(2019/C 288/22)Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 26 sierpnia 2019 r.)
Sąd odsyłający
Landgericht Stuttgart
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: Eurowings GmbH Strona pozwana: GD, HE, IF
Pytanie prejudycjalne
Czy przepisy - w szczególności art. 5 ust. 3 - rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład alb o odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 1 , należy interpretować w ten sposób, że spontaniczna nieobecność znacznej części załogi na skutek zgłoszeń choroby ("dziki strajk") dotycząca przewoźnika lotniczego, który w ramach umowy załogowej dzierżawy samolotu ("wet lease") wydzierżawia "obsługującemu przewoźnikowi lotniczemu" w rozumieniu art. 2 lit. b) rozporządzenia samolot wraz z załogą, lecz który nie ponosi odpowiedzialności operacyjnej za loty, ma ten skutek, że "obsługujący przewoźnik lotniczy" również nie może powołać się na "nadzwyczajne okoliczności" w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozporządzenia zgodnie z wyrokiem z dnia 17 kwietnia 2018 r., Krüsemann i in., C-195/17, od C-197/17 do C-203/17, C-226/17, C-228/17, C-254/17, C-274/17, C-275/17, od C-278/17 do C-286/17 i od C-290/17 do C-292/17 2 ?