Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9780 - BNP Paribas/Bank of Baroda/JV) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.9780 - BNP Paribas/Bank of Baroda/JV)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2020/C 131/07)

(Dz.U.UE C z dnia 22 kwietnia 2020 r.)

1.
W dniu 14 kwietnia 2020 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

BNP Paribas Asset Management Asia ("BNPP AM Asia", Hongkong), należące do grupy BNP Paribas ("BNPP", Francja),
BNP Paribas Asset Management India Private Limited ("BNPP AMC", Indie),
BNP Paribas Trustee India Private Limited ("BNPP TC", Indie),
Bank of Baroda ("BOB", Indie),
Baroda Asset Management India Limited ("BOB AMC", Indie),
Baroda Trustee India Private Limited ("BOB TC", Indie, wraz z przedsiębiorstwami BNPP AMC, BOB AMC i BNPP TC, "JV", Indie).

Przedsiębiorstwa BNPP AM Asia i BOB przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem JV.

Koncentracja dokonywana jest w drodze umowy lub w jakikolwiek inny sposób.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
w przypadku przedsiębiorstwa BNPP: notowana na platformie Euronext Paris grupa bankowa z siedzibą w Paryżu, prowadząca działalność w wielu krajach. Działalność ta obejmuje trzy główne obszary bankowości: bankowość detaliczną, korporacyjną i inwestycyjną oraz usługi w zakresie zarządzania aktywami. BNPP prowadzi działalność w Indiach za pośrednictwem swojej spółki zależnej BNPP AM Asia,
w przypadku przedsiębiorstwa BNPP AMC: spółka zależna BNPP AM Asia zarządzająca aktywami, tworzenie funduszy wspólnego inwestowania i zarządzanie nimi, a także świadczenie usług zarządzania portfelem w Indiach,
w przypadku przedsiębiorstwa BNPP TC: przedsiębiorstwo powiernicze utworzone na potrzeby funduszy wspólnego inwestowania zarządzanych przez BNPP AMC,
w przypadku przedsiębiorstwa BOB: państwowy bank działający głównie w Indiach, gdzie oferuje szereg usług bankowych dla osób fizycznych, średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw oraz korporacji,
w przypadku przedsiębiorstwa BOB AMC: spółka zależna należąca w całości do przedsiębiorstwa Bank of Baroda, prowadząca działalność w zakresie zarządzania aktywami w Indiach (tworzenie funduszy wspólnego inwestowania i zarządzanie nimi),
w przypadku przedsiębiorstwa BOB TC: przedsiębiorstwo powiernicze utworzone na potrzeby funduszy wspólnego inwestowania zarządzanych przez BNP AMC.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2  sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

M.9780 - BNP Paribas/Bank of Baroda/JV

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks: +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.131.17

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9780 - BNP Paribas/Bank of Baroda/JV) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.
Data aktu: 22/04/2020
Data ogłoszenia: 22/04/2020