(2019/C 135 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 11 kwietnia 2019 r.)
Kim jesteśmy? (kontekst)
Stanowisko Europejskiego Inspektora Ochrony Danych przewidziano w art. 52 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 1 . W rozporządzeniu tym ustanowiono zasady, prawa i obowiązki, zgodnie z którymi instytucje, organy, agencje i urzędy Unii Europejskiej przetwarzają dane osobowe, tak aby przestrzegać podstawowych praw i wolności osób fizycznych, a w szczególności ich prawa do ochrony danych osobowych i prywatności. Europejski Inspektor Ochrony Danych ("inspektor") kieruje niezależnym organem nadzorczym, który czuwa nad prawidłowym stosowaniem przepisów niniejszego rozporządzenia. Wykonując powierzone zadania, inspektor zachowuje pełną niezależność.
W budżecie ogólnym Unii Europejskiej na 2019 r. przewidziano do dyspozycji organu nadzorczego budżet w łącznej wysokości około 16,6 mln EUR i około 100 pracowników.
Inspektor będzie mianowany na pięcioletnią kadencję, która może być jednokrotnie odnowiona.
Regulacje i ogólne warunki dotyczące wypełniania obowiązków inspektora, w tym wynagrodzenia, dodatków i innych świadczeń w miejsce wynagrodzenia określono w art. 54 rozporządzenia (UE) 2018/1725. Inspektorowi przysługuje uposażenie równorzędne uposażeniu sędziego Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej 2 .
Inspektor ma swoją siedzibę w Brukseli.
Co oferujemy? (opis stanowiska pracy)
Inspektor odpowiada za monitorowanie i egzekwowanie stosowania przepisów rozporządzenia (UE) 2018/1725; w tym celu wykonuje obowiązki określone w rozporządzeniu oraz korzysta z uprawnień przyznanych na jego mocy. Ponadto zadaniem inspektora jest udzielanie porad instytucjom i organom Unii Europejskiej oraz osobom, których dane dotyczą, w kwestiach dotyczących przetwarzania danych osobowych.
Ogólnie rzecz biorąc, Europejski Inspektor Ochrony Danych jest odpowiedzialny za zagwarantowanie przestrzegania przez instytucje, organy, agencje i urzędy Unii Europejskiej podstawowych praw i wolności osób fizycznych, a w szczególności ich prawa do ochrony danych osobowych i do prywatności, w kontekście przetwarzania danych osobowych. Inspektor monitoruje i zapewnia stosowanie przepisów rozporządzenia i wszelkich innych aktów prawnych Unii Europejskiej dotyczących ochrony podstawowych praw i wolności osób fizycznych w kontekście przetwarzania danych osobowych przez instytucje, organy, agencje lub urzędy Unii Europejskiej.
Do zadań inspektora należy
Kogo poszukujemy? (kryteria naboru) Kandydaci powinni wykazać się:
Wymagania wobec kandydatów (kryteria kwalifikacyjne)
Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru wyłącznie na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:
Polityka zatrudnienia
Unia Europejska stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji.
Procedura naboru i powołania
Parlament Europejski i Rada powołują Europejskiego Inspektora Ochrony Danych w drodze wspólnego porozumienia na okres pięciu lat, na podstawie listy sporządzonej przez Komisję Europejską po ogłoszeniu publicznego zaproszenia do zgłaszania kandydatur.
Komisja Europejska sporządzi tę listę zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami naboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy 5 - dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W tym celu Komisja powołuje komisję preselekcyjną, która ocenia wszystkie kandydatury w świetle wyżej wymienionych kryteriów kwalifikacyjnych i wybiera kandydatów, których profil najbardziej odpowiada kryteriom naboru dotyczącym stanowiska inspektora. Wybrani kandydaci mogą zostać zaproszeni na rozmowę z komisją preselekcyjną.
Po rozmowach komisja preselekcyjna wyciąga wnioski i proponuje listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na kolejne rozmowy kwalifikacyjne, przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania. Uwzględniając wnioski komisji preselekcyjnej, Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania podejmie decyzję w sprawie kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą udział w całodziennych testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej w zakresie zarządzania przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.
Mając na uwadze wyniki prac komisji preselekcyjnej oraz wyniki rozmów z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania, Komisja Europejska sporządzi listę, na której figuruje co najmniej trzech kandydatów. Lista kandydatów jest publikowana i przekazywana Parlamentowi Europejskiemu oraz Radzie. Instytucje te mogą zdecydować o przeprowadzeniu dodatkowych rozmów z kandydatami, których nazwiska zostały umieszczone na liście. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia.
Informujemy, że ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury naboru w interesie kandydatów oraz instytucji procedura naboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim 6 .
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Wymogi wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego na wysokim szczeblu, jak również wymaganej znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.
Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie na poniższej stronie internetowej. Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/
Kandydat musi posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do kontaktu z kandydatem na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.
Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane.
Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o statusie zgłoszenia kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.
Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGE-MENT-ONLINE@ec.europa.eu
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 16 maja 2019 r., o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja nie będzie możliwa.
Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, aby kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.
Ważne informacje dla kandydatów
Pragniemy przypomnieć, że prace poszczególnych komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniej komisji.
Ochrona danych osobowych
Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725. Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa takich danych.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2019.135A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Wakat na stanowisku Europejskiego Inspektora Ochrony Danych - COM/2019/20036. |
Data aktu: | 11/04/2019 |
Data ogłoszenia: | 11/04/2019 |