(2019/C 351/06)(Dz.U.UE C z dnia 17 października 2019 r.)
Ze skutkiem od dnia publikacji w Dzienniku Urzedowym Unii Europejskiej zalaczniki I i II do konkluzji Rady z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie zmienionego unijnego wykazu jurysdykcji niechetnych wspólpracy do celów podatkowych 1 , ze zmianami z dnia 22 maja 2019 r. 2 i 21 czerwca 2019 r. 3 , zastepuje sie nastepujacymi nowymi zalacznikami I i II:
"ZALACZNIK I
Unijny wykaz jurysdykcji niechetnych wspólpracy do celów podatkowych
1. Samoa Amerykanskie
Samoa Amerykanskie nie stosuje zadnej automatycznej wymiany informacji finansowych, nie podpisalo ani nie ratyfikowalo, nawet poprzez jurysdykcje, której jest terytorium zaleznym, wielostronnej konwencji OECD o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych, ze zmianami, nie zobowiazalo sie do stosowania minimalnych standardów dotyczacych BEPS ani nie zobowiazalo sie, ze zajmie sie tymi kwestiami.
2. Belize
Belize nie zmienilo jeszcze ani nie znioslo jednego szkodliwego preferencyjnego systemu podatkowego.
Podjete przez to panstwo zobowiazanie do zmiany lub zniesienia stosowanego przez nie nowo wskazanego szkodliwego systemu podatkowego do konca 2019 r. bedzie monitorowane.
3. Fidzi
Fidzi nie zmienilo jeszcze ani nie znioslo swoich szkodliwych preferencyjnych systemów podatkowych.
Podjete przez to panstwo zobowiazanie dotyczace spelnienia kryteriów 1.2, 1.3 i 3.1 do konca 2019 r. bedzie nadal monitorowane.
4. Guam
Guam nie stosuje zadnej automatycznej wymiany informacji finansowych, nie podpisal ani nie ratyfikowal, nawet poprzez jurysdykcje, której jest terytorium zaleznym, wielostronnej konwencji OECD o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych, ze zmianami, nie zobowiazal sie do stosowania minimalnych standardów dotyczacych BEPS ani do tego, ze zajmie sie tymi kwestiami.
5. Oman
Oman nie stosuje zadnej automatycznej wymiany informacji finansowych, nie podpisal ani nie ratyfikowal wielostronnej konwencji OECD o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych, ze zmianami, ani nie rozwiazal jeszcze tych kwestii.
6. Samoa
Samoa stosuje szkodliwy preferencyjny system podatkowy i nie zobowiazalo sie, ze zajmie sie ta kwestia.
Ponadto Samoa zobowiazalo sie do spelnienia kryterium 3.1 do konca 2018 r., jednak nie rozwiazalo jeszcze tej kwestii.
7. Trynidad i Tobago
Trynidad i Tobago otrzymal od Swiatowego Forum Przejrzystosci i Wymiany Informacji do Celów Podatkowych ocene "nie spelnia" (ang. non compliant) w odniesieniu do wymiany informacji na wniosek.
Zobowiazanie Trynidadu i Tobago dotyczace spelnienia kryteriów 1.1, 1.2, 1.3 i 2.1 do konca 2019 r. bedzie monitorowane.
8. Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych
Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych nie stosuja zadnej automatycznej wymiany informacji finansowych, nie podpisaly ani nie ratyfikowaly, nawet poprzez jurysdykcje, której sa terytorium zaleznym, wielostronnej konwencji OECD o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych, ze zmianami, stosuja szkodliwe preferencyjne systemy podatkowe, nie zobowiazaly sie do stosowania minimalnych standardów dotyczacych BEPS ani do tego, ze zajma sie tymi kwestiami.
9. Vanuatu
Vanuatu wspiera struktury typu offshore i uzgodnienia majace przyciagac zyski, które nie odzwierciedlaja rzeczywistej istoty ekonomicznej transakcji, i nie rozwiazalo jeszcze tej kwestii.
