COM/2020/10398(2020/C 428 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 11 grudnia 2020 r.)
Kim jesteśmy?
Rada ds. Kontroli Regulacyjnej została ustanowiona w 2015 r. na mocy decyzji przewodniczącego Komisji Europejskiej 1 , zmienionej po raz ostatni w 2020 r. 2 . Rada ds. Kontroli Regulacyjnej przyczynia się do prowadzonej przez Komisję polityki na rzecz lepszego stanowienia prawa przez analizowanie jakości ocen skutków, ocen ex post i ocen adekwatności oraz wydawanie opinii na temat powiązanych projektów sprawozdań. Teksty przedkładane Radzie ds. Kontroli Regulacyjnej są sporządzane i omawiane głównie w języku angielskim.
Rada ds. Kontroli Regulacyjnej składa się z sześciu członków i przewodniczącego. Członkowie Rady wykonują swoje obowiązki w ramach Rady w pełnym wymiarze czasu pracy. Troje członków jest rekrutowanych spoza służb Komisji, zaś troje pozostałych zostaje wybranych i mianowanych wewnątrz Komisji Europejskiej. Zewnętrzni członkowie Rady są wybierani na podstawie udokumentowanej wiedzy specjalistycznej w dziedzinie ocen skutków, ocen ex post oraz ogólnie polityki regulacyjnej, obejmującej politykę makroekonomiczną, mikroekonomiczną i społeczną oraz politykę w dziedzinie środowiska.
Wszyscy członkowie Rady ds. Kontroli Regulacyjnej pełnią swoje obowiązki w ramach Rady w pełnym wymiarze czasu pracy, przez niepodlegający przedłużeniu okres trzech lat. Okres ten może zostać w wyjątkowych okolicznościach przedłużony o maksymalnie rok, jeżeli jest to konieczne do zapewnienia ciągłości funkcjonowania Rady, jej wyważonego składu w zakresie członków z Komisji i spoza niej lub pełnej zdolności działania Rady w okresach szczególnie dużego obłożenia pracą. Wszyscy członkowie Rady ds. Kontroli Regulacyjnej są administracyjnie powiązani z Sekretariatem Generalnym Komisji Europejskiej. Podlegają oni warunkom zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 3 oraz Kodeksowi dobrego postępowania administracyjnego Komisji Europejskiej. W dokumentach tych ustanowiono surowe zasady dotyczące etyki, poufności i konfliktu interesów, które są szczególnie istotne i ważne w związku z działalnością Rady ds. Kontroli Regulacyjnej. Zgodnie z warunkami zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej członkowie Rady mogą podczas swojej kadencji publikować artykuły naukowe, pod warunkiem że nie przeszkadza im to w wykonywaniu obowiązków.
Co oferujemy?
Pełną wyzwań pracę jako członek Rady ds. Kontroli Regulacyjnej, którego szczegółowe obowiązki obejmują:
1 Decyzja C(2015) 3263 z dnia 19 maja 2015 r. w sprawie ustanowienia niezależnej Rady ds. Kontroli Regulacyjnej.
2 Decyzja P(2020) 2 z dnia 23 stycznia 2020 r. w sprawie niezależnej Rady ds. Kontroli Regulacyjnej.
4 Doświadczenie zawodowe jest uwzględniane wyłącznie wtedy, gdy stanowi faktyczny stosunek pracy zdefiniowany jako rzeczywista, prawdziwa praca, za wynagrodzeniem i jako osoba zatrudniona (każdy rodzaj umowy) lub usługodawca. Działalność zawodowa wykonywana w niepełnym wymiarze będzie uwzględniana proporcjonalnie do poświadczonej liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Urlop macierzyński/rodzicielski/adopcyjny jest uwzględniany, jeżeli odbywa się w ramach umowy o pracę. Studia doktoranckie uznaje się za równoważne z doświadczeniem zawodowym, nawet jeśli są niezarobkowe, jednak maksymalnie przez okres trzech lat, pod warunkiem że zakończyły się uzyskaniem stopnia doktora. Dany okres może być policzony tylko raz.
5 Kandydat powinien w swoim życiorysie wyszczególnić w odniesieniu do wszystkich lat, podczas których zdobył doświadczenie w zakresie doradztwa: 1) nazwy zajmowanych stanowisk i pełnionych funkcji; 2) dokładny obszar tematyczny oraz poziom, na jakim zajmowane stanowisko znajdowało się w organizacji (liczba szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej); 3) strukturę raportowania dla każdego z zajmowanych stanowisk. naboru będzie przeprowadzana przez Komisję Europejską w języku angielskim lub francuskim.
9 Chyba że dany członek Komisji delegował to zadanie na innego jej członka, zgodnie z decyzją Komisji z dnia 5 grudnia 2007 r.
10 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nadmiernej korzyści.
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).