(2019/C 228/09)(Dz.U.UE C z dnia 5 lipca 2019 r.)
Sprawozdawczym: Tatjana BABRAUSKIENÉ
Współsprawozdawca: Pavel TRANTINA
Wniosek prezydencji rumuńskiej |
Pismo z 20.9.2018 |
Podstawa prawna |
Artykuł 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej Opinia rozpoznawcza |
Decyzja Prezydium |
16.10.2018 |
Sekcja odpowiedzialna |
Zatrudnienie, Sprawy Społeczne i Obywatelstwo |
Data przyjęcia przez sekcję |
6.3.2019 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
21.3.2019 |
Sesja plenarna nr |
542 |
Wynik głosowania (za/przeciw/wstrzymało się) |
164/2/1 |
Odnośnie do instytucji i polityk na szczeblu UE EKES:
Odnośnie do inicjatyw na szczeblu państw członkowskich EKES:
Bruksela, dnia 21 marca 2019 r.
Luca JAHIER
Przewodniczący
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego
1 Zalecenie Rady (2018/C 195/01) (Dz.U. C 195 z 7.6.2018, s. 1).
2 Deklaracja paryska z 17 marca 2015 r.
3 Rada Europy (2016 r.) "Kompetencje kultury demokratycznej".
4 Deklaracja Schumana.
5 KE, standardowe badanie Eurobarometr nr 89, wiosna 2018 r. - raport.
6 Na podstawie wywiadów bezpośrednich z 27331 osobami, które ukończyły 18 lat, w 28 państwach członkowskich UE.
7 Sprawozdanie Parlamentu Europejskiego w sprawie nauki o UE w szkole (2015/2138 (INI).
8 Eurydice, Edukacja obywatelska w szkołach w Europie - 2017.
9 Europejskie Forum Młodzieży - Inspiracje! Wkład organizacji młodzieżowych w edukację obywatelską 2016.
10 Dz.U. C 62 z 15.2.2019, s. 136.
11 Definicja grup defaworyzowanych, podana przez EIGE.
12 Zalecenie Rady (2018/C 195/01).
13 Zalecenie Rady (2018/C 189/01) (Dz.U. C 189 z 4.6.2018, s. 1).
14 Dz.U. C 62 z 15.2.2019, s. 194.
15 Deklaracja paryska z 17 marca 2015 r.
16 Wspólne oświadczenie w sprawie edukacji obywatelskiej i wspólnych wartości UE.
17 Takich jak eTwinning, Open Education Europe itp.