P8_TA(2018)0371Rezolucja ustawodawcza Parlamentu Europejskiego z dnia 3 października 2018 r. w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Rady zmieniającej dyrektywę 2006/112/WE w zakresie stawek podatku od wartości dodanej (COM(2018)0020 - C8-0023/2018 - 2018/0005(CNS)) (Specjalna procedura ustawodawcza - konsultacja)
(2020/C 11/24)
(Dz.U.UE C z dnia 13 stycznia 2020 r.)
Parlament Europejski,
Poprawka 1
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 1
|
Tekst proponowany przez Komisję |
|
Poprawka |
(1) |
Przepisy dotyczące stawek podatku od wartości dodanej (VAT), określone obecnie w dyrektywie Rady 2006/112/WE (27), mają na celu utrzymanie funkcjonowania rynku wewnętrznego i uniknięcie zakłócenia konkurencji. Przepisy te zostały opracowane ponad dwadzieścia lat temu w oparciu o zasadę opodatkowania w miejscu pochodzenia. W swoim planie działania w sprawie VAT (28) i w ramach działań następczych (29) Komisja ogłosiła swój zamiar dostosowania tych przepisów do potrzeb docelowego systemu VAT dla transgranicznego świadczenia usług między przedsiębiorcami handlu towarami między państwami członkowskimi, który miał być oparty na zasadzie opodatkowania w państwie członkowskim przeznaczenia. |
(1) |
Przepisy dotyczące stawek podatku od wartości dodanej (VAT), określone obecnie w dyrektywie Rady 2006/112/WE (27), mają na celu utrzymanie funkcjonowania rynku wewnętrznego i uniknięcie zakłócenia konkurencji. Przepisy te zostały opracowane ponad dwadzieścia lat temu w oparciu o zasadę opodatkowania w miejscu pochodzenia i nie są już adekwatne do zakładanych celów. W swoim planie działania w sprawie VAT (28) i w ramach działań następczych (29) Komisja ogłosiła swój zamiar dostosowania tych przepisów do potrzeb docelowego systemu VAT dla transgranicznego świadczenia usług między przedsiębiorcami handlu towarami między państwami członkowskimi, który miał być oparty na zasadzie opodatkowania w państwie członkowskim przeznaczenia. |
______________ (27) Dz.U. L 347 z 11.12.2006, s. 1.
|
___________ (27) Dz.U. L 347 z 11.12.2006, s. 1.
|
(28) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego dotyczący planu działania w sprawie VAT "W kierunku jednolitego unijnego obszaru VAT - czas na decyzje" (COM(2016)0148 z dnia 7 kwietnia 2016 r.). |
(28) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego dotyczący planu działania w sprawie VAT "W kierunku jednolitego unijnego obszaru VAT - czas na decyzje" (COM(2016)0148 z dnia 7 kwietnia 2016 r.). |
(29) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego dotyczący działań następczych w odniesieniu do planu działania w sprawie VAT "W kierunku jednolitego unijnego obszaru VAT - czas na decyzje" (COM(2017)0566 z dnia 4 października 2017 r.). |
(29) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego dotyczący działań następczych w odniesieniu do planu działania w sprawie VAT "W kierunku jednolitego unijnego obszaru VAT - czas na decyzje" (COM(2017)0566 z dnia 4 października 2017 r.). |
Poprawka 2
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 2
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
(2) W ramach docelowego systemu, w którym dostawy towarów i świadczenie usług podlegałyby opodatkowaniu w państwie członkowskim przeznaczenia, usługodawcy nie czerpią znaczących korzyści z prowadzenia przedsiębiorstwa w państwie członkowskim o niższej stawce podatku. W systemie takim większe zróżnicowanie w zakresie stawek VAT nie prowadziłob y do zakłócenia funkcjonowania jednolitego rynku ani nie powodowałoby zakłócenia konkurencji. W związku z tym należałoby przyznać państwom członkowskim większą elastyczność w zakresie ustalania stawek. |
(2) W ramach docelowego systemu, w którym dostawy towarów i świadczenie usług podlegałyby opodatkowaniu w państwie członkowskim przeznaczenia, usługodawcy czerpią mniejsze korzyści z prowadzenia przedsiębiorstwa w państwie członkowskim o niższej stawce podatku. W systemie takim większe zróżnicowanie w zakresie stawek VAT powinno stanowić mniejsze zakłócenie funkcjonowania jednolitego rynku i powodowałoby mniej zakłóceń konkurencji. W związku z tym powinna istnieć możliwość przyznania państwom członkowskim większej elastyczności w zakresie ustalania stawek. Państwa członkowskie nie powinny jednak przy tym zapominać o celu, jakim jest zapewnienie większej zbieżności stawek VAT. |
