(Dz.U.UE C z dnia 29 października 2018 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
| Departament | Służba Prawna - JUR |
| Miejsce pracy | Bruksela |
| Nazwa stanowiska | radca prawny Rady - dyrektor generalny Służby Prawnej (k./m.) |
| Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 15 |
| Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
| TERMIN ZGŁOSZEŃ | 26 listopada 2018 r. |
O nas
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") udziela wsparcia Radzie Europejskiej i Radzie Unii Europejskiej (Rada) oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach ich działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, prowadzi prace redakcyjne oraz zajmuje się niezbędną praktyczną stroną przygotowań i prac Rady Europejskiej i Rady.
Służba Prawna zapewnia doradztwo prawne Radzie Europejskiej i Radzie: wspiera je oraz ich organy przygotowawcze, prezydencję i Sekretariat w zapewnianiu legalności i jakości redakcyjnej sporządzanych aktów. We współpracy z innymi departamentami Rady pomaga znajdować rozwiązania prawidłowe z prawnego punktu widzenia i akceptowalne politycznie, wykazując się we właściwych przypadkach kreatywnym podejściem. W tym celu Służba Prawna wydaje, na wniosek Rady lub z własnej inicjatywy, całkowicie bezstronne opinie, ustne lub pisemne, we wszelkich kwestiach natury prawnej. Służba Prawna reprezentuje także Radę Europejską i Radę w postępowaniach przed sądami Unii Europejskiej. Stałym celem Służby Prawnej jest dostarczanie na czas opinii prawnych cechujących się pełnym poszanowaniem prawa, bezstronnością i klarownością.
Służba Prawna składa się z sześciu dyrekcji tematycznych, którym podlega cała działalność Unii, i z jednej dyrekcji odpowiedzialnej za kontrolę jakości legislacji.
Kogo szukamy
Sekretariat poszukuje osoby na stanowisko dyrektora generalnego Służby Prawnej, radcy prawnego Rady Europejskiej i Rady. Jest to wymagające stanowisko w międzykulturowym i politycznie skomplikowanym środowisku. Szukamy prawnika/prawniczki z doświadczeniem zawodowym na bardzo wysokim szczeblu i z dobrym zmysłem politycznym. Kandydaci powinni także posiadać doświadczenie na stanowisku kierowniczym wysokiego szczebla w dziedzinie prawa. Kandydaci powinni umieć nadawać dyrekcji generalnej ogólny kierunek strategiczny i zapewniać skuteczne zarządzanie działaniami tej dyrekcji i jej personelu. Kandydaci powinni umieć udzielać, z własnej inicjatywy lub na żądanie, porad na najwyższym szczeblu, kierowanych do prezydencji, Rady, przewodniczącego Rady Europejskiej i sekretarza generalnego. Ponadto kandydaci powinni umieć nawiązywać doskonałe relacje i zapewniać komunikację z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi na wszystkich szczeblach.
Ponieważ Sekretariat propaguje mobilność kadry kierowniczej, by ta mogła poszerzać swoje doświadczenie, kandydaci powinni być gotowi i zdolni do pracy w różnych dziedzinach podczas swojej kariery w Sekretariacie.
Od osób zajmujących kierownicze stanowiska w Sekretariacie oczekuje się, by doradzały swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzały personelem i reprezentowały organizację. Oczekiwania te określono w sposób bardziej szczegółowy w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ogólny cel stanowiska
Zadania
Warunki pracy
Szczegółowe kompetencje
Kompetencje zawodowe
Realizacja zadań i osiąganie wyników
Cechy osobiste
Umiejętności interpersonalne
Umiejętności kierownicze
Kandydaci
W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, .pdf lub .jpg, opatrzone nazwą (w języku angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez systemy przechowywania danych "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrany kandydat / wybrana kandydatka zostaną poproszeni o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo wiadomość mejlową z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Jeśli po upływie tygodnia od terminu zgłoszeń nie otrzymają Państwo takiego potwierdzenia, prosimy o kontakt pod adresem: Selection.of.Officials-Applications. Management.Posts@consilium.europa.eu.
Ponowna ocena zgłoszeń
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
Ochrona danych
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2018.391A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/142/18. |
| Data aktu: | 29/10/2018 |
| Data ogłoszenia: | 29/10/2018 |