ograniczone.

Testy Język Pytania Czas trwania Punktacja Wymagane minimum
Test rozumienia tekstu pisanego Język 1 20 pytań 35 min Maksymalnie 20 punktów 10/20
Test operowania danymi liczbowymi Język 1 10 pytań 20 min Maksymalnie 10 punktów Operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne łącznie: 10/20
Test myślenia abstrakcyjnego Język 1 10 pytań 10 min Maksymalnie 10 punktów

Aby przejść do następnego etapu konkursu, kandydat musi uzyskać co najmniej wymagane minimum punktów wskazane w powyższej tabeli. Podczas obliczania ogólnego wyniku zdobytych w nich punktów nie dodaje się do punktów uzyskanych w innych testach oceny zintegrowanej.

Sprawdzane będą następujące kompetencje wymagane w danej dziedzinie: osiem kompetencji ogólnych oraz kompetencje związane z wybraną dziedziną. Będą one sprawdzane za pomocą trzech testów w języku 2 kandydata (studium przypadku, rozmowa badająca poziom kompetencji i rozmowa badająca poziom kompetencji związanych z dziedziną konkursu), zgodnie z poniższą tabelą:

Kompetencja Testy
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów Studium przypadku
2. Komunikacja Studium przypadku
3. Jakość i wydajność pracy Studium przypadku
4. Nauka i rozwój osobisty Rozmowa badająca poziom kompetencji
5. Ustalanie priorytetów i organizacja Studium przypadku
6. Odporność Rozmowa badająca poziom kompetencji
7. Umiejętność pracy w zespole Rozmowa badająca poziom kompetencji
8. Zdolności przywódcze Rozmowa badająca poziom kompetencji

Za każdą kompetencję można uzyskać maksymalnie 10 punktów. Poszczególnym kompetencjom nie przypisano wymaganego minimum, kandydat musi jednak uzyskać ogółem co najmniej 40/80 punktów. Zdobyte w tych testach punkty zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów.

Kompetencja Test Wymagane minimum
Kompetencje związane z dziedziną konkursu Rozmowa badająca poziom kompetencji związanych z dziedziną konkursu 50/100

Za rozmowę badającą poziom kompetencji związanych z dziedziną konkursu trzeba uzyskać co najmniej wymagane minimum punktów wskazane w powyższej tabeli. Zdobyte w tym teście punkty zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów.

4) Lista rezerwowa

Komisja konkursowa porówna dokumenty potwierdzające kandydatów z informacjami podanymi w elektronicznym formularzu zgłoszeniowym, w tym w sekcji "Talent Screener". Następnie komisja sporządzi dla każdej dziedziny i grupy zaszeregowania listę rezerwową zawierającą pożądaną liczbę laureatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy pomyślnie przeszli wszystkie testy, a za studium przypadku, rozmowę badającą poziom kompetencji oraz rozmowę badającą poziom kompetencji związanych z dziedziną konkursu otrzymali najwyższą całkowitą liczbę punktów (maksymalnie można uzyskać 180 punktów). Nazwiska na liście będą wymienione w porządku alfabetycznym.

Listy rezerwowe i paszporty kompetencji laureatów, zawierające informację zwrotną komisji konkursowej na temat laureata, zostaną udostępnione instytucjom UE na potrzeby rekrutacji i dalszego kierowania rozwojem kariery zawodowej. Znalezienie się na liście rezerwowej nie daje kandydatowi żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.

RÓWNE SZANSE I DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

EPSO stara się stosować zasady równości szans, równego traktowania i równego dostępu dla wszystkich kandydatów.

Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym i skorzystanie z procedury wystąpienia o specjalne dostosowania opisanej w przepisach ogólnych załączonych do niniejszego ogłoszenia (sekcja 1.3. Równe szanse i dostosowania dla kandydatów o szczególnych potrzebach).

Więcej informacji na temat polityki równości szans oraz procedury występowania o specjalne dostosowania można znaleźć na naszej stronie internetowej (https://epso.europa.eu/how-to-apply/equal-opportunities).

GDZIE I KIEDY MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ?

Aby zgłosić się do konkursu, trzeba najpierw utworzyć konto EPSO. Kandydat może utworzyć tylko jedno konto EPSO do wysyłania wszystkich swoich zgłoszeń.

Zgłoszenia można składać przez internet na stronie EPSO https://epso.europa.eu/job-opportunities do:

9 listopada 2021 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

Do głównych zadań osób zatrudnionych na tym stanowisku należeć będzie m.in.:

- prowadzenie dochodzeń zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 883/2013 1  w dziedzinie wydatków UE i zwalczania korupcji,

- przygotowywanie i prowadzenie przesłuchań świadków, osób objętych dochodzeniem, informatorów i sygnalistów,

- analizowanie informacji i dokumentów mających znaczenie dla prowadzonych postępowań,

- przeprowadzanie inspekcji w siedzibach instytucji, organów, urzędów lub agencji UE,

- prowadzenie kontroli na miejscu i wizyt w przedsiębiorstwach w UE oraz wizyt dochodzeniowych w państwach trzecich, zbieranie i analiza informacji oraz zabezpieczanie dowodów w sposób zapewniający ich dopuszczalność w postępowaniach sądowych,

- sporządzanie dokumentacji dochodzeniowej (np. raportów z dochodzeń i wizyt dochodzeniowych, protokołów spotkań, transkrypcji przesłuchań itp.),

- nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z innymi służbami Komisji, instytucjami, organami, urzędami i agencjami utworzonymi na mocy lub na podstawie Traktatów (zwanymi dalej "instytucjami, organami i jednostkami organizacyjnymi Unii Europejskiej"), organizacjami międzyrządowymi i krajowymi służbami państw członkowskich i państw trzecich w zakresie prowadzonych dochodzeń,

- w razie potrzeby przedstawianie dowodów w postępowaniach przed sądami krajowymi w zakresie dochodzeń prowadzonych przez OLAF.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

Do głównych zadań osób zatrudnionych na tym stanowisku należeć będzie m.in.:

- prowadzenie dochodzeń zgodnie z rozporządzeniem (UE, Euratom) nr 883/2013 w dziedzinie wydatków UE i zwalczania korupcji,

- przygotowywanie i prowadzenie przesłuchań osób objętych dochodzeniem, świadków, informatorów i sygnalistów,

- przeprowadzanie kontroli na miejscu i inspekcji w państwach członkowskich, państwach trzecich oraz w obiektach organizacji międzynarodowych,

- przeprowadzanie inspekcji w siedzibach instytucji, organów, urzędów lub agencji UE,

- zbieranie i analiza informacji oraz zabezpieczanie dowodów w sposób zapewniający ich dopuszczalność w postępowaniach sądowych,

- analizowanie informacji i sporządzanie dokumentacji dochodzeniowej (np. raportów z dochodzeń, wizyt dochodzeniowych, kontroli na miejscu i inspekcji, protokołów spotkań, transkrypcji przesłuchań itp.),

- organizowanie i prowadzenie spotkań ad hoc związanych z dochodzeniami i operacjami w dziedzinie wydatków UE i zwalczania korupcji z przedstawicielami władz państw członkowskich i państw trzecich,

- koordynowanie lub udzielanie wsparcia eksperckiego służbom śledczym państw członkowskich i Prokuraturze Europejskiej w prowadzonych dochodzeniach,

- w razie potrzeby przedstawianie dowodów w postępowaniach przed sądami krajowymi w zakresie dochodzeń prowadzonych przez OLAF,

- nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z innymi służbami Komisji, instytucjami, organami i jednostkami organizacyjnymi Unii Europejskiej, organizacjami międzynarodowymi i krajowymi służbami państw członkowskich i państw trzecich w zakresie prowadzonych dochodzeń.

Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

Do głównych zadań osób zatrudnionych na tym stanowisku należeć będzie m.in.:

- prowadzenie dochodzeń zgodnie z rozporządzeniem (UE, Euratom) nr 883/2013 w sprawach dotyczących oszustw celnych i handlowych (zwłaszcza nadużyć w zakresie preferencyjnego i niepreferencyjnego pochodzenia towarów, w tym uchylania się od płacenia ceł antydumpingowych i ceł wyrównawczych, błędnej klasyfikacji, niedoszacowania) oraz oszustw związanych z tytoniem i towarami podrobionymi,

- przeprowadzanie inspekcji dotyczących tradycyjnych zasobów własnych zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE, Euratom) 2021/768 2 ,

- przeprowadzanie inspekcji dotyczących tradycyjnych zasobów własnych zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 515/97 3 , ostatnio zmienionym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/1525 4 ,

- przygotowywanie i prowadzenie przesłuchań osób objętych dochodzeniem, świadków, informatorów i sygnalistów,

- ekstrakcja informacji z różnych baz danych i ich analizowanie,

- przeprowadzanie kontroli na miejscu i inspekcji w państwach członkowskich i państwach trzecich,

- zbieranie i analiza informacji oraz zabezpieczanie dowodów w sposób zapewniający ich dopuszczalność w postępowaniach sądowych,

- sporządzanie dokumentacji dochodzeniowej (np. raportów z dochodzeń, wizyt dochodzeniowych, kontroli na miejscu i inspekcji, protokołów spotkań, transkrypcji przesłuchań, korespondencji wymienianej w ramach wzajemnej pomocy itp.),

- nawiązywanie kontaktów, koordynowanie i udzielanie wsparcia służbom śledczym państw członkowskich w prowadzonych dochodzeniach,

- organizowanie i prowadzenie spotkań ad hoc związanych z dochodzeniami i operacjami w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczących tytoniu i towarów podrobionych z przedstawicielami władz państw członkowskich i państw trzecich,

- w razie potrzeby przedstawianie dowodów w postępowaniach przed sądami krajowymi w zakresie dochodzeń prowadzonych przez OLAF.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

Do głównych zadań osób zatrudnionych na tym stanowisku należeć będzie m.in.:

- prowadzenie dochodzeń zgodnie z rozporządzeniem (UE, Euratom) nr 883/2013 w sprawach dotyczących oszustw celnych i handlowych (zwłaszcza nadużyć w zakresie preferencyjnego i niepreferencyjnego pochodzenia towarów, w tym uchylania się od płacenia ceł antydumpingowych i ceł wyrównawczych, błędnej klasyfikacji, niedoszacowania) oraz oszustw związanych z tytoniem i towarami podrobionymi,

- przeprowadzanie inspekcji dotyczących tradycyjnych zasobów własnych zgodnie z rozporządzeniem (UE, Euratom) 2021/768,

- przeprowadzanie inspekcji dotyczących tradycyjnych zasobów własnych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 515/97, ostatnio zmienionym rozporządzeniem (UE) 2015/1525,

- przygotowywanie i prowadzenie przesłuchań świadków, osób objętych dochodzeniem, informatorów i demaskatorów,

- sporządzanie dokumentacji dochodzeniowej (np. raportów z dochodzeń, wizyt dochodzeniowych, raportów końcowych, protokołów spotkań, transkrypcji przesłuchań, korespondencji wymienianej w ramach wzajemnej pomocy itp.),

- organizowanie i prowadzenie spotkań ad hoc związanych z dochodzeniami i operacjami w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczących tytoniu i towarów podrobionych z przedstawicielami władz państw członkowskich i państw trzecich,

- koordynowanie i udzielanie wsparcia eksperckiego służbom śledczym państw członkowskich w prowadzonych dochodzeniach,

- zeznawanie przed sądem, w koniecznych przypadkach, w zakresie dochodzeń prowadzonych przez OLAF,

- nawiązywanie, koordynowanie i monitorowanie kontaktów z innymi służbami Komisji, instytucjami, organami i jednostkami organizacyjnymi Unii Europejskiej, organizacjami międzyrządowymi i krajowymi służbami państw członkowskich i państw trzecich w zakresie prowadzonych dochodzeń.

Koniec ZAŁĄCZNIKA I. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  II

KRYTERIA NABORU

Komisja konkursowa uwzględni następujące kryteria naboru na podstawie kwalifikacji w każdej grupie zaszeregowania w dziedzinie 1 i 2 tego konkursu:

Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

1. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu dochodzeń mających na celu ochronę interesów finansowych UE w sprawach dotyczących wydatków i dochodów UE, zwalczania korupcji lub poważnych naruszeń przepisów przez pracowników instytucji UE.

2. Praktyczna znajomość (co najmniej na poziomie B2) języków innych niż języki konieczne, aby móc zgłosić się do tego konkursu, poświadczona dyplomem lub świadectwem uznawanym w państwie członkowskim UE.

3. Krajowy lub międzynarodowy certyfikat w dziedzinie dochodzeń w sprawie zwalczania nadużyć finansowych lub w dziedzinie nadużyć finansowych.

4. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kontroli na miejscu lub inspekcji pomieszczeń oraz w prowadzeniu przesłuchań w sprawach dotyczących wydatków i dochodów UE, zwalczania korupcji lub poważnych naruszeń przepisów przez pracowników instytucji UE.

5. Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu dokumentacji dochodzeniowej, np. raportów z dochodzeń, wizyt dochodzeniowych oraz analiz.

6. Doświadczenie zawodowe w zakresie udziału w czynnościach dochodzeniowych prowadzonych w odniesieniu do więcej niż jednego państwa członkowskiego lub państwa trzeciego, dochodzeń w środowisku międzynarodowym, w organizacjach międzyrządowych lub korporacjach wielonarodowych w odniesieniu do obowiązków opisanych dla tej dziedziny.

7. Doświadczenie zawodowe w ekstrakcji informacji z różnych baz danych i analizowaniu ich w ramach prowadzonych czynności dochodzeniowych.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

1. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu dochodzeń mających na celu ochronę interesów finansowych UE w sprawach dotyczących wydatków i dochodów UE, zwalczania korupcji lub poważnych naruszeń przepisów przez pracowników instytucji UE.