Poprawka 3
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 3
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
(3) Usunięcie ograniczeń równolegle z wejściem w życie ostatecznych przepisów dotyczących opodatkowania handlu między państwami członkowskimi powinno pozwolić państwom członkowskim na dalsze stosowanie obniżonych stawek podatku VAT, które są obecnie przyznane w drodze odstępstwa na mocy tytułu VIII rozdział 4 dyrektywy 2006/112/WE i załącznika X do dyrektywy 2006/112/WE i które w przeciwnym wypadku straciłby ważność wraz z wejściem w życie przedmiotowych przepisów. |
(3) Usunięcie ograniczeń równolegle z wejściem w życie ostatecznych przepisów dotyczących opodatkowania handlu między państwami członkowskimi powinno pozwolić państwom członkowskim na dalsze stosowanie obniżonych stawek podatku VAT zastępujących odstępstwa przyznane na mocy tytułu VIII rozdział 4 dyrektywy 2006/112/WE i załącznika X do dyrektywy 2006/112/WE, które w przeciwnym wypadku straciłby ważność wraz z wejściem w życie przedmiotowych przepisów. |
Poprawka 4
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 4
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
(4) W docelowym systemie VAT wszystkie państwa członkowskie powinny być traktowane równo i w związku z tym powinny je obowiązywać takie same ograniczenia w stosowaniu obniżonych stawek podatku VAT, przy czym stawki obniżone powinny pozostać wyjątkiem od stawki podstawowej. Takie równe traktowanie bez og raniczania obecnej elastyczności państw członkowskich w ustalaniu stawek VAT można osiągnąć dzięki umożliwieniu wszystkim tym państwom stosowania, obok maksymalnie dwóch stawek obniżonych wynoszących co najmniej 5 %, dodatkowej stawki obniżonej, do której wymóg minimalnej wartości nie ma zastosowania, a także zwolnienia z prawem do odliczenia naliczonego VAT. |
(4) W docelowym systemie VAT wszystkie państwa członkowskie powinny być traktowane równo i w związku z tym powinny je obowiązywać takie same ograniczenia w stosowaniu obniżonych stawek podatku VAT, przy czym stawki obniżone powinny pozostać wyjątkiem od stawki podstawowej, aby uniknąć niewspółmiernego rozdrobnienia systemu VAT na rynku wewnętrznym. Takie równe traktowanie - mając na względzie interes ogólny, na przykład pozytywne skutki różnych usług i towarów dla kultury, społeczeństwa i środowiska, i nie ograniczając obecnej elastyczności państw członkowskich w ustalaniu stawek VAT - można osiągnąć dzięki umożliwieniu wszystkim tym państwom stosowania, obok maksymalnie dwóch stawek obniżonych wynoszących co najmniej 5 %, dodatkowej stawki obniżonej, do której wymóg minimalnej wartości nie ma zastosowania, a także zwolnienia z prawem do odliczenia naliczonego VAT. W granicach przewidzianych niniejszą dyrektywą państwa członkowskie powinny mieć możliwość utrzymania istniejących lub wprowadzenia nowych obniżonych stawek VAT. Niniejsza dyrektywa zwiększy pomocniczość w ramach systemu VAT, umożliwiając państwom członkowskim dostosowanie go do lokalnych warunków, preferencji i tradycji bądź wybór prostej i jednolitej stawki podatkowej. Jednakże państwa członkowskie powinny unikać stosowania obniżonych stawek VAT w przypadku produktów szkodliwych lub towarów luksusowych. |
Poprawka 5
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 4 a (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
(4a) Zgodnie z realizowaną przez Komisję strategią jednolitego rynku cyfrowego (1a)oraz aby nadążyć za postępem technologicznym w gospodarce cyfrowej, pobudzić innowacje i zachęcić do tworzenia i produkowania nowych treści oraz do inwestowania w nie, a także aby ułatwić cyfrowe uczenie się, transfer wiedzy oraz dostęp do kultury w środowisku cyfrowym oraz jej promocję, należy umożliwić państwom członkowskim zrównanie stawek VAT na publikacje dostarczane drogą elektroniczną z niższymi stawkami VAT na publikacje dostarczane na nośnikach fizycznych.. |
