Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin.

ZAPROSZENIE DO WYRAŻENIA ZAINTERESOWANIA STANOWISKIEM ZASTĘPCY PRZEWODNICZĄCEGO IZBY ODWOŁAWCZEJ WSPÓLNOTOWEGO URZĘDU OCHRONY ODMIAN ROŚLIN

(2020/C 424 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 8 grudnia 2020 r.)

INFORMACJE NA TEMAT URZĘDU I JEGO IZBY ODWOŁAWCZEJ

Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin (zwany dalej "CPVO" lub "Urzędem") jest niezależną agencją UE ustanowioną rozporządzeniem Rady (WE) nr 2100/94 z dnia 27 lipca 1994 r. w sprawie wspólnotowego systemu ochrony odmian roślin 1 . CPVO jest agencją UE posiadającą osobowość prawną i odpowiada za zarządzanie wspólnotowym systemem ochrony odmian roślin. System ten zapewnia ochronę prawa własności intelektualnej w odniesieniu do nowych odmian roślin na szczeblu Unii Europejskiej. Zadaniem CPVO jest stworzenie i promowanie skutecznego systemu praw własności intelektualnej wspierającego tworzenie nowych odmian roślin z korzyścią dla społeczeństwa.

Siedziba Urzędu znajduje się w Angers we Francji. Urząd zatrudnia około 50 pracowników i dysponuje budżetem w wysokości ok. 20 mln EUR rocznie, finansowanym głównie z wpływów z różnych pobieranych przez niego opłat.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: http://www.cpvo.europa.eu.

Wyżej wymienione rozporządzenie (WE) nr 2100/94 przewiduje utworzenie w ramach Urzędu jednej lub większej liczby Izb Odwoławczych. Izbę Odwoławczą ustanawia się na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 874/2009 2  i odpowiada ona za rozstrzyganie odwołań od decyzji Urzędu dotyczących m.in. przyznania lub odmowy przyznania wspólnotowego prawa do ochrony odmian roślin, sprzeciwów wobec przyznania prawa, unieważnienia lub uchylenia wspólnotowego prawa do ochrony odmian roślin lub przyznania lub odmowy przyznania przymusowych licencji.

W skład Izby Odwoławczej wchodzi przewodniczący i dwóch innych członków oraz ich zastępcy. Jeżeli Izba Odwoławcza uzna, że wymaga tego charakter odwołania, może ona powołać maksymalnie dwóch kolejnych członków.

OPIS FUNKCJI

CPVO poszukuje kandydata na stanowisko zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej Urzędu. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego.

W takich sytuacjach zastępca przewodniczącego:

przydziela do każdej sprawy pozostałych członków Izby Odwoławczej i ich zastępców wybranych z listy zakwalifikowanych członków ustanowionej przez Radę Administracyjną Urzędu,
kieruje Izbą Odwoławczą Urzędu i wykonuje uprawnienia nadane przewodniczącemu na mocy rozporządzenia (WE) nr 2100/94.

Rady (WE) nr 2100/94 w odniesieniu do postępowania przed Wspólnotowym Urzędem Ochrony Odmian Roślin (Dz.U. L 251 z 24.9.2009, s. 3).

Zastępca przewodniczącego Izby Odwoławczej jest niezależny. Przy podejmowaniu decyzji nie może być związany żadnymi instrukcjami.

Więcej informacji na temat Izby Odwoławczej można znaleźć na stronie internetowej: http://www.cpvo.europa.eu/main/en/ home/community-plant-variety-rights/board-of-appeal.

POWOŁANIE

Obecna kadencja zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej zakończy się w dniu 14 października 2021 r. Zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 2100/94 Rada Unii Europejskiej podejmuje decyzję o powołaniu zastępcy przewodniczącego na podstawie listy kandydatów, którą proponuje Komisja Europejska po uzyskaniu opinii Rady Administracyjnej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin.

Celem niniejszego zaproszenia do wyrażenia zainteresowania jest umożliwienie Komisji sporządzenia listy kandydatów na stanowisko zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej, którą przedłoży Radzie. Kandydaci powinni mieć świadomość, że fakt umieszczenia kandydata na liście nie gwarantuje powołania na stanowisko.

Komisja Europejska powoła komisję selekcyjną, która zaprosi na rozmowę kandydatów o profilu najlepiej odpowiadającym szczegółowym wymaganiom związanym ze stanowiskiem, wybranych na podstawie ich osiągnięć oraz kryteriów określonych poniżej. Po tych rozmowach Komisja Europejska zatwierdzi listę kandydatów, która zostanie przedłożona Radzie Administracyjnej Urzędu do zaopiniowania, a następnie przekazana Radzie. Kandydaci mogą zostać zaproszeni na rozmowę z właściwym komisarzem.

Kadencja trwa pięć lat. Jest odnawialna zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 2100/94.

WYMOGI

Kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich UE.
Nie może pełnić żadnych innych obowiązków we Wspólnotowym Urzędzie Ochrony Odmian Roślin.
Kandydat musi posiadać bardzo dobrą znajomość języka angielskiego 3 . Znajomość innych języków urzędowych UE będzie dodatkowym atutem.
Kandydat musi również posiadać:
wyższe wykształcenie prawnicze lub kwalifikacje zdobyte na podstawie uznanego doświadczenia w dziedzinie własności intelektualnej lub rejestracji odmian roślin,
co najmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe po ukończeniu studiów 4 , którego znaczna część dotyczy własności intelektualnej, doświadczenie w zakresie prawa do ochrony odmian roślin będzie dodatkowym atutem,
doświadczenie sądowe lub pokrewne w dziedzinie własności intelektualnej będzie dodatkowym atutem, podobnie jak doświadczenie w administracji i zarządzaniu, najlepiej jeśli zostało zdobyte w organach publicznych państwa członkowskiego lub w organizacji międzyrządowej.