2. Praktyczna znajomość (co najmniej na poziomie B2) języków innych niż języki konieczne, aby móc zgłosić się do tego konkursu, poświadczona dyplomem lub świadectwem uznawanym w państwie członkowskim UE.

3. Krajowy lub międzynarodowy certyfikat w dziedzinie dochodzeń w sprawie zwalczania nadużyć finansowych lub w dziedzinie nadużyć finansowych.

4. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kontroli na miejscu lub inspekcji pomieszczeń oraz w prowadzeniu przesłuchań w sprawach dotyczących wydatków i dochodów UE, zwalczania korupcji lub poważnych naruszeń przepisów przez pracowników instytucji UE.

5. Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu raportów dochodzeniowych, np. raportów z wizyt dochodzeniowych, przesłuchań, raportów analitycznych z kontroli na miejscu lub inspekcji pomieszczeń itp.

6. Doświadczenie zawodowe w zakresie udziału w czynnościach dochodzeniowych prowadzonych w odniesieniu do więcej niż jednego państwa członkowskiego lub państwa trzeciego, dochodzeń w środowisku międzynarodowym, w organizacjach międzyrządowych lub korporacjach wielonarodowych w odniesieniu do obowiązków opisanych dla tej dziedziny.

7. Doświadczenie zawodowe w ekstrakcji informacji z różnych baz danych i analizowaniu ich w ramach prowadzonych czynności dochodzeniowych.

Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych

Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7)

1. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu dochodzeń i operacji w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczących tytoniu i towarów podrobionych.

2. Praktyczna znajomość (co najmniej na poziomie B2) języków innych niż języki konieczne, aby móc zgłosić się do tego konkursu, poświadczona dyplomem lub świadectwem uznawanym w państwie członkowskim UE.

3. Krajowy lub międzynarodowy certyfikat w dziedzinie dochodzeń w sprawie zwalczania nadużyć finansowych lub w dziedzinie nadużyć finansowych.

4. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kontroli na miejscu lub inspekcji pomieszczeń oraz w prowadzeniu przesłuchań w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczących tytoniu i towarów podrobionych.

5. Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu raportów dochodzeniowych, np. raportów z wizyt dochodzeniowych, przesłuchań, raportów analitycznych z kontroli na miejscu lub inspekcji pomieszczeń itp.

6. Doświadczenie zawodowe w ekstrakcji informacji z różnych baz danych i analizowaniu ich w ramach prowadzonych czynności dochodzeniowych.

7. Doświadczenie zawodowe (udział w czynnościach dochodzeniowych) w zakresie dochodzeń transgranicznych lub dochodzeń obejmujących więcej niż jedno państwo członkowskie lub państwo trzecie.

Eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9)

1. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu dochodzeń i operacji w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczących tytoniu i towarów podrobionych.

2. Praktyczna znajomość (co najmniej na poziomie B2) języków innych niż języki konieczne, aby móc zgłosić się do tego konkursu, poświadczona dyplomem lub świadectwem uznawanym w państwie członkowskim UE.

3. Krajowy lub międzynarodowy certyfikat w dziedzinie dochodzeń w sprawie zwalczania nadużyć finansowych lub w dziedzinie nadużyć finansowych.

4. Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kontroli na miejscu lub inspekcji pomieszczeń oraz w prowadzeniu przesłuchań w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczących tytoniu i towarów podrobionych.

5. Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu dokumentacji dochodzeniowej, np. raportów z dochodzeń, wizyt dochodzeniowych oraz analiz.

6. Doświadczenie zawodowe w ekstrakcji informacji z różnych baz danych i analizowaniu ich w ramach prowadzonych czynności dochodzeniowych.

7. Doświadczenie zawodowe (udział w czynnościach dochodzeniowych) w zakresie dochodzeń transgranicznych lub dochodzeń obejmujących więcej niż jedno państwo członkowskie lub państwo trzecie.

Koniec ZAŁĄCZNIKA II. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  III

PRZEPISY OGÓLNE MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO KONKURSÓW OTWARTYCH

INFORMACJE OGÓLNE

Odniesienia w ramach procedur naboru organizowanych przez EPSO do osoby określonej płci uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby innej płci.

Wszyscy kandydaci, którzy na którymkolwiek etapie konkursu uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną dopuszczeni do następnego etapu. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu również zostaną zaproszeni do następnego etapu.

Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu listy rezerwowej z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu na tym etapie procedury również zostaną wpisani na listę rezerwową.

1. KTO MOŻE SIĘ ZGŁOSIĆ DO KONKURSU?

1.1. Warunki ogólne i szczegółowe

Warunki ogólne i szczegółowe (w tym znajomość języków) dla każdej dziedziny lub profilu są określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?".

Warunki szczegółowe dotyczące kwalifikacji, doświadczenia zawodowego i znajomości języków są różne w zależności od wymaganego profilu. W zgłoszeniu kandydat powinien podać jak najwięcej informacji dotyczących swoich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego (jeśli jest ono wymagane), opisanych w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?" niniejszego ogłoszenia, związanych z charakterem przyszłych obowiązków.

a) Dyplomy lub zaświadczenia: Dyplomy, wydane zarówno w krajach UE, jak i krajach nienależących do UE, muszą zostać uznane przez organ urzędowy w jednym z państw członkowskich UE, np. ministerstwo edukacji w państwie członkowskim UE. Komisja konkursowa uwzględni różnice między systemami kształcenia.

W odniesieniu do kształcenia pomaturalnego oraz szkoleń technicznych, zawodowych lub specjalistycznych należy określić przedmioty objęte programem nauczania lub szkolenia, czas trwania nauki oraz podać, czy kurs był prowadzony w formie stacjonarnej czy zaocznej lub czy był to kurs wieczorowy.

b) Doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane) będzie uwzględniane wyłącznie wówczas, gdy będzie związane z charakterem przyszłych obowiązków oraz jeśli wiązało się z:

- rzeczywistą pracą,

- wynagrodzeniem,

- stosunkiem podporządkowania lub świadczeniem usługi, oraz

- po spełnieniu następujących warunków:

- praca w ramach wolontariatu: jeśli była wykonywana za wynagrodzeniem oraz obejmowała podobną liczbę godzin tygodniowo i była świadczona w podobnym wymiarze czasu jak w przypadku klasycznego zatrudnienia,

- staże: jeśli były wykonywane za wynagrodzeniem,

- obowiązkowa służba wojskowa: odbyta przed uzyskaniem dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie lub po jego uzyskaniu i nieprzekraczająca ustawowego czasu jej trwania w danym państwie członkowskim,

- urlop macierzyński/ojcowski/adopcyjny: jeżeli był przewidziany w umowie o pracę,

- doktorat: w okresie nie dłuższym niż trzy lata, pod warunkiem uzyskania stopnia doktora i niezależnie od tego, czy za pracę nad nim było wypłacane wynagrodzenie, oraz

- praca w niepełnym wymiarze godzin: przeliczana proporcjonalnie, stosownie do faktycznie przepracowanego czasu, np. praca na pół etatu przez sześć miesięcy zostanie zaliczona jako trzy miesiące.