|
________________ (1a) COM(2015)0192.
|
Poprawka 6
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 4 b (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
(4b) Możliwość stosowania przez państwa członkowskie obniżonych stawek podatkowych, w tym obniżonych stawek bez minimalnego progu, w odniesieniu do publikacji drukowanych i publikacji elektronicznych powinna doprowadzić do transferu korzyści ekonomicznych na konsumentów (a tym samym promocji czytelnictwa) oraz na wydawców, co zachęci ich do inwestycji w nowe treści, a w przypadku gazet i czasopism powinno zmniejszyć zależność od reklamodawców. |
Poprawka 7
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 4 c (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
(4c) Mając na uwadze znaczenie ułatwienia dostępu do książek, gazet i czasopism osobom niewidomym, słabowidzącym i osobom z niepełnosprawnością uniemożliwiającą zapoznawanie się z drukiem, książki, gazety i czasopisma w formie dostosowanej do potrzeb tych osób oraz w elektronicznej wersji audio należy uznawać za materiały, które nie składają się w całości lub w przeważającej mierze z treści muzycznych lub filmowych. W związku z tym powinno być możliwe stosowanie obniżonych stawek VAT do publikacji w tych formatach. |
Poprawka 8
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 5
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
(5) Zakłócenia konkurencji mogą się pojawić, gdy mechanizm stosowany do celów podatkowych nie będzie opierać się na zasadzie opodatkowania w miejscu przeznaczenia. Jest tak zwłaszcza w przypadku usług turystycznych świadczonych jako pojedyncze usługi w ramach procedury marży dla biur podróży oraz w przypadku towarów dostarczanych na mocy uregulowań szczególnych dla towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, ale również w niektórych przypadkach dotyczących towarów lub usług, na przykład usług finansowych, które są zwolnione bez prawa do odliczenia a w odniesieniu do których może być przyznane prawo do opodatkowania. W celu złagodzenia wszelkich takich zakłóceń należy ustanowić wykaz dostaw towarów i usług objętych podstawową stawką VAT ("wykaz negatywny") w oparciu o klasyfikację statystyczną produktów według działalności. Wykaz ten powinien być poddawany przeglądowi co pięć lat. |
(5) Zakłócenia konkurencji mogą się pojawić, gdy mechanizm stosowany do celów podatkowych nie będzie opierać się na zasadzie opodatkowania w miejscu przeznaczenia. Jest tak zwłaszcza w przypadku usług turystycznych świadczonych jako pojedyncze usługi w ramach procedury marży dla biur podróży oraz w przypadku towarów dostarczanych na mocy uregulowań szczególnych dla towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, ale również w niektórych przypadkach dotyczących towarów lub usług, na przykład usług finansowych, które są zwolnione bez prawa do odliczenia a w odniesieniu do których może być przyznane prawo do opodatkowania. W celu złagodzenia wszelkich takich zakłóceń należy ustanowić wykaz dostaw towarów i usług objętych podstawową stawką VAT ("wykaz negatywny") w oparciu o klasyfikację statystyczną produktów według działalności. Wykaz ten powinien być poddawany przeglądowi co dwa lata w drodze aktu wykonawczego, w oparciu o dowody przedstawione przez Komisję. |
Poprawka 9
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 6