ZALACZNIK II
Aktualny stan wspólpracy z UE w odniesieniu do zobowiazan podjetych w celu wdrozenia zasad dobrego zarzadzania w kwestiach podatkowych
1. Przejrzystosc
1.1. Zobowiazanie do wdrozenia automatycznej wymiany informacji albo poprzez podpisanie wielostronnej umowy miedzy wlasciwymi organami, albo poprzez umowy dwustronne
Nastepujace jurysdykcje zobowiazaly sie wdrozyc automatyczna wymiane informacji do konca 2019 r.:
Palau i Turcja
1.2. Czlonkostwo w Swiatowym Forum Przejrzystosci i Wymiany Informacji do Celów Podatkowych i satysfakcjonujaca ocena odnosnie do wymiany informacji na wniosek
Nastepujace jurysdykcje, które zobowiazaly sie uzyskac wystarczajaca ocene do konca 2019 r., oczekuja na dodatkowa weryfikacje ze strony Swiatowego Forum Przejrzystosci i Wymiany Informacji do Celów Podatkowych:
Anguilla, Wyspy Marshalla i Curaçao
Nastepujace jurysdykcje zobowiazaly sie przystapic do Swiatowego Forum Przejrzystosci i Wymiany Informacji do Celów Podatkowych lub uzyskac wystarczajaca ocene do konca 2019 r.:
Jordania, Palau, Turcja i Wietnam
1.3. Podpisanie i ratyfikacja wielostronnej konwencji OECD o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych lub sieci umów obejmujacej wszystkie panstwa czlonkowskie UE
Nastepujace jurysdykcje zobowiazaly sie podpisac i ratyfikowac wielostronna konwencje OECD o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych lub ustanowic siec umów obejmujaca wszystkie panstwa czlonkowskie UE do konca 2019 r.:
Armenia, Bosnia i Hercegowina, Botswana, Czarnogóra, Eswatini, Jordania, Republika Macedonii Pólnocnej, Malediwy, Mongolia, Namibia, Palau, Republika Zielonego Przyladka, Tajlandia i Wietnam.
2. Sprawiedliwe opodatkowanie
2.1. Istnienie szkodliwych systemów podatkowych
Nastepujacej jurysdykcji, która zobowiazala sie do zmiany lub zniesienia swoich szkodliwych systemów podatkowych obejmujacych dzialalnosc wytwórcza i podobne dzialania charakteryzujace sie niska mobilnoscia do konca 2018 r. i wykazala konkretne postepy w zainicjowaniu tych reform w 2018 r., przyznano czas do konca 2019 r. na dostosowanie swoich przepisów:
Maroko
Nastepujacym jurysdykcjom, które zobowiazaly sie do zmiany lub zniesienia swoich szkodliwych systemów podatkowych do konca 2108 r., lecz którym dzialanie to uniemozliwily faktyczne problemy natury instytucjonalnej lub konstytucyjnej mimo konkretnych postepów w 2018 r., przyznano czas do konca 2019 r. na dostosowanie ich przepisów:
Wyspy Cooka i Malediwy
Nastepujace jurysdykcje zobowiazaly sie zmienic lub zniesc szkodliwe systemy podatkowe do konca 2019 r.:
Antigua i Barbuda, Australia, Curaçao, Maroko, Namibia, Saint Kitts i Nevis, Saint Lucia oraz Seszele
Nastepujaca jurysdykcja zobowiazala sie zmienic lub zniesc szkodliwe systemy podatkowe do konca 2020 r.:
Jordania.
2.2. Istnienie systemów podatkowych wspierajacych struktury typu offshore majace przyciagac zyski, które nie odzwierciedlaja rzeczywistej dzialalnosci gospodarczej
Nastepujacym jurysdykcjom, które zobowiazaly sie do zajecia sie kwestiami dotyczacymi istoty ekonomicznej transakcji w dziedzinie funduszy zbiorowego inwestowania, nawiazaly konstruktywny dialog z grupa i nadal wspólpracuja, przyznano czas do konca 2019 r. na dostosowanie ich przepisów:
Bahamy, Bermudy, Brytyjskie Wyspy Dziewicze oraz Kajmany
Nastepujaca jurysdykcja zobowiazala sie zaradzic problemom zwiazanym z istota ekonomiczna transakcji do konca 2019 r.:
Barbados.
3. Srodki przeciwdzialajace BEPS
3.1. Czlonkostwo w otwartych ramach w zakresie BEPS lub zobowiazanie sie do wdrozenia minimalnych standardów OECD dotyczacych przeciwdzialania BEPS
Nastepujace jurysdykcje zobowiazaly sie przystapic do otwartych ram w zakresie BEPS lub wdrozyc minimalne standardy OECD dotyczace przeciwdzialania BEPS do konca 2019 r.:
Jordania i Czarnogóra
Nastepujace jurysdykcje zobowiazaly sie przystapic do otwartych ram w zakresie BEPS lub wdrozyc minimalne standardy OECD dotyczace przeciwdzialania BEPS, o ile takie zobowiazanie stanie sie relewantne:
Nauru, Niue i Palau."