1.2. Dokumenty potwierdzające

Na różnych etapach procedury naboru kandydat musi przedstawić dokument urzędowy poświadczający jego obywatelstwo (np. paszport lub dokument tożsamości) ważny w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia (termin zatwierdzenia pierwszej części zgłoszenia w przypadku dwuczęściowej procedury zgłoszeniowej).

Wszystkie okresy działalności zawodowej należy udokumentować następującymi dokumentami lub ich poświadczonymi kopiami:

- dokumenty od byłego i obecnego pracodawcy (pracodawców) ze wskazaniem charakteru i zakresu pełnionych obowiązków oraz daty ich rozpoczęcia i zakończenia, opatrzone odpowiednim nagłówkiem i pieczęcią firmową oraz imieniem, nazwiskiem i podpisem osoby odpowiedzialnej, lub

- umowa (umowy) o pracę wraz z pierwszym i ostatnim odcinkiem wypłaty oraz ze szczegółowym opisem pełnionych obowiązków,

- (w przypadku działalności zawodowej bez stałego wynagrodzenia, tj. osób pracujących na własny rachunek, wykonujących wolne zawody itp.) faktury lub zamówienia z wyszczególnieniem wykonanych zadań lub wszelkie inne stosowne potwierdzające dokumenty urzędowe,

- (w przypadku konkursów dla tłumaczy konferencyjnych, w których wymagane jest doświadczenie zawodowe) dokumenty poświadczające liczbę dni przepracowanych jako tłumacz konferencyjny oraz języki, z których i na które kandydat tłumaczył jako tłumacz konferencyjny.

Zasadniczo nie wymaga się przedstawiania żadnych dokumentów poświadczających znajomość języków, z wyjątkiem niektórych profili lingwistów i profili specjalistycznych.

Na każdym etapie procedury kandydat może zostać poproszony o przedstawienie dodatkowych informacji lub dokumentów. EPSO poinformuje kandydata, jakie dokumenty potwierdzające należy przedłożyć i kiedy.

1.3. Równe szanse i dostosowania dla kandydatów o szczególnych potrzebach

Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym oraz poinformowanie, jakich specjalnych dostosowań potrzebują. Jeżeli niepełnosprawność lub choroba wystąpią u kandydata po zatwierdzeniu przez niego formularza zgłoszeniowego, kandydat powinien jak najszybciej powiadomić o tym EPSO, korzystając z danych kontaktowych podanych poniżej.

Należy zauważyć, że aby wniosek kandydata został rozpatrzony, będzie musiał on przesłać EPSO zaświadczenie wystawione przez organ krajowy lub orzeczenie lekarskie. Dostarczone dokumenty zostaną przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach wprowadzone zostaną niezbędne udogodnienia.

Pomoc w tym zakresie oraz więcej informacji można uzyskać od zespołu "EPSO-accessibility team", kontaktując się z nim:

- pocztą elektroniczną (EPSO-accessibility@ec.europa.eu), lub

- pocztą na adres:

European Personnel Selection Office (EPSO)

EPSO accessibility

L107 02/DCS

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

2. KTO OCENIA KANDYDATÓW?

Porównaniem i wyborem najlepszych kandydatów na podstawie ich kompetencji, umiejętności i kwalifikacji w świetle wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie zajmuje się powołana w tym celu komisja konkursowa. Jej członkowie określają również poziom trudności testów stosowanych w konkursie i zatwierdzają ich treść na podstawie propozycji EPSO.

Aby zagwarantować niezależność komisji konkursowej, kandydatom oraz wszystkim osobom spoza komisji surowo zabrania się wszelkich prób nawiązania kontaktu z członkami komisji, chyba że dotyczy to testów wymagających bezpośredniego kontaktu między kandydatami i komisją.

Kandydaci pragnący przedstawić swój punkt widzenia lub dochodzić swoich praw muszą zrobić to na piśmie, przesyłając korespondencję skierowaną do komisji konkursowej do EPSO, które przekaże ją komisji. Wszelkie bezpośrednie lub pośrednie interwencje podjęte przez kandydatów, wykraczające poza te procedury, są zabronione i mogą skutkować dyskwalifikacją z konkursu.

W szczególności powiązanie rodzinne lub hierarchiczne między kandydatem i członkiem komisji konkursowej powoduje konflikt interesów. Komisje konkursowe proszone są o zgłaszanie EPSO takich przypadków bezzwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiego konfliktu. EPSO oceni każdy przypadek indywidualnie i podejmie odpowiednie kroki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad może spowodować wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec członków komisji konkursowej i dyskwalifikację kandydata z konkursu (zob. sekcja 4.4).

Imiona i nazwiska członków komisji konkursowej publikowane są na stronie internetowej EPSO (www.eu-careers.eu) przed rozpoczęciem testów oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.

3. KOMUNIKACJA

3.1. Komunikacja z EPSO

Kandydat powinien sprawdzać swoje konto EPSO co najmniej dwa razy w tygodniu, by śledzić swoje postępy w konkursie. Jeżeli kandydat nie jest w stanie sprawdzić swojego konta z powodu problemów technicznych leżących po stronie EPSO, jest on zobowiązany bezzwłocznie zgłosić ten fakt EPSO, wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl).

EPSO zastrzega sobie prawo do odmowy dostarczenia informacji, które zostały już jasno określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie, załącznikach do niego lub na stronie internetowej EPSO, w tym w dziale "Najczęściej zadawane pytania".

We wszelkiej korespondencji dotyczącej zgłoszenia kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.

EPSO stosuje zasady kodeksu dobrego postępowania administracyjnego https://ec.europa.eu/info/about-european-union/ principles-and-values/ethics-and-integrity/code-conduct-eu-staff_pl (w brzmieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej). Na tej podstawie EPSO zastrzega sobie prawo do zaprzestania wszelkiej niewłaściwej korespondencji (powtarzalnej, obraźliwej lub bezprzedmiotowej).

3.2. Dostęp do informacji

Kandydatom przysługują szczególne prawa dostępu do pewnych dotyczących ich informacji, wynikające z obowiązku uzasadnienia decyzji i mające na celu umożliwienie kandydatom złożenia odwołania od decyzji odmownych.

Należy zachować równowagę między obowiązkiem uzasadnienia decyzji i poufnym charakterem prac komisji konkursowej, który gwarantuje niezależność komisji i obiektywizm procedury naboru. Z uwagi na poufność nie można zatem ujawniać opinii członków komisji konkursowej dotyczących konkretnego kandydata ani informacji dotyczących ocen porównawczych kandydatów.

Prawo dostępu do informacji jest szczególnym uprawnieniem przysługującym kandydatom biorącym udział w konkursie otwartym; z przepisów dotyczących publicznego dostępu do dokumentów nie mogą oni wywodzić praw innych niż określone w niniejszej sekcji.

