(2020/C 384/02)(Dz.U.UE C z dnia 13 listopada 2020 r.)
Opinia
Wiarygodność rozliczeń
Opinia na temat wiarygodności rozliczeń
Trybunał przeanalizował istotne szacunki na koniec roku przedstawione w sprawozdaniu rocznym
24 września 2020 r.
|
Klaus-Heiner LEHNE |
|
Prezes |
Europejski Trybunał Obrachunkowy
12, rue Alcide De Gasperi - L-1615 Luksemburg
1 Skonsolidowane sprawozdanie finansowe obejmuje bilans, sprawozdanie z finansowych wyników działalności, rachunek przepływów pieniężnych, zestawienie zmian w aktywach netto oraz podsumowanie istotnych zasad rachunkowości i inne informacje dodatkowe (łącznie ze sprawozdawczością dotyczącą segmentów działalności).
2 Sprawozdania z wykonania budżetu obejmują również informacje dodatkowe.
3 Więcej informacji przedstawiono w pkt 1.21–1.26 sprawozdania rocznego za 2019 r.
4 Zob. standard rachunkowości sektora publicznego (IPSAS) 39 - Świadczenia pracownicze. W przypadku PSEO zobowiązanie z tytułu zdefiniowanych świadczeń odzwierciedla wartość bieżącą przewidywanych przyszłych płatności, których UE będzie musiała dokonać, by uregulować zobowiązania emerytalno-rentowe wynikające z pracy wykonywanej przez pracowników w okresie bieżącym i poprzednich okresach.
5 Obejmują one rozliczenia międzyokresowe bierne w wysokości 66,9 mld euro po stronie zobowiązań oraz, po stronie aktywów, kwotę 38,8 mld euro, o którą pomniejszono wartość zaliczek.
6 Zob. IPSAS 14 - Zdarzenia po dniu sprawozdawczym.
7 Zob. IPSAS 14 - Zdarzenia po dniu sprawozdawczym.