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
(6) W celu uniknięcia nadmiernej złożoności i w efekcie wzrostu kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności w odniesieniu do handlu wewnątrzwspólnotowego, towary i usługi, które mogą być wykorzystane wyłącznie jako nakłady pośrednie w działalności gospodarczej, nie powinny kwalifikować się do stawek obniżonych w ramach docelowego systemu VAT. Takie stawki powinny być stosowane wyłącznie na korzyść konsumentów końcowych, a sposób ich ustalania powinien zapewniać równe traktowanie podobnych towarów i usług dostarczanych przez różnych podatników. Należy je zatem stosować dla konsekwentnej realizacji celu leżącego w interesie ogólnym. |
(6) Obecne rozdrobnienie systemu VAT w ramach rynku wewnętrznego stanowi przeszkodę w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). W celu uniknięcia dodatkowej nadmiernej złożoności i w efekcie wzrostu kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności w odniesieniu do handlu wewnątrzwspólnotowego, towary i usługi, które mogą być wykorzystane wyłącznie jako nakłady pośrednie w działalności gospodarczej, nie powinny kwalifikować się do stawek obniżonych w ramach docelowego systemu VAT. Takie stawki powinny być stosowane na korzyść konsumentów końcowych, a sposób ich ustalania powinien zapewniać równe traktowanie podobnych towarów i usług dostarczanych przez różnych podatników. Należy je zatem stosować dla konsekwentnej realizacji celu leżącego w interesie ogólnym. |
Poprawka 10
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 6 a (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
(6a) Aby skoncentrować się w szczególności na potrzebach MŚP, które prowadzą wewnątrzwspólnotową transgraniczną działalność gospodarczą, oraz aby ułatwić handel i zwiększyć pewność prawa w obrębie jednolitego rynku, Komisja we współpracy z państwami członkowskimi powinna stworzyć kompleksowy i publicznie dostępny unijny internetowy portal informacyjny dla przedsiębiorstw dotyczący VAT. Ten wielojęzyczny portal powinien umożliwić szybki dostęp do dokładnych, aktualnych i istotnych informacji o funkcjonowaniu systemu VAT w poszczególnych państwach członkowskich, a w szczególności o prawidłowych stawkach VAT na różne produkty i usługi w poszczególnych państwach członkowskich, a także o warunkach stosowania stawki zerowej. Portal taki mógłby również pomóc w rozwiązaniu obecnego problemu luki w podatku VAT. |
Poprawka 11
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 6 b (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
(6b) Niektóre sektory działalności gospodarczej w obrębie Unii postawiły w ramach swojego rozwoju na zrównoważony wzrost bazujący z jednej strony na bardziej ekologicznej gospodarce, a z drugiej na wzroście sprzyjającym włączeniu społecznemu. Sektory te odgrywają pierwszorzędną rolę w zrównoważonym rozwoju obszarów wiejskich i peryferyjnych. Biorą one także udział w dynamizowaniu życia gospodarczego i społecznego obszarów wiejskich. Szczególny charakter tych sektorów działalności odpowiada w pełni potrzebom opisanym w strategii "Europa 2020" oraz celom przyjętym przez Komisję z tego względu, że sektory te kładą nacisk na aspekty społeczne, zdrowotne, środowiskowe, żywnościowe i kulturowe oraz na kwestię równouprawnienia kobie t i mężczyzn. Dlatego też z punktu widzenia wyżej wspomnianych sektorów działalności byłoby wskazane, by państwa członkowskie korzystały z możliwości oferowanych na mocy art. 98 ust. 1 i 2 niniejszej dyrektywy, pod warunkiem przestrzegania zasad, na których się ona opiera, a w szczególności przy uwzględnieniu ich wpływu na finanse publiczne i na budżet Unii. |