3.2.1. Automatyczne ujawnianie informacji

Po zakończeniu każdego etapu procedury naboru przeprowadzanego w ramach danego konkursu kandydaci będą automatycznie otrzymywać następujące informacje za pośrednictwem konta EPSO:

- testy wielokrotnego wyboru: wyniki kandydata oraz siatka odpowiedzi kandydata i prawidłowych odpowiedzi w podziale na numer referencyjny/literę. Jednoznacznie wyklucza się dostęp do treści pytań i odpowiedzi,

- spełnianie warunków udziału: czy kandydat został dopuszczony do udziału; w przypadku niedopuszczenia - warunki udziału, które nie zostały spełnione,

- Talent Screener: wyniki kandydata oraz siatka ze współczynnikami ważności pytań, punktami przyznawanymi za odpowiedzi kandydata i jego całkowitą liczbą punktów,

- testy wstępne: wyniki kandydata,

- testy pośrednie: wyniki kandydata, jeśli nie został on zakwalifikowany do następnego etapu,

- ocena zintegrowana/etap oceny zintegrowanej (Assessment Centre): jeśli kandydat nie został zdyskwalifikowany - paszport kompetencji kandydata zawierający całkowitą liczbę punktów zdobytych za każdą kompetencję oraz komentarze komisji konkursowej zawierające informację zwrotną (opis i punktację) na temat wyników uzyskanych przez kandydata w trakcie oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.

Zasadniczo EPSO nie przekazuje kandydatom żadnych tekstów źródłowych ani zadań, ponieważ są one przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. W przypadku niektórych rodzajów testów EPSO może jednak wyjątkowo opublikować na swojej stronie internetowej teksty źródłowe lub zadania, jeżeli:

- testy zostały zakończone,

- ich wyniki zostały ustalone i przekazane kandydatom oraz

- teksty źródłowe/zadania nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach.

3.2.2. Udzielanie informacji na wniosek

Kandydat może poprosić o niepoprawioną kopię swoich odpowiedzi w przypadku tych egzaminów pisemnych, które nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. Jednoznacznie wyklucza się udostępnienie odpowiedzi dotyczących symulacji typu e-tray i studium przypadku.

Poprawione arkusze odpowiedzi kandydata oraz szczegółowe informacje na temat oceny podlegają zasadzie poufności prac komisji konkursowej i nie będą ujawniane.

EPSO stara się udostępniać kandydatom jak najwięcej informacji, przestrzegając obowiązku uzasadnienia decyzji, zasady poufnego charakteru prac komisji konkursowej i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Wszystkie wnioski o udzielenie informacji będą oceniane w świetle tych wymogów.

Wszelkie wnioski o udzielenie informacji należy składać za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl) w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia, w którym wyniki kandydata zostały opublikowane na jego koncie EPSO.

4. SKARGI I PROBLEMY

4.1. Kwestie techniczne i organizacyjne

Jeśli na jakimkolwiek etapie procedury naboru kandydat napotka poważne problemy techniczne lub organizacyjne, powinien on poinformować o tym EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/ help_pl), abyśmy mogli zbadać problem i podjąć środki naprawcze.

We wszelkiej korespondencji kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.

W przypadku wystąpienia problemu w ośrodku egzaminacyjnym kandydat proszony jest o:

- zgłoszenie go bezzwłocznie osobom nadzorującym, aby problem można było zbadać na miejscu (kandydat powinien również zawsze prosić osoby nadzorujące o odnotowanie jego skargi na piśmie), oraz

- skontaktowanie się z EPSO, nie później niż w ciągu trzech dni kalendarzowych od dnia zdawania testu, za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl) i dołączenie krótkiego opisu problemu.

W przypadku problemów, które wystąpiły poza ośrodkami egzaminacyjnymi (dotyczących głównie rezerwacji terminów testów), należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi za pośrednictwem konta EPSO i na stronie internetowej EPSO, lub skontaktować się bezzwłocznie z EPSO za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl).

W przypadku problemów ze zgłoszeniem elektronicznym należy skontaktować się z EPSO bezzwłocznie, a w każdym razie przed upływem terminu składania zgłoszeń, za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl). Zapytania nadesłane później niż pięć dni roboczych przed upływem terminu składania zgłoszeń mogą nie zostać rozpatrzone.

4.2. Wewnętrzne procedury weryfikacyjne

4.2.1. Błąd w komputerowych testach wielokrotnego wyboru

Baza testów wielokrotnego wyboru podlega stałej wnikliwej kontroli jakości przeprowadzanej przez EPSO i komisje konkursowe.

Jeśli kandydat uważa, że błąd w co najmniej jednym z pytań w testach wielokrotnego wyboru wpłynął na jego zdolność do udzielenia prawidłowej odpowiedzi, ma on prawo zwrócić się do komisji konkursowej o weryfikację tego pytania lub pytań (w ramach procedury "neutralizacji").

W ramach tej procedury komisja konkursowa może podjąć decyzję o anulowaniu pytania zawierającego błąd oraz o rozdzieleniu punktów między pozostałe pytania w przeprowadzonym teście. Ponowne przeliczenie punktów będzie dotyczyło tylko tych kandydatów, którzy w swoim zestawie mieli przedmiotowe pytanie. Punktacja za testy określona w odpowiednich sekcjach niniejszego ogłoszenia o konkursie pozostaje niezmieniona.

Składanie skarg dotyczących testów wielokrotnego wyboru:

- procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso. europa.eu/help_pl),

- język: w języku wybranym przez kandydata w przedmiotowym konkursie jako język 2,

- termin: w ciągu 3 dni kalendarzowych od dnia, w którym kandydat przystąpił do testów komputerowych,

- informacje dodatkowe: aby umożliwić identyfikację pytania, należy opisać, czego ono dotyczyło (treść), i jak najprecyzyjniej wyjaśnić, na czym polegał zarzucany błąd.

Nie będą brane pod uwagę skargi złożone po terminie ani skargi, w których nie opisano precyzyjnie zakwestionowanych pytań lub zarzucanych błędów.

Nie będą brane pod uwagę w szczególności skargi dotyczące wyłącznie rzekomych problemów tłumaczeniowych i nieokreślające jasno problemu.

Taka sama procedura weryfikacyjna ma zastosowanie w przypadku błędów w symulacji typu e-tray.

4.2.2. Wnioski o weryfikację

Kandydat może złożyć wniosek o weryfikację każdej decyzji komisji konkursowej lub EPSO ustalającej jego wynik lub stwierdzającej, czy kandydat jest dopuszczony do następnego etapu konkursu.

Wniosek o weryfikację można złożyć w przypadku:

- istotnej nieprawidłowości w procedurze konkursowej, lub

- nieprzestrzegania przez komisję konkursową lub EPSO regulaminu pracowniczego, ogłoszenia o konkursie, załączników do niego lub orzecznictwa.

Należy zauważyć, że kandydat nie ma prawa kwestionować ważności oceny komisji konkursowej dotyczącej wyników uzyskanych przez kandydata w testach oraz przydatności jego kwalifikacji i doświadczenia zawodowego. Jest to ocena wartościująca dokonana przez komisję konkursową, a sprzeciw kandydata wobec stanowiska komisji względem jego testów, doświadczenia lub kwalifikacji nie dowodzi, że popełniła ona błąd. Wnioski o weryfikację złożone na tej podstawie nie zostaną pozytywnie rozpatrzone.

