[COM(2020) 274 final]"Wniosek dotyczący zalecenia Rady w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności"
[COM(2020) 275 final]
(2021/C 10/07)
(Dz.U.UE C z dnia 11 stycznia 2021 r.)
Sprawozdawczym: Tatjana BABRAUSKIENE
Wniosek o konsultację |
Komisja Europejska, 12.8.2020 |
Podstawa prawna |
Art. 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Obywatelstwa |
Data przyjęcia przez sekcję |
9.9.2020 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
29.10.2020 |
Sesja plenarna nr |
555 |
Wynik głosowania |
218/0/5 |
(za/przeciw/wstrzymało się) |
|
Bruksela, dnia 29 października 2020 r.
|
Christa SCHWENG |
|
Przewodnicząca |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
1 STEAM - nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka.
2 EIGE
3 Zalecenie Rady w sprawie promowania wspólnych wartości, edukacji włączającej i europejskiego wymiaru nauczania (Dz.U. C 195 z 7.6.2018, s. 1).
4 Dz.U. C 232 z 14.7.2020, s. 8.
5 Zalecenie Rady z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie europejskich ram jakości i skuteczności przygotowania zawodowego
6 Opinia SOC/636 (w przygotowaniu), tytuł aktualnie zmieniany.
7 Strona internetowa Komisji dotycząca nowego Planu działania w dziedzinie edukacji cyfrowej.
8 Narzędzie SELFIE
9 Rekomendacja w sprawie statusu nauczycieli akademickich
10 COM(2016) 381 final.
11 Komunikat prasowy Eurostatu, Euro area unemployment at 7,8%, lipiec 2020 r.
12 Nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka.
13 Nauki przyrodnicze technologia, inżynieria, SZTUKA i matematyka.
14 Dz.U. C 62 z 15.2.2019, s. 136.
15 EIGE
16 Zalecenie Rady (Dz.U. C 195 z 7.6.2018, s. 1).
18 Dz.U. C 484 z 24.12.2016, s. 1.
19 Zalecenie Rady z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego
20 Zob. przypis 4.
21 Plan działania na rzecz współpracy sektorowej w zakresie umiejętności
22 Zalecenie Rady z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie europejskich ram jakości i skuteczności przygotowania zawodowego
23 Zob. definicja uczenia się opartego na pracy w przypisie 6 do konkluzji z Rygi z 2015 r.
24 Strona internetowa Cedefopu poświęcona gromadzeniu informacji na temat umiejętności.
25 Zob. przypis 6.
26 Cedefop, Guiding principles on professional development of trainers in VET, 2014 r., i ETUCE Policy Paper on VET in Europe, 2012.
27 Narzędzie SELFIE
28 UN Policy Brief: The Impact of COVID-19 on Women, 2020
29 Zob. właściwa strona internetowa EIGE.
31 Rekomendacja w sprawie statusu nauczycieli akademickich, 1997.
32 Karta praw podstawowych Unii Europejskiej