Dotacje na działania informacyjne i promocyjne dotyczące produktów rolnych wdrażane na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014
(2021/C 31/06)
(Dz.U.UE C z dnia 28 stycznia 2021 r.)
Spis treści
0. Wprowadzenie
1. Informacje ogólne
2. Cele - Tematy i priorytety - Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie - Oczekiwane oddziaływanie
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-EU QS
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-ORGANIC
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-SUSTAINABLE
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-PROPER-DIET
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-CHARACTERISTICS
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ASIA / AMERICA and OTHERS
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ORGANIC
Cele
Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie
Oczekiwany efekt
3. Przeznaczona alokacja budżetowa
4. Harmonogram i terminy
5. Dopuszczalność
6. Kwalifikowalność
Kwalifikujący się uczestnicy
Skład konsorcjum
Kwalifikujące się działania
Lokalizacja geograficzna (państwa docelowe)
Okres realizacji
7. Zdolność finansowa i operacyjna oraz wykluczenie
Zdolność finansowa
Zdolność operacyjna
Wykluczenie
8. Procedura oceny i wyboru wniosków
9. Kryteria wyboru
10. Prawne i finansowe ramy umowy o udzielenie dotacji
Data rozpoczęcia i okres realizacji projektu
Rezultaty
Forma dotacji, stopa dofinansowania i maksymalna kwota dotacji
Kategorie budżetowe i zasady dotyczące kwalifikowalności kosztów
Ustalenia dotyczące sprawozdawczości i płatności
Zaświadczenia
Odpowiedzialność za zwroty
Postanowienia dotyczące realizacji projektu
Niezgodność i naruszenie postanowień umowy
11. Pomoc
12. Ważne informacje
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-PROPER-DIET
Cele
Komisja zobowiązała się promować właściwe praktyki żywieniowe zgodnie z białą księgą Komisji Europejskiej "Strategia dla Europy w sprawie zagadnień zdrowotnych związanych z odżywianiem, nadwagą i otyłością" 7 . Działania powinny podkreślać korzyści płynące ze spożycia świeżych owoców i warzyw w ramach zbilansowanej diety. Przesłania mogłyby koncentrować się w szczególności na: docelowym spożyciu co najmniej 5 porcji różnych owoców i warzyw każdego dnia; umiejscowieniu owoców i warzyw w piramidzie żywieniowej; korzyściach zdrowotnych płynących ze spożycia owoców i warzyw itp.
Celem jest zwiększenie spożycia świeżych owoców i warzyw produkowanych w UE poprzez informowanie konsumentów o zrównoważonych i właściwych praktykach żywieniowych.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest zwiększenie konkurencyjności i spożycia owoców oraz warzyw produkowanych w UE, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku.
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-CHARACTERISTICS
Cele
Celem jest podkreślenie co najmniej jednej spośród specyficznych cech metod unijnej produkcji rolnej, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa żywności, identyfikowalności, autentyczności, oznakowania, wartości odżywczych i aspektów zdrowotnych (w tym właściwe praktyki żywieniowe i odpowiedzialnej konsumpcji kwalifikowalnych napojów alkoholowych), dobrostanu zwierząt, poszanowania środowiska i zrównoważonego rozwoju (w tym korzyści klimatycznych) oraz cech produktów rolnych i środków spożywczych, zwłaszcza w zakresie ich jakości, smaku, różnorodności lub tradycji.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest podniesienie wiedzy na temat zalet unijnych produktów rolnych wśród konsumentów europejskich oraz zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku.
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ASIA / AMERICA and OTHERS
Cele
Programy informacyjne i promocyjne powinny być ukierunkowane na jedno lub więcej państw określonych w odnośnym temacie.
Cele tych programów powinny być zgodne z celami ogólnymi i szczegółowymi, o których mowa w art. 2 rozporządzenia (UE) nr 1144/2014, a także opisami działań, o których mowa w art. 3 powyższego rozporządzenia, i skupiać się na podkreśleniu zwłaszcza specyficznych cech metod unijnej produkcji rolnej, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa żywności, identyfikowalności, autentyczności, oznakowania, wartości odżywczych i zdrowotnych, dobrostanu zwierząt, poszanowania środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz cech produktów rolnych i środków spożywczych, zwłaszcza w zakresie ich jakości, smaku, różnorodności lub tradycji.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku w państwach docelowych.
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ORGANIC
Cele
Celem jest poszerzenie wiedzy i zwiększenie rozpoznawalności unijnych systemów jakości w zakresie produkcji ekologicznej w państwach trzecich.
Programy informacyjne i promocyjne ukierunkowane na unijne systemy jakości w zakresie metod produkcji ekologicznej powinny być głównym priorytetem, gdyż zapewniają one konsumentów o zrównoważonym sposobie produkcji, jakości i cechach produktu oraz zastosowanym procesie produkcji, korzyściach w zakresie ochrony środowiska, a także tworzą wartość dodaną takich produktów i zwiększają ich możliwości rynkowe.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest podniesienie świadomości w kwestii unijnego systemu jakości w zakresie produkcji ekologicznej oraz zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku w państwach trzecich.
Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie
Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie w ramach niniejszego zaproszenia, obejmują kampanie informacyjne i promocyjne dotyczące produktów i systemów, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 1144/2014.
Szczegółowe informacje znajdują się w punkcie 6 "Działania kwalifikowalne".
Oczekiwany efekt
Oczekiwanym ostatecznym efektem niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych lub podniesienie świadomości w kwestii unijnych systemów jakości, a także zwiększenie widoczności unijnych produktów rolno-spożywczych oraz ich udziału w rynku w państwach docelowych.
Więcej informacji na temat promocji produktów rolnych można uzyskać pod adresem https://ec.europa.eu/chafea/agri/en.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2021.31.6 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Zaproszenie do składania wniosków 2021 Programy proste Dotacje na działania informacyjne i promocyjne dotyczące produktów rolnych wdrażane na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014. |
| Data aktu: | 28/01/2021 |
| Data ogłoszenia: | 28/01/2021 |