Składanie wniosków o weryfikację:

- procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl),

- język: w języku wybranym przez kandydata w przedmiotowym konkursie jako język 2,

- termin: w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania kwestionowanej decyzji na koncie EPSO kandydata,

- informacje dodatkowe: należy wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek.

Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.

W terminie 15 dni roboczych kandydat otrzyma potwierdzenie odbioru. Organ, który podjął kwestionowaną decyzję (komisja konkursowa lub EPSO), przeanalizuje wniosek kandydata, wyda decyzję i wyśle mu uzasadnioną odpowiedź tak szybko, jak to możliwe.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku kandydata zostanie on ponownie włączony do procedury naboru na etapie, na którym został z niej wykluczony, bez względu na to, na jakim etapie będzie wówczas konkurs.

4.3. Inne formy zgłaszania zastrzeżeń

4.3.1. Skargi administracyjne

Kandydat biorący udział w konkursie otwartym może złożyć skargę administracyjną do dyrektora EPSO działającego jako organ powołujący.

Kandydat może złożyć skargę na decyzję - lub jej brak - mającą bezpośredni i natychmiastowy wpływ na jego status prawny jako kandydata jedynie w przypadku oczywistego naruszenia zasad dotyczących procedury naboru. Dyrektor EPSO nie może unieważnić oceny wartościującej dokonanej przez komisję konkursową (zob. sekcja 4.2.2).

Składanie skarg administracyjnych:

- procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl),

- język: w języku wybranym przez kandydata w przedmiotowym konkursie jako język 2,

- termin: w ciągu trzech miesięcy od dnia powiadomienia o kwestionowanej decyzji lub od dnia, w którym decyzja powinna była zostać wydana,

- informacje dodatkowe: należy wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek.

Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.

4.3.2. Odwołania sądowe

Kandydat biorący udział w konkursie otwartym ma prawo wnieść odwołanie do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego.

Złożenie odwołania przed Sądem od decyzji podjętej przez EPSO (nie dotyczy to odwołania od decyzji podjętej przez komisję konkursową) jest dopuszczalne tylko pod warunkiem, że kandydat złożył wcześniej skargę administracyjną zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego (zob. sekcja 4.3.1). W szczególności dotyczy to decyzji w sprawie ogólnych kryteriów spełniania warunków udziału w konkursie, które podejmuje EPSO, a nie komisja konkursowa.

Wnoszenie odwołań:

- procedura: stosowne informacje znajdują się na stronie internetowej Sądu (http://curia.europa.eu/jcms/).

4.3.3. Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich

Wszyscy obywatele i mieszkańcy UE mogą złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich.

Przed złożeniem skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich kandydat musi podjąć odpowiednie działania administracyjne względem właściwych instytucji i organów (zob. sekcje 4.1-4.3).

Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie skutkuje zawieszeniem biegu terminów wnoszenia skarg administracyjnych lub odwołań.

Składanie skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:

- procedura: stosowne informacje znajdują się na stronie internetowej Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich (http://www.ombudsman.europa.eu/).

4.4. Dyskwalifikacja z procedury naboru

Kandydat może zostać zdyskwalifikowany na dowolnym etapie procedury naboru, jeśli EPSO stwierdzi, że kandydat:

- utworzył więcej niż jedno konto EPSO,

- zgłosił się do wzajemnie wykluczających się dziedzin lub profili,

- nie spełnia wszystkich warunków udziału w konkursie,

- złożył oświadczenie niezgodne z prawdą lub niepoparte odpowiednimi dokumentami,

- nie zarezerwował terminu lub nie wziął udziału w teście lub testach,

- oszukiwał podczas testów,

- nie zadeklarował w formularzu zgłoszeniowym języków wymaganych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie lub nie zadeklarował minimalnego wymaganego poziomu znajomości tych języków,

- próbował w niedopuszczalny sposób nawiązać kontakt z członkiem komisji konkursowej,

- nie poinformował EPSO o potencjalnym konflikcie interesów między nim a członkiem komisji konkursowej,

- przedłożył zgłoszenie w języku innym niż określono w ogłoszeniu o konkursie (dopuszczalne może być zastosowanie innego języka w odniesieniu do nazw własnych, tytułów naukowych i oficjalnych i nazw stanowisk, określonych w dokumentach potwierdzających, lub do nazw dyplomów), lub

- podpisał lub opatrzył odróżniającym znakiem anonimowe testy pisemne lub praktyczne.

Kandydat biorący udział w rekrutacji organizowanej przez instytucje UE musi wykazywać się najwyższym możliwym stopniem uczciwości. Oszustwo lub próba oszustwa mogą podlegać sankcjom i mieć wpływ na udział kandydata w przyszłych konkursach.

5. POŚWIADCZENIE BEZPIECZEŃSTWA NA POTRZEBY ZATRUDNIENIA W KOMISJI EUROPEJSKIEJ

Zgodnie z art. 10 ust. 2 decyzji Komisji (UE, Euratom) 2015/444 5  wszyscy pracownicy Komisji Europejskiej mający dostęp do informacji szczególnie chronionych i niejawnych wymagających wysokiego stopnia poufności (informacji niejawnych UE) muszą posiadać upoważnienie o odpowiednim poziomie bezpieczeństwa ("EU SECRET").

W związku z tym warunkiem wstępnym rekrutacji na niektóre stanowiska w Komisji Europejskiej może być poddanie się przez laureatów konkursu procedurze sprawdzającej w zakresie poświadczenia bezpieczeństwa określonej w decyzji. Taki warunek wstępny zostanie wyraźnie wskazany w ogłoszeniu o naborze na dane stanowisko. Laureaci powinni być gotowi poddać się procedurze sprawdzającej, prowadzonej przez właściwy organ krajowy w państwie członkowskim, którego obywatelem jest laureat. Zaleca się kandydatom, aby zasięgnęli na ten temat informacji, zanim zgłoszą się do udziału w konkursie.