Poprawka 12
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 7
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
(7) Aby zachować finanse publiczne państw członkowskich w dobrej kondycji i zapobiec nadmiernym zaburzeniom równowagi makroekonomicznej, należy zapewnić odpowiedni poziom dochodów. Z uwagi na fakt, że VAT jest istotnym źródłem dochodów, kluczowe znaczenie ma - jako środek ochronny dla budżetów krajowych - ustalenie minimalnej wartości średniej ważonej stawek, której państwa członkowskie muszą zawsze przestrzegać. |
(7) Aby zachować finanse publiczne państw członkowskich w dobrej kondycji i zapobiec nadmiernym zaburzeniom równowagi makroekonomicznej, należy zapewnić odpowiedni poziom dochodów. Z uwagi na fakt, że VAT jest istotnym źródłem dochodów, kluczowe znaczenie ma - jako środek ochronny dla budżetów krajowych i budżetu Unii - ustalenie minimalnej wartości średniej ważonej stawek, której państwa członkowskie muszą zawsze przestrzegać. |
Poprawka 13
Wniosek dotyczący dyrektywy
Motyw 8
|
Tekst proponowany przez Komisję |
|
Poprawka |
(8) |
Mimo że w dalszym ciągu możliwe będzie stosowanie innych stawek w niektórych obszarach oddalonych, należy zapewnić, by stawka podstawowa wynosiła minimum 15 %. |
(8) |
Mimo że w dalszym ciągu możliwe będzie stosowanie innych stawek w niektórych obszarach oddalonych, należy zapewnić, by stawka podstawowa wynosiła minimum 15 % i maksymalnie 25 %. |
Poprawka 14
Wniosek dotyczący dyrektywy
Artykuł 1 - akapit 1 - punkt 1 a (nowy)
Dyrektywa 2006/112/WE
Artykuł 97
Tekst obowiązujący |
Poprawka |
Stawka podstawowa nie może być niższa niż 15 %.. |
1a) art. 97 otrzymuje brzmienie: |
|
"Stawka podstawowa musi stale wynosić co najmniej 15 % i nie może przekraczać 25 %."; |
Poprawka 15
Wniosek dotyczący dyrektywy
Artykuł 1 - akapit 1 - punkt 2
Dyrektywa 2006/112/WE
Artykuł 98 - ustęp 2
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
2. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 państwa członkowskie mogą, oprócz tych dwóch stawek obniżonych, stosować stawkę obniżoną niższą niż stawka minimalna w wysokości 5 % oraz zwolnienie z prawem do odliczenia VAT zapłaconego na poprzednim etapie. |
2. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 państwa członkowskie mogą, oprócz tych dwóch stawek obniżonych, stosować stawkę obniżoną niższą niż stawka minimalna w wysokości 5 % oraz zwolnienie z prawem do odliczenia VAT zapłaconego na poprzednim etapie. |
Poprawka 16
Wniosek dotyczący dyrektywy
Artykuł 1 - akapit 1 - punkt 2
Dyrektywa 2006/112/WE
Artykuł 98 - ustęp 3 - akapit 1
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
Stawki obniżone i zwolnienia stosowane na mocy ust. 1 i 2 muszą być korzystne wyłącznie dla konsumenta końcowego i stosowane są w celu konsekwentnej realizacji celu leżącego w interesie ogólnym. |
Stawki obniżone i zwolnienia stosowane na mocy ust. 1 i 2 muszą być korzystne dla konsumenta końcowego i stosowane są w celu konsekwentnej realizacji celu leżącego w interesie ogólnym. Pierwszeństwo przyznaje się towarom lub usługom mającym pozytywny wpływ na interes ogólny, na przykład przynoszącym korzyści kulturowe, społeczne lub środowiskowe. |