WARUNKI ZATRUDNIENIA

W przypadku nieobecności przewodniczącego oczekuje się, że zastępca przewodniczącego będzie dostępny w niepełnym wymiarze czasu pracy, aby rozpatrywać wpływające sprawy dotyczące odwołań. Zastępca przewodniczącego nie jest zobowiązany do przerwania swojej dotychczasowej działalności zawodowej, ale wszelka taka działalność musi być zgodna z wymogiem niezależności członków Izby Odwoławczej. Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej ("regulamin pracowniczy") nie ma zastosowania wobec przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i członków Izby Odwoławczej (art. 31 i 47 rozporządzenia (WE) nr 2100/94), o ile nie są oni osobami wcześniej zatrudnionymi jako pracownicy Unii Europejskiej.

Od zastępcy przewodniczącego wymagać się będzie złożenia oświadczenia o braku konfliktu interesów z obowiązkami wobec Izby Odwoławczej.

Od zastępcy przewodniczącego oczekiwać się będzie dyspozycyjności w zakresie tych obowiązków w wymiarze co najmniej 10 dni w roku kalendarzowym.

Zgodnie z decyzją Rady Administracyjnej CPVO z dnia 19 września 2019 r.:

1.
Jeżeli do Izby Odwoławczej CPVO zostaną powołani pracownicy UE pełniący służbę w instytucji, agencji, organie lub urzędzie UE, nie mogą otrzymywać wynagrodzenia z innych instytucji UE, lecz jedynie zwrot kosztów podróży służbowej zgodnie z regulaminem pracowniczym. W związku z tym powołanie do pracy na stanowisku zastępcy przewodniczącego w Izbie Odwoławczej CPVO należy uzgodnić z ich macierzystą instytucją lub agencją UE.
2.
CPVO może zawrzeć umowę o gwarantowanym poziomie usług lub protokół ustaleń z instytucją lub agencją UE w celu uregulowania warunków pokrycia kosztów (w tym kosztów podróży służbowych) w odniesieniu do ich pracownika, który ma pracować w Izbie Odwoławczej CPVO.

Wynagrodzenie zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej niebędącego pracownikiem UE wynosi:

wynagrodzenie za rzeczywisty dzień pracy (1 dzień/8 godzin) 500 (w EUR),
maksymalne wynagrodzenie za jedno odwołanie: 7 500 (w EUR).

Oprócz powyższego wynagrodzenia zastępca przewodniczącego Izby Odwoławczej otrzyma:

a)
pokrycie kosztów podróży i utrzymania zgodnie z najnowszymi zasadami zwrotu kosztów ponoszonych przez ekspertów przyjeżdżających na posiedzenia CPVO lub podróżujących na spotkania w imieniu CPVO;
b)
jeden dodatkowy dzień pracy na podróż do Angers i z powrotem, pod warunkiem że przesłuchanie faktycznie się odbędzie, a czas dojazdu przekracza godzinę. Jeśli Izba Odwoławcza bada kilka spraw w ciągu jednego dnia lub kilku kolejnych dni, na podróż przyznany będzie tylko jeden dodatkowy dzień.

Przesłuchania Izby Odwoławczej odbywają się w siedzibie CPVO w Angers we Francji lub wirtualnie.

POLITYKA RÓWNYCH SZANS

Komisja Europejska oraz CPVO stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 5 .

ZGŁASZANIE KANDYDATUR

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego na wysokim szczeblu oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do przekazywania informacji na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury naboru w interesie kandydatów oraz instytucji procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana w języku angielskim 6 .

TERMIN REJESTRACJI KANDYDATÓW

Termin rejestracji upływa w dniu 19 stycznia 2021 r. Termin elektronicznej rejestracji kandydatów upływa o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami tych komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniej komisji.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 7 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

1 Dz.U. L 227 z 1.9.1994, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 874/2009 z dnia 17 września 2009 r. ustanawiające przepisy wykonawcze do rozporządzenia
3 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tego języka nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
4 Doświadczenie zawodowe jest uwzględniane wyłącznie wówczas, jeżeli stanowi faktyczny stosunek pracy zdefiniowany jako rzeczywista, prawdziwa praca za wynagrodzeniem i w charakterze pracownika (każdy rodzaj umowy) lub usługodawcy. Działalność zawodowa wykonywana w niepełnym wymiarze czasu pracy będzie uwzględniana proporcjonalnie do poświadczonej liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Urlop macierzyński, rodzicielski lub adopcyjny jest uwzględniany, jeżeli odbywa się w ramach umowy o pracę. Studia doktoranckie, nawet bez wynagrodzenia, zalicza się do okresu doświadczenia zawodowego w maksymalnym wymiarze trzech lat, o ile zakończyły się uzyskaniem stopnia doktora. Dany okres może być policzony tylko raz.
6 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tego języka nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
7 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.424A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin.
Data aktu: 08/12/2020
Data ogłoszenia: 08/12/2020