Koniec ZAŁĄCZNIKA III. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  IV

PRZYKŁADOWE MINIMALNE KWALIFIKACJE DLA PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA, W PODZIALE NA GRUPY ZASZEREGOWANIA, ZASADNICZO ODPOWIADAJĄCE WYMOGOM OGŁOSZEŃ O KONKURSACH

Wersję przykładów w przystępnym do czytania formacie zamieszczono tutaj.
PAŃSTWO AST-SC 1 do AST-SC 6

AST 1 do AST 7

AST 3 do AST 11 AD 5 do AD 16
Wykształcenie średnie (dające dostęp do kształcenia pomaturalnego) Wykształcenie pomaturalne (szkoła pomaturalna lub krótki cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej dwa lata) Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej trzy lata) Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej cztery lata)
Belgique -

België - Belgien

Certificat de l'enseignement secondaire supérieur (CESS)/Diploma secundair onderwijs

Diplôme d'aptitude à accéder à l'enseignement supérieur (DAES)/Getuigschrift van hoger secundair onderwijs

Diplôme d'enseignement professionnel/Getuigschrift van het beroepssecundair onderwijs

Candidature/Kandidaat

Graduat/Gegradueerde

Bachelor/Professioneel gerichte Bachelor

Bachelor académique (180 crédits)

Academisch gerichte Bachelor (180 ECTS)

Licence/Licentiaat

Master

Diplôme d'études approfondies (DEA)

Diplôme d'études spécialisées (DES)

Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS)

Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS)

Gediplomeerde in de Gespecialiseerde

Studies (GGS)

Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS)

Agrégation/Aggregaat

Ingénieur industriel/Industrieel ingenieur

Doctorat/Doctoraal diploma

България Диплома за завършено средно образование Специалист по ... Диплома за висше образование

Бакалавър

Магистър

Česko Vysvědčení o maturitní zkoušce Vysvědčení o absolutoriu (Absolutorium) + diplomovaný specialista (DiS.) Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) Diplom o ukončení vysokoškolského studia

Magistr

Doktor

Danmark Bevis for:

Studentereksamen

Højere Forberedelseseksamen (HF)

Højere Handelseksamen (HHX)

Højere Afgangseksamen (HA)

Bac pro: Bevis for Højere Teknisk Eksamen (HTX)

Videregående uddannelser

= Bevis for = Eksamensbevis som (erhvervsakademiuddannelse AK)

Bachelorgrad (BA eller BS) Professionsbachelorgrad Diplomingeniør Kandidatgrad/Candidatus

Master/Magistergrad (mag.art)

Licenciatgrad

ph.d.-grad

Deutschland Abitur/Zeugnis der allgemeinen Hochschulreife

Fachabitur/Zeugnis der

Fachhochschulreife

Fachhochschulabschluss

Bachelor

Hochschulabschluss/

Fachhochschulabschluss/Master

Magister Artium/Magistra Artium Staatsexamen/Diplom

Erstes Juristisches Staatsexamen

Doktorgrad

Eesti Gümnaasiumi löputunnistus + riigieksamitunnistus

Löputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta

Tunnistus keskhariduse baasil kutsekeskhariduse omandamise kohta Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti)

Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti)

Rakenduskörghariduse diplom Bakalaureusekraad (160 ainepunkti) Magistrikraad

Arstikraad

Hambaarstikraad

Loomaarstikraad

Filosoofiadoktor

Doktorikraad (120-160 ainepunkti)

Éire/Ireland Ardteistiméireacht, Grád D3,

I 5 ábhar/Leaving Certificate Grade D3 in 5 subjects

Gairmchlár na hArdteistiméireachta (GCAT)/Leaving Certificate Vocational Programme (LCVP)

Teastas Nàisiùnta/National Certificate

Gnàthchéim bhaitsiléara/Ordinary bachelor degree

Dioplóma nàisiùnta (ND, Dip.)/National

diploma (ND, Dip.)

Ardteastas (120 ECTS)/Higher Certificate (120 ECTS)

Céim onóracha bhaitsiléara (3 bliana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng)/Honours bachelor degree (3 years/180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng) Céim onóracha bhaitsiléara

(4 bliana/240 ECTS)/Honours bachelor degree (4 years/240 ECTS)

Céim ollscoile/University degree

Céim mháistir (60-120

ECTS)/Master's degree (60-120 ECTS)

Dochtúireacht/Doctorate

Ελλάδα Απολυτήριο Γενικού Λυκείου Απολυτήριο Κλασικού Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού

Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Πολυκλαδικού

Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνολογικού Επαγγελματικού

Εκπαιδευτηρίου

Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) Πτυχίο ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου, ΤΕΙ)

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος)

Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος)

España Bachillerato + Curso de Orientación

Universitaria (COU)

Bachillerato

BUP

Diploma de Técnico especialista

FP grado superior (Tècnico superior) Diplomado/Ingeniero técnico Licenciatura

Máster

Ingeniero

Título de Doctor

France Baccalauréat

Diplôme d'accès aux études universitaires (DAEU)

Brevet de technicien

Diplôme d'études universitaires générales (DEUG)

Brevet de technicien supérieur (BTS)

Diplôme universitaire de technologie

(DUT)

Diplôme d'études universitaires scientifiques et techniques (DEUST)

Licence Maîtrise

Maîtrise des sciences et techniques (MST), maîtrise des sciences de gestion (MSG), diplôme d'études supérieures techniques (DEST), diplôme de recherche technologique (DRT), diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS), diplôme d'études approfondies (DEA), master 1, master 2 professionnel, master 2 recherche

Diplôme des grandes écoles

Diplôme d'ingénieur

Doctorat

Hrvatska Svjedodžba o državnoj maturi

Svjedodžba o završnom ispitu

Stručni pristupnik/pristupnica Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica) Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica)

Stručni specijalist

Magistar struke

Magistar inženjer/magistrica inženjerka (mag. ing)

Doktor struke

Doktor umjetnosti

Italia Diploma di maturità (vecchio ordinamento)

Perito ragioniere

Diploma di superamento dell'esame di Stato conclusivo dei corsi di studio di istruzione secondaria superiore

Diploma universitario (DU)

Certificato di specializzazione tecnica superiore

Attestato di competenza (4 semestri)

Diploma di laurea - L (breve) Diploma di laurea (DL) Laurea specialistica (LS) Master di I livello Dottorato di ricerca (DR)
Κύπρος Απολυτήριο Δίπλωμα = Programmes offered by Public/Private Schools of Higher Education (for the latter accreditation is compulsory)

Higher Diploma

Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor

Master

Doctorat

Latvija Atestâts par vispârëjo vidëjo izglïtïbu

Diploms par profesionâlo vidëjo izglïtïbu

Diploms par pirmâ lïmena profesionâlo augstâko izglïtïbu Bakalaura diploms (min. 120 kredïtpunktu) Bakalaura diploms (160 kredïtpunktu) Profesionála bakalaura diploms Magistra diploms

Profesionála magistra diploms

Doktora gráds

Lietuva Brandos atestatas Aukstojo mokslo diplomas

Aukstesniojo mokslo diplomas

Profesinio bakalauro diplomas

Aukstojo mokslo diplomas

Aukštojo mokslo diplomas

Bakalauro diplomas

Magistro diplomas

Daktaro diplomas Meno licenciato diplomas

Luxembourg Diplôme de fin d'études secondaires et techniques BTS

Brevet de maîtrise

Brevet de technicien supérieur

Diplôme de premier cycle universitaire (DPCU)

Diplôme universitaire de technologie (DUT)

Bachelor

Diplôme d'ingénieur technicien

Master

Diplôme d'ingénieur industriel

DESS en droit européen

Magyarorszag Gimnàziumi érettségi bizonyftvàny

Szakkozépiskolai érettségi-képesftó bizonyftvàny

Felsofoku szakképesitést igazolo bizonyftvany (Higher Vocational Programme) Foiskolai oklevel

