Ogłoszenie o naborze ECA/2018/1 - Jedno stanowisko: Dyrektor - Izba kontroli (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14).

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2018/1
Jedno stanowisko: Dyrektor - Izba kontroli
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

(2018/C 084 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 marca 2018 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jego siedziba znajduje się w Luksemburgu. Jako zewnętrzny kontroler UE Trybunał przyczynia się do poprawy zarządzania finansami UE i odgrywa rolę niezależnego strażnika interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

W ramach przeprowadzanych kontroli Trybunał analizuje przydział unijnych środków finansowych i ich wykorzystanie. Bada on, czy transakcje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał publikuje wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Trybunał składa się z izb kontroli, a organizacja pracy jest podporządkowana realizacji zadań. Oznacza to, że pracownicy należą do wspólnej puli i są delegowani do poszczególnych izb kontroli, w zależności od przyjętych priorytetów strategicznych.

Więcej informacji na temat ram prawnych Trybunału, w tym jego regulamin i związane z nim zasady wykonania, można znaleźć na stronie internetowej Trybunału: https://www.eca.europa.eu/pl/Pages/LegalFramework.aspx.

PROPONUJEMY

Trybunał zamierza obsadzić jedno stanowisko dyrektora.

Dyrektor odpowiada za swoje działania przed Izbą kontroli i będzie wspomagał/-a członków Trybunału w wykonywaniu ich zadań. Do głównych zadań na tym stanowisku należy: zarządzanie zasobami kadrowymi i finansowymi; planowanie; monitorowanie i sprawozdawczość; zapewnienie wysokiej jakości wsparcia oraz wiedzy, a także nadzór i piecza nad pracami kontrolnymi. Dyrektor zapewnia, by wszystkie powierzone jej/mu zadania zostały wykonane właściwie, a także zgodnie z normami jakości oraz ze strategią i standardami kontroli Trybunału.

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie jednego stanowiska dyrektora w izbie kontroli (grupa zaszeregowania AD 14). Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wyniesie 14 303,51 euro miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

POSZUKUJEMY

Procedura naboru na to stanowisko jest otwarta dla kandydatów, którzy przed upływem terminu składania zgłoszeń spełniają następujące warunki:

Warunki ogólne

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Warunki szczegółowe

1.
Kwalifikacje

Zgodnie z art. 5 regulaminu pracowniczego kandydaci muszą w szczególności posiadać:

-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, studiom uniwersyteckim, potwierdzonym dyplomem, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzonym uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wyszkolenie zawodowe na równoważnym poziomie.
2.
Doświadczenie zawodowe

Udokumentowane, co najmniej 15-letnie stosowne doświadczenie zawodowe, w miarę możliwości na poziomie międzynarodowym, liczone od momentu uzyskania wyżej wymienionych kwalifikacji oraz co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym obejmującym ponoszenie odpowiedzialności za pracowników. W szczególności wymagane jest udokumentowane gruntowne doświadczenie w dziedzinie kontroli (w tym w zakresie planowania kontroli, sprawowania nadzoru, kontroli jakości i prowadzenia sprawozdawczości).

3.
Wiedza

Doskonała znajomość standardów i metodyki kontroli w zakresie kontroli finansowej i kontroli zgodności oraz należytego zarządzania finansami. Dobra znajomość finansów publicznych UE i kontroli w sektorze publicznym.

Ze względu na charakter obowiązków konieczna jest solidna znajomość języka angielskiego oraz francuskiego, ponieważ są to języki robocze Trybunału. W przypadku jednego z tych języków wymagane są umiejętności w zakresie rozumienia oraz komunikowania się w mowie i piśmie co najmniej na poziomie C1, a w przypadku drugiego języka - co najmniej na poziomie B2. Znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. W celu oceny umiejętności językowych należy udać się na stronę internetową:

http://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr

4.
Umiejętności

(i) Umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji; (ii) zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz umiejętność współpracy z partnerami; (iii) doskonała znajomość metod zarządzania; (iv) doskonałe zdolności interpersonalne.

POLITYKA REKRUTACJI

POLITYKA RÓWNYCH SZANS

Zgodnie z polityką Trybunału dotyczącą równych szans oraz na mocy art. 1d regulaminu pracowniczego Trybunał działa z poszanowaniem różnorodności i wspiera równość szans. Trybunał przyjmuje zgłoszenia bez dyskryminacji z jakiegokolwiek względu oraz podejmuje działania służące zapewnieniu, by w ramach rekrutacji kobiety i mężczyźni byli reprezentowali w równym stopniu, jak wymaga tego art. 23 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej. Z uwagi na niską reprezentację kobiet wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Trybunał szczególnie chętnie przyjmie zgłoszenia na to stanowisko ze strony kobiet. W przypadku równoważnych kwalifikacji lub zasług wybrany zostanie kandydat płci żeńskiej. Trybunał podejmuje również działania mające na celu umożliwienie godzenia życia zawodowego z życiem rodzinnym.

Jeżeli potrzebują Państwo specjalnego dostosowania (związanego z konkretnym rodzajem niepełnosprawności) w celu uczestnictwa w procedurze wyboru, należy z wyprzedzeniem przesłać wiadomość drogą elektroniczną na adres: ECA-Recrutement@eca.europa.eu.