Poprawka 17
Wniosek dotyczący dyrektywy
Artykuł 1 - akapit 1 - punkt 5
Dyrektywa 2006/112/WE
Artykuł 100 - akapit -1 (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
Komisja jest uprawniona do zmiany zakresu załącznika IIIa w drodze aktu wykonawczego w razie potrzeby i pod warunkiem, że istnieją dowody na zakłócanie konkurencji uzasadniające aktualizację wykazu dostaw towarów i usług. |
Poprawka 18
Wniosek dotyczący dyrektywy
Artykuł 1 - akapit 1 - punkt 5
Dyrektywa 2006/112/WE
Artykuł 100 - akapit 1
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
Do dnia 31 grudnia 2026 r., a następnie co pięć lat, Komisja przedkłada Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie w sprawie zakresu załącznika IIIa oraz, w razie potrzeby, wszelkie wnioski dotyczące zmiany tego załącznika. |
Do dnia 31 grudnia 2021 r., a następnie co dwa lata, Komisja przedkłada Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie w sprawie zakresu załącznika IIIa oraz, w razie potrzeby, wszelkie wnioski dotyczące zmiany tego załącznika. |
Poprawka 19
Wniosek dotyczący dyrektywy
Artykuł 1 - akapit 1 - punkt 5 a (nowy)
Dyrektywa 2006/112/WE
Artykuł 100 a (nowy)
Tekst proponowany przez Komisję |
Poprawka |
|
5a) dodaje się artykuł w brzmieniu: |
|
"Artykuł 100a |
|
Komisja we współpracy z państwami członkowskimi uruchamia kompleksowy, wielojęzyczny i publicznie dostępny unijny internetowy portal informacyjny dotyczący VAT, umożliwiający przedsiębiorstwom i konsumentom końcowym uzyskanie w szybki i efektywny sposób szczegółowych informacji na tema t stawek VAT - w tym na temat tego, które towary i usługi są objęte stawkami obniżonymi lub zwolnieniami - oraz wszelkich stosownych informacji na temat wdrożenia docelowego systemu VAT we wszystkich państwach członkowskich."; |
Poprawka 20
Wniosek dotyczący dyrektywy
Załącznik
Dyrektywa 2006/112/WE
Załącznik IIIa - wiersz 5 - kolumna B
Tekst proponowany przez Komisję |
Popra wk a |
11.01 |
11.01 |
11.02 |
11.02 |
11.03 |
11.03 |
|
11.04 |
11.05 |
11.05 |
47.00.25 |
47.00.25 |
Poprawka 21
Wniosek dotyczący dyrektywy
Załącznik
Dyrektywa 2006/112/WE
Załącznik IIIa - wiersz 7 - kolumny C i D
Tekst proponowany przez Komisję |
|
Dostawa, najem, konserwacja i naprawa rowerów, wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich |
30.92 |
33.17.19 |
47.00.65 |
|
47.00.75 |
|
77.21.10 |
|
77.29.19 |
|
95.29.12 |
Dostawa samochodów osobowych i innych pojazdów mechanicznych zaprojektowanych głównie do przewozu <10 osób, w tym samochodów osobowo-towarowych i wyścigowych, innych niż pojazdy wyłącznie z silnikami o zapłonie iskrowym lub wyłącznie z silnikami spalinowymi tłokowymi z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnymi lub średnioprężnymi) |
29.10.24 |
45.11.2 |
45.11.3 |
Poprawka |
|
Dostawa, najem, konserwacja i naprawa rowerów, wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich |
30.92 |
33.17.19 |
47.00.65 |
|
47.00.75 |
|
77.21.10 |
|
77.29.19 |
|
95.29.12 |
Poprawka 22
Wniosek dotyczący dyrektywy
Załącznik
Dyrektywa 2006/112/WE
Załącznik IIIa - wiersz 10 - kolumny C i D
Tekst proponowany przez Komisję |
|
Brak |
Brak |
Poprawka |
|
Stymulatory serca; aparaty słuchowe |
26.60.14 |