Alapfokozat (Bachelor degree 180 credits)

Egyetemi oklevel

Alapfokozat (Bachelor degree 240 credits)

Mesterfokozat (Master degree) (Osztatlan mesterkepzes)

Doktori fokozat

Malta Advanced Matriculation or GCE Advanced level in 3 subjects (2 of them grade C or higher)

Matriculation certificate (2 subjects at Advanced level and 4 at Intermediate level including Systems of Knowledge with overall grade A-C) + Passes in the Secondary Education Certificate examination at Grade 5

2 A Levels (passes A-C) + a number of subjects at Ordinary level, or equivalent

MCAST diplomas/certificates

Higher National Diploma

Bachelor's degree Bachelor's degree Master of Arts Doctorate
Nederland Diploma VWO

Diploma staatsexamen (2 diploma's)

Diploma staatsexamen voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (Diploma staatsexamen VWO)

Diploma staatsexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs (Diploma staatsexamen HAVO)

Kandidaatsexamen

Associate degree (AD)

Bachelor (WO)

HBO bachelor degree

Baccalaureus of "Ingenieur"

HBO/WO Master's degree

Doctoraal examen/Doctoraat

Österreich Matura/Reifeprüfung

Reife- und Diplomprüfung

Berufsreifeprüfung

Kollegdiplom/Akademiediplom Fachhochschuldiplom/

Bakkalaureus/Bakkalaurea

Universitätsdiplom

Fachhochschuldiplom

Magister/Magistra

Master

Diplomprüfung, Diplom-Ingenieur

Magisterprüfungszeugnis

Rigorosenzeugnis

Doktortitel

Polska Świadectwo dojrzałości

Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego

Dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego

Świadectwo ukończenia szkoły policealnej

Licencjat/Inżynier Magister/Magister inżynier

Dyplom doktora

Portugal Diploma de Ensino Secundário

Certificado de Habilitações do Ensino Secundário

Bacharel Licenciado Licenciado

Mestre

Doutorado

România Diploma de bacalaureat Diploma de absolvire (colegiu universitar)

Inyatamant preuniversitar

Diploma de licenta Diploma de licenta

Diploma de inginer

Diploma de urbanist

Diploma de master

Certificat de atestare (studii academice postuniversitare)

Diploma de doctor

Slovenija Maturitetno spricevalo (spricevalo o poklicni maturi) (spricevalo o zakljucnem izpitu) Diploma višje strokovne šole Diploma o pridobljeni visoki strokovni izobrazbi Univerzitetna diploma

Magisterij Specializacija Doktorat

Slovensko Vysvedcenie o maturitnej skuske Absolventský diplom Diplom o ukončení bakalářského štúdia (Bakalář) Diplom o ukončení vysokoškolského štúdia

Bakalář (Bc.)

Magister

Magister/Inžinier

ArtD.

Suomi/Finland Ylioppilastutkinto tai peruskoulu + kolmen vuoden ammatillinen koulutus - Studentexamen eller grundskola + treårig yrkesinriktad utbildning

Todistus yhdistelmäopinnoista (Betyg över kombinationsstudier)

Ammatillinen opistoasteen tutkinto - Yrkesexamen på institutnivå Kandidaatin tutkinto - Kandidatexamen/ Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen

(min. 120 opintoviikkoa - studieveckor)

Maisterin tutkinto - Magisterexamen/

Ammattikorkeakoulututkinto -

Yrkeshögskoleexamen

(min. 160 opintoviikkoa - studieveckor)

Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 år eller 2 år efter licentiatexamen

Lisensiaatti/Licentiat

Sverige Slutbetyg från gymnasieskolan (3-årig gymnasial utbildning) Högskoleexamen (80 poäng)

Högskoleexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Yrkeshögskoleexamen/Kvalificerad yrkeshögskoleexamen, 1-3 år

Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng, varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng)

Meriter på grundnivå: Kandidatexamen, 3 år, 180 högskolepoäng (Bachelor)

Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng, varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller två uppsatser motsvarande 10 poäng vardera)

- Licentiatexamen

- Doktorsexamen

Meriter på avancerad nivå:

- Magisterexamen, 1 år,

60 högskolepoäng

- Masterexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Meriter på forskarnivå:

- Licentiatexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

- Doktorsexamen, 4 år, 240 högskolepoäng

United Kingdom General Certificate of Education

Advanced level - 2 passes or equivalent (grades A to E)

BTEC National Diploma

General National Vocational

Qualification (GNVQ), advanced level

Advanced Vocational Certificate of Education, A level (VCE A level)

Higher National Diploma/Certificate (BTEC)/SCOTVEC

Diploma of Higher Education (DipHE) National Vocational Qualifications (NVQ) Scottish Vocational Qualifications (SVQ) level 4

(Honours) Bachelor degree

NB: Master's degree in Scotland

Honours Bachelor degree

Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc)

Doctorate

NOTE:

UK diplomas awarded in 2020 (until 31 December 2020) are accepted without an equivalence. UK diplomas awarded as from 1 January 2021 must be accompanied by an equivalence issued by a competent authority of an EU Member State.

Koniec ZAŁĄCZNIKA IV. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 883/2013 z dnia 11 września 2013 r. dotyczące dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1073/1999 Parlamentu Europejskiego i Rady i rozporządzenie Rady (Euratom) nr 1074/1999 (Dz.U. L 248 z 18.9.2013, s. 1).
2 Rozporządzenie Rady (UE, Euratom) 2021/768 z dnia 30 kwietnia 2021 r. określające środki wykonawcze dotyczące systemu zasobów własnych Unii Europejskiej oraz uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 608/2014 (Dz.U. L 165 z 11.5.2021, s. 1).
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 515/97 z dnia 13 marca 1997 r. w sprawie wzajemnej pomocy między organami administracyjnymi państw członkowskich i współpracy między państwami członkowskimi a Komisją w celu zapewnienia prawidłowego stosowania przepisów prawa celnego i rolnego (Dz.U. L 82 z 22.3.1997, s. 1).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/1525 z dnia 9 września 2015 r. zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 515/97 w sprawie wzajemnej pomocy między organami administracyjnymi państw członkowskich i współpracy między państwami członkowskimi a Komisją w celu zapewnienia prawidłowego stosowania przepisów prawa celnego i rolnego (Dz.U. L 243 z 18.9.2015, s. 1).
5 Decyzja Komisji (UE, Euratom) 2015/444 z dnia 13 marca 2015 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE (Dz.U. L 72 z 17.3.2015, s. 53)

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2021.405A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/394/21 - Urzędnicy prowadzący dochodzenia w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych (AD 7) oraz eksperci ds. zwalczania nadużyć finansowych (AD 9) w następujących dziedzinach: Dziedzina 1: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie wydatków unijnych i zwalczania korupcji; Dziedzina 2: Dochodzenia i operacje w sprawach dotyczących zwalczania nadużyć finansowych w dziedzinie ceł i handlu oraz dotyczące tytoniu i towarów podrobionych.
Data aktu: 07/10/2021
Data ogłoszenia: 07/10/2021