"Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego »Zrównoważony system egzekwowania praw własności intelektualnej odpowiadający dzisiejszym wyzwaniom społecznym«"[COM(2017) 707 final]
"Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego »Wytyczne dotyczące niektórych aspektów dyrektywy 2004/48/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej«"
[COM(2017) 708 final]
"Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego »Określenie unijnego podejścia do patentów niezbędnych do spełnienia normy«"
[COM(2017) 712 final]
(2018/C 237/05)
(Dz.U.UE C z dnia 6 lipca 2018 r.)
Sprawozdawczyni: Franca SALIS-MADINIER
Wniosek o opinię |
Komisja Europejska, 18.1.2018 |
Podstawa prawna |
Art. 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Jednolitego Rynku, Produkcji i Konsumpcji |
Data przyjęcia przez sekcję |
9.3.2018 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
14.3.2018 |
Sesja plenarna nr |
533 |
Wynik głosowania |
180/0/3 |
(za/przeciw/wstrzymało się) |
|
Bruksela, dnia 14 marca 2018 r.
|
Georges DASSIS |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
2 COM(2017) 707 final, s. 3, pkt 1: "środki służące ułatwieniu stronom zainteresowanym własnością intelektualną czerpania korzyści z bardziej jednolitego, uczciwego i skutecznego systemu sądowego egzekwowania praw w UE".
3 COM(2017) 708 final, wprowadzenie, akapit czwarty, drugie zdanie: "Dzieje się tak, ponieważ w wyniku tego, że dyrektywa przewiduje minimalną harmonizację (tj. art. 2 stanowi wyraźnie, iż przepisy krajowe mogą uwzględniać środki dające właścicielom praw większe korzyści)".
4 COM(2017) 712 final, s. 1, akapit pierwszy, drugie zdanie.
5 COM(2017) 707 final, s. 4, akapit pierwszy: "(...) przy jednoczesnym zapewnieniu, aby właściciele patentów byli wynagradzani za swoje inwestycje w badania i rozwój oraz działania na rzecz standaryzacji, a przez to zachęcani do oferowania najlepszych technologii w celu włączenia ich do norm".
6 Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), Intellectual property rights intensive industries and economic performance in the EU [Sektory intensywnie korzystające z praw własności intelektualnej a wyniki gospodarcze w UE], 2016.
7 Niedawno przeprowadzone badanie wykazało, że 5 % łącznego przywozu do UE pochodzi z podrabiania lub piractwa; wartość tego nielegalnego handlu szacuje się na 85 mld EUR.
8 Zob. punkt 1.6.
9 COM(2017) 707 final.
10 Zob. punkt 3.8.1.
11 COM(2017) 707 final, s. 6.