PROCEDURA WYBORU

Zgodnie z decyzją Trybunału nr 31-2015 w sprawie procedur wyboru kierowników i dyrektorów powołana zostanie komisja rekrutacyjna.

Komisja oceni kandydatów na podstawie kryteriów określonych w ogłoszeniu o naborze i zgodnie z następującą procedurą:

a)
W pierwszej kolejności oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, wiedzę i umiejętności wszystkich spełniających warunki kandydatów na podstawie złożonych przez nich zgłoszeń. W oparciu o tę ocenę porównawczą wyłoni 10 najbardziej odpowiednich kandydatów.

Ponieważ podstawę pierwszego etapu procedury wyboru stanowi ocena porównawcza, spełnienie warunków określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze nie gwarantuje przejścia do kolejnego etapu procedury.

b)
Komisja rekrutacyjna oceni następnie 10 najbardziej odpowiednich kandydatów na podstawie testu pisemnego (studium przypadku) i rozmowy.

W oparciu o tę ocenę komisja sporządzi listę kandydatów, którzy najlepiej odpowiadają wymogom stanowiska.

Komisja rekrutacyjna może zweryfikować, czy studium przypadku przedstawione przez każdego z kandydatów nie nosi znamion plagiatu.

Na podstawie sprawozdania komisji rekrutacyjnej Trybunał przyjmie decyzję o powołaniu danego kandydata.

SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia kandydatur, sporządzone obowiązkowo w języku angielskim lub francuskim, należy składać wyłącznie za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego w ogłoszeniu o naborze opublikowanym na stronie internetowej Trybunału:

https://www.eca.europa.eu/pl/Pages/JobOpportunities.aspx#page-search/index/lang/en_US

Do zgłoszenia należy dołączyć następujące dokumenty (w języku angielskim lub francuskim):

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass curriculum vitae" (maks. 3 strony) (zob. http://europass.cedefop.europa.eu/pl),
-
wykaz informacji dodatkowych (w załączniku),
-
starannie wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).
Zgłoszenia niesporządzone ściśle według powyższych instrukcji zostaną odrzucone.

Termin składania zgłoszeń upływa w dniu 10 kwietnia 2018 r. o godz. 12.00 (czasu luksemburskiego).

Na wniosek kandydaci muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończone studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Trybunał stawia sobie za cel zapewnienie, by dane osobowe kandydatów były przetwarzane zgodnie z decyzją organu powołującego nr 77-2006 wdrażającą rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w kontekście strategii dotyczących kadr.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w oświadczeniu o ochronie prywatności w związku z procedurami naboru na wolne stanowiska pod adresem: https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/Specific_Privacy_Statement_vacancies/Specific_Privacy_Statement_vacancies_PL.PDF

WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE DECYZJI - SKARGI I PROCEDURY ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta wobec niego decyzja jest niesłuszna, ma do dyspozycji następujące środki:

I.
Wniosek o ponowne rozpatrzenie decyzji komisji rekrutacyjnej

Kandydat może złożyć pisemny wniosek o ponowne rozpatrzenie decyzji komisji rekrutacyjnej, podając w nim uzasadnienie swojej prośby. Wniosek taki należy złożyć w ciągu 10 dni od daty powiadomienia kandydata o decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną na adres:

ECA-Recours@eca.europa.eu.

II.
Skargi

Zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego kandydat, w ciągu trzech miesięcy od powiadomienia go o decyzji Trybunału o odrzuceniu jego kandydatury, może złożyć skargę na tę decyzję, wysyłając ją na następujący adres:

The Secretary-General

European Court of Auditors

12, rue Alcide De Gasperi

1615 Luxembourg

LUKSEMBURG

III.
Procedura odwoławcza

Zgodnie z art. 91 regulaminu pracowniczego, jeżeli skarga kandydata zostanie odrzucona, a decyzja ta jest niesłuszna, może on wnieść odwołanie do Trybunału Sprawiedliwości. Odwołanie musi zostać wniesione przez prawnika w ciągu trzech miesięcy od otrzymania przez kandydata powiadomienia o decyzji o odrzuceniu skargi.

IV.
Skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

Jeżeli kandydat jest zdania, że podczas rozpatrywania jego zgłoszenia doszło ze strony Europejskiego Trybunału Obrachunkowego do niewłaściwego administrowania, może on złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich po uprzednim skontaktowaniu się z Trybunałem w celu rozstrzygnięcia sporu. Skargę należy złożyć na piśmie w ciągu dwóch lat od momentu, w którym dowiedziano się o istotnych dla sprawy faktach. Stosowny formularz elektroniczny jest dostępny na stronie internetowej Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie zatrzymuje biegu określonych powyżej terminów.

List of additional information regarding my application:

FORMAL DECLARATION

Liste d'informations complémentaires concernant ma candidature:

DÉCLARATION SUR L'HONNEUR

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.84A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze ECA/2018/1 - Jedno stanowisko: Dyrektor - Izba kontroli (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14).
Data aktu: 06/03/2018
Data ogłoszenia: 